FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
[FONT=Arial,Helvetica]<small>
mystery.jpg
</small>
[/FONT][FONT=Arial,Helvetica]<small></small>[/FONT]

Dat is de Air Force One, het presidentiële vliegtuig van de USA. Goed genoeg? Je tips begrijp ik niet. Of bedoel je dit 'drama'?

Dit is toch niet per definitie DE Airforce one??

Het is zo dat als de president in een vliegtuig stapt dat dit toestel meteen de benaming Air Force One krijgt..

Dus al stapt Barack volgend jaar in een blusvliegtuig dan is DAT toestel Air Force One en niet die ene 747...

Sorry dat ik ff OFF topic ga...

Nah ja, zo moeilijk is 'ie toch niet? ;)

[FONT=Arial,Helvetica]Bouwjaar is 1953.
Bijzonderheid: All-wood geodetic construction.
[/FONT]

Verder weet ik nog over dit gekke ding, nog over de ontwerper, meer te vertellen...

(De gemiddelde google gebruiker moet er nu wel uit kunnen komen)

Thalman T-4 ... gegoogled, hoor! Ik kende 'm niet.

Okee, mijn beurt. Ik zal even denken welke ik zal laten zien. Vertel jij ondertussen maar meer over dat gekke ding.

Ja, da's niet zo moeilijk ... duidelijk een Curtiss vliegboot en wel de Curtiss HS-2L USN ... het type moest ik wel even zoeken om eerlijk te zijn.

Of is het nou Lockheed :D
1nostalgisch.jpg

Ik zal morgen eens kijken of ik nog wat meer fotootjes voor je heb, voor jouw als "oude kisten kenner".

Deze foto kwam van een stapeltje af van iemand op de vliegschool, zijn grootvader was luchtvaartjournalist en er zitten nog wel meer oude plaatjes tussen.

Het is beide. :) De Lockheed of toen nog Loughead HS-2L was een licentie bouw van de Curtiss HS-2L.
Dat verschil had ik niet op de foto kunnen zien, dus eigenlijk is het mijn beurt weer, toch?

... oftewel deze snelle boot was een airliner. Het was een voor die tijd hele grote dubbeldekker en dus had hij de naam ...

Laatst bewerkt:
ene...
raar maar waar

Ceci n’est pas une bateau!

komt uit
ceci n"est pas une pipe

een pijp
in het frans ...is vrouwelijk
une pipe

de rest....
laat ik over aan

Emmanuelle-In-Paradise.jpg