FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ceci n'est pas une bateau! was inderdaad een verwijzing naar het schilderij Ceci n'est pas une pipe, daarom had ik une laten staan. En behalve de strekking van "wat je ziet is niet wat je ziet", was de taal ook een hint. Ik weet niet of het de Seine is waar hij op drijft, maar je zit wel in het goede land.

Alleen hoe je dan bij Emanuelle komt. :confused:

Ik zal nog even vertellen dat de romp van neus tot cockpit intact gelaten is ... onthoofd als het ware en dat is heel treffend, want dan is er nog een tweede klassiek schilderij dat hierbij van pas komt. Een schilderij waarop een figuur met dezelfde naam ook onthoofd is.

.... David of Goliath dus .... maar de "Goliath" die ik vind lijkt voor geen meter ... de Farman F.60 "Goliath" uit 1919 dus

de "Goliath" die ik vind lijkt voor geen meter ... de Farman F.60 "Goliath" uit 1919 dus

Toch heb je 'm gevonden, Dirk! Jouw beurt.

Hier de romp van de Goliath die nog bestaat in het Musée de l'Air in Le Bourget/Parijs.

triviagoliath.jpg

Er zijn verschillende voorbeelden van vliegtuigrompen omgebouwd tot woonboot, restaurant, e.d. ... dit is een antiek voorbeeld daarvan. Als ik ooit nog eens in mijn leven overstap naar scheepsmodellen (met mijn pensioen ofzo), dan zou dit een leuk overgangsmodel zijn. ;)

trivia06.jpg

Laatst bewerkt:
Ze raken wel een beetje op bij mij ....

3649327273e18e9.jpg

Dit is de "kleine" versie van ....

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is één van de eerste vliegtuigen met een gesloten cabine. De bouwer was zeer succesvol in de pionierstijd ... let op de vleugel.

trivia07.jpg

Die etter3 lijkt wel de voorloper van de aeronca ofwel de vliegende badkuip....

Hij heeft niets met de Aeronca te maken, Theo.

Hier het bekendste werk van de bouwer en daarom zei ik "let op de vleugel".

taube.jpg

Nee, het toestel had een naam. Het was één van de eerste vliegtuigen met cabine en cabinevliegtuigen in die tijd kregen vaak de naam Limousine. Deze ook: Etrich Limousine.

Moet ik een andere bedenken? Of stoppen we ermee? Het animo is niet zo groot meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back