Deze "Besenstiel" is een ongelooflijk uitgekiend toestel. Als je het goed bestudeerd zie je pas dat de hele constructie niet goedkoper en eenvoudiger kan.
Toch was de gehele constructie sterk genoeg.
Het toestel beschikte over een normaal hoogteroer en aan beide vleugeltips, onafhankelijk te bedienen kleppen en geen richtingsroer. Deze kist reageerde in elke ligging prima op de stuurcommando's. Ondanks de afwezigheid van het staartvlak vloog het stabiel. Ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt de "Gitterträger" ook als een windhaan.
In het begin werd dit toestel van Ferdinand Schulz niet serieus genomen.
Boze tongen beweerden zelf dat het van moeders bezem en bedlakens is ontstaan. Vandaar de spotnaam "Besenstiel".
Op deze foto kan je goed de twee stuurstokken zien.

Max, laat je niet door mij weerhouden om aërodynamische overwegingen op het forum te plaatsen. Het zijn allemaal momentopnames de berichten op het forum. Ik heb grote bewondering voor jou kennis over vliegtuigen, je weet heeeel veel.
Jij kunt natuurlijk niet weten hoeveel ik tot nu toe van jouw berichten op dit forum heb geleerd. Ik zie het zo, gister wisten we veel, vandaag veel bijgeleerd en morgen weten we nog veel meer.
Johannes