FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een-tweetje ...

Het is patent US1730758, "Airplane".

De luchtvaartmaatschappij is Gray Goose Airways.

antiquestocks_2082_12316876

En de ornithopter (inderdaad) was de Gray Goose.

graygoose.jpg

Laatst bewerkt:
Ariel, zullen we de volgende opgave ook als een-tweetje doen?
Jij zegt wat voor iets de volgende opgave moet zijn en ik zoek daar een vliegtuig bij?
Misschien is dat leuk ... en anders is het jouw beurt.

Mijn compliment Crouze. Dit was weer een geweldige uitdaging :-D

Henri, wil jij een toestel zoeken wat aangedreven wordt door één of meerdere propellers. Maar, de krachtbron mag geen conventionele benzinemotor zijn ;)

Genoeg om te kiezen dus, maar vliegtuigen met electromotor zijn nog zeldzaam en dus makkelijk te vinden. Deze schoonheid wilde ik jullie toch niet onthouden.

Voor de opgave dook ik toch maar de prehistorie in en vond dit proefvliegtuig (er bestonden toen nog geen modellen van vliegtuigen) ...

trivia39.jpg

Laatst bewerkt:
in die engelse link staat echt een mooi uitgebreid verhaal. Haast voldoende info om er een schaalkist van te maken.

Wat dom van mij :hammer:
Victor Tatin! Ik had het moeten weten, zal het noooit meer vergeten!
Was hij de grondlegger van het lijnbestuurd modelvliegtuig?

die mensen staan daar niet echt handig,;) is natuurlijk vragen om problemen hé
Kom op mensen, even beter lezen en kijken. Er was een speciaal plateau aangelegd voor demonstraties voor het leger, dus het zijn officieren, geen agenten. Aan de schaduw van de uitvinder en de pylon kun je zien waar de zon ongeveer staat, en dan kun je aan de schaduw van het vliegtuig zien dat het ruim boven het plateau vliegt, en zeer waarschijnlijk ook op dit plateau land en start, want het zou wel zeer stom zijn om de touwtjes te lang te maken en er toch nog naast moeten starten! :o

bovendien, met maar 15 meter vliegen haalt ie die mensen niet eens.......:)

Max.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back