FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk aan een ornithopter?
Ik dacht eerst "nee", maar blijkbaar had de uitvinder inderdaad een ornithopter voor ogen toen hij dit apparaat bedacht. De bronnen zijn nogal vaag...

Het apparaat is gebouwd in 1931, de meest succesvolle vlucht (fantastische 35 cm vlieghoogte) zou in 1932 hebben plaatsgevonden. Een andere bron zegt dat het tijdens de eerste vliegpoging uit elkaar gevallen is (geloofwaardiger)...

Groeten,
Marco
:bday:

Laatst bewerkt:
Het is geen ornithopter, hoor. Het zit in de hoek van alternatieve voortstuwing ... anti-gravity e.d.

Hier een voorbeeld van vortex propulsion met een cylinder. Het karretje eronder lijkt er erg op.

m100.jpg

... misschien zit ik er naast. Maar ik heb een keer een website gezien met een Flash-demo van 'iets' dat volgens een of andere 'duistere theorie' moest vliegen met op en neer bewegende panelen ... lijkt er wat op.

De uitvinder stichtte een eigen firma (de naam zou kunnen vermoeden dat het om een luchtvaartmaatschappij ging) om zo via aandelen zijn fantastische VTOL projecten te kunnen betalen. Echter, zijn handelspraktijken waren op zijn minst dubieus te noemen (om nog maar niet te spreken over zijn aerodynamische kwaliteiten) en hij is meerdere malen aangeklaagd wegens fraude. Door steeds met zijn firma te verhuizen wist hij zijn praktijken lang voort te zetten en blijkbaar meerdere prototypes te bouwen, zonder dat deze ook maar enigszins succesvol waren.

Groeten,
Marco
:bye:

@Gera,

:offtopic:

Leuk, ongetwijfeld, maar dit hoort niet in dit topic thuis. Lees a.u.b. eerst even de eerste pagina van dit topic...:teacher:

:ontopic:

Groeten,
Marco

De uitvinder stichtte een eigen firma (de naam zou kunnen vermoeden dat het om een luchtvaartmaatschappij ging) om zo via aandelen zijn fantastische VTOL projecten te kunnen betalen. Echter, zijn handelspraktijken waren op zijn minst dubieus te noemen (om nog maar niet te spreken over zijn aerodynamische kwaliteiten) en hij is meerdere malen aangeklaagd wegens fraude. Door steeds met zijn firma te verhuizen wist hij zijn praktijken lang voort te zetten en blijkbaar meerdere prototypes te bouwen, zonder dat deze ook maar enigszins succesvol waren.

Dat verhaal lijkt heel erg op iets wat ik ooit op aerofiles.com heb gelezen. In dat geval was het een soort luchtschip-vormig-maar-zwaarder-dan-lucht verkeersvliegtuig. Helaas kan ik het nu niet checken omdat aerofiles.com blijkbaar infected is. :hammer:

De uitvinder heeft op 30 december 1927 een patent aanvraag ingediend bij de United States Patent Office voor een door spierkracht aangedreven ornithopter (in het patent simpelweg genoemd "airplane"), toegewezen op 8 oktober 1929. Van het vliegmaschien op de foto wordt gedacht dat dit het resultaat was van dit patent, alhoewel het uiteindelijke resultaat er anders uit zag dan voorgesteld in de patent aanvraag... :teacher:

Groeten,
Marco

Patent nummer heb ik wel...maar hou ik nog even achter... :D

Staar je al Goegelend niet blind op de foto, deze is gescand uit een boek en ik ben 'm zelf nog niet op het internet tegen gekomen. Desondanks moet je met de hints toch een heel aardig eind kunnen komen!

Groeten,
Marco

De uitvinder zou in 1941 spoorloos zijn verdwenen. Na de Tweede Wereldruzie werden zijn naam en een van zijn "vliegende" creaties nog in verband gebracht met UFO waarnemingen die toen net populair werden...

Groeten,
Marco
:alien:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back