FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Steffe,
Spreek voor jezelf hé makker, je slaat de bal (je eigen bal nota bene) al een halve pagina mis:D
Stevo

:offtopic:
ela.... zieje gie van brugghe?;)...
ikke nie
moar ke joaeren gewerkt aan de komveste...
steffe

:ontopic:

en nu...
ik ben zeeeeeer blij dat het draadje weer volop in uitbreiding is;)
;)

groetn
steffe

Laatst bewerkt:
Maritime Flight Dynamics Inc - Home Page

Aided by a lifting-body airfoil, Maritime Flight Dynamics' SeaPhantom lifts out of the water to fly just above the wave crests, supported by shock dampening foils which act as a fully-functioning suspension system.
While her propeller remains in the water, the body of the SeaPhantom is carried above the sea surface in ground effect. This reduces hydrodynamic drag radically, thus requiring less power and using a fraction of the fuel consumption of conventional fast boats.

Maar goed, volgende opgave dan maar:

mys2.jpg

mys3.jpg

mys4.jpg

Hé jongens, dit draadje heet "FORUMLEDEN met NOSTALGIE......vreemde kisten"
en deze unidentified flying objects is niks nostalgisch aan, hoor!

nos·tal·gie de; v heimwee: ~ naar de goede, oude tijd

Goed gesproken Henri. Deze UFO heeft weinig met nostalgie te maken. Had liever toestellen alla "winds in the wires" gezien:rolleyes:

Stevo

hallo henri

welkom ik dit draadje:D
hierbij even een kleine vrijblijvende verklaring;)

dit draadje gaat over de leden die een band hebben met het verleden..

maar wij zijn ook vrijdenkend...
een ietwa......nostalgie....met het verleden dat we koesteren...
maar ook met het heden......
daarom zijn "vreemde" kisten" van het heden ook toegelaten

daarom
als je het plaatje van propertje kan raden
dan mag je de volgende uitdaging plaatsen.....

vriendelijke groeten
steffe

Het was inderdaad de icon 5. Niet nostalgisch, maar in mijn ogen een uitstekend uitgewerkt nieuw concept in de kleine luchtvaart.

Ik daag je uit om een nostalgische opgave te plaatsen, die nog niet eerder voorbij is gekomen....

(misschien moeten we een keer opnieuw beginnen, Stef)

Owkay,

Iets nostalgisch nu ( en die vooral nog niet is langs gekomen ;) ) :

thum_647490b79dee4063.jpg

Deze is alvast niet zo gemakkelijk moet ik meegeven. Heb zelf eens in mijn documentatie moeten kijken.

toestel die er oud uit ziet maar vooral te jong was om nog een rol te spelen in WWI.

Stevo

Laatst bewerkt:
Erg nostalgisch.... Maar echt vreemd is 'ie niet...

Albatros DII ?

Zet dat vreemd maar in HOODLETTERS

Dat is ie beslist wel ( heb er ten andere voor ik mijn documentatie raadpleegde nog nooit van gehoord).

De Albatros was een Fighter, deze is het beslist niet, meer een verkenner die ook als bommenwerper kon worden uitgerust. Ze hebben hem in augustus van 1918 ingezet voor een bommenraid over Londen. Zo kan je ook al even raden voor welk land hij vloog en waar hij werd vervaardigd.

Stevo

Laatst bewerkt:
Ik versta onder "vreemd" een technologisch vernieuwende gedurfde oplossing. Wat jij bedoeld is meer "zeldzaam" / "onbekend".

DFW C V ?

Ik versta onder "vreemd" een technologisch vernieuwende gedurfde oplossing. Wat jij bedoeld is meer "zeldzaam" / "onbekend".

Ja misschien heb je daar wel gelijk in. Je antwoord is niet juist by the way.

Ik hou wel van zeldzame, onbekende kisten, denk dat ze hier evengoed tot hun recht komen.

Stevo

[FONT=Verdana, Arial]Hij komt vast tot zijn recht, maar omdat dit toestel dus eigenlijk geen vreemde kenmerken heeft, wordt het zoeken er niet makkelijker op, waardoor het spelletje zijn glans een beetje verliest. Zoiets als zoek dit toestel dat als twee druppels water op een Cessna lijkt.

AEG C IV[/FONT]
?[FONT=Verdana, Arial]
[/FONT]

Het is een Turkish Air Force AK-1 ...... (ben benieuwd waar AK voor staat "altaaid kapoet" ??? want het ziet er wel een beetje samengeraapt uit)

• As a part of a special memorial flight project of Turkish Air Force (TAF) named “Golden Wings”, only 2 AK-1 aircrafts were produced in TAF 2nd Air Maintenance Center. The project was based on the story of 2 Turkish pilots; Capt. Fethi and Capt. Sadik, who have passed away in the plane crash during their flight from Istanbul to Cairo by a Bleriot XI in 1914. AK-1 aircrafts reached to Cairo using the Bleriot XI’s similar historic route in 2001. Now, the “Fethi” is preserved in the TAF Museum.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back