FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
.....en ik verlies me dan in het bijbehorende interessante verhaaltje, vergeet 'm vervolgens op te slaan en ben ook helemaal kwijt waar ik aan het zoeken was. Een geval van A.A.A.D.D., een verschijnsel, dat ik in het non-modelbouwcafe uit de doeken heb gedaan.

52.jpg

Sopwith Triplane

N5492 "Black Maria". Reproduction having authentic engine. Built 1966, flown until 1971.

Een replica dus.

Jaren terug "vloog" ik eens met de Sopwith Triplane (of was het toch een Camel??) in MS Flight Simulator. Handrem aan, en volgas om de zaak op toeren te brengen. Opeens: Paf- scherm zwart. Wat is er aan de hand?
Overgeschakeld naar het view uit de Verkeerstoren. Daar staat mijn Triplane op de startbaan, op z'n neus!
Heb me afgevraagd of dat in de werkelijkheid ook wel eens is gebeurd...
Bart

Zit ik weer wat te lezen. Had ik dan toch goed gegokt?:

With its extendable nose, a NASA research jet may resemble some sort of high-flying Pinocchio, but this supersonic aircraft tells no lies.

The F-15B research jet’s elongated nose – dubbed the Quiet Spike – is part of an experiment by Gulfstream Aerospace Corp. and NASA’s Dryden Flight Research Center (DFRC) to determine ways to hush the sonic booms from aircraft flying faster than the speed of sound.
[/b]

Toch wil ik jullie niet onthouden wat ik heb gevonden. Baas boven baas. Deze dus NIET raden:

061011_quietspike_02.jpg

Zouden ze daar nou ook een gigantisch groot dartboard hebben?

wist de volledige naam niet uit men hoofd :P
maar met zon kist heb ik mijn doopvlucht gemaakt tijdens een schooltrip. :D

Prop-er, het is niet geraden als ik het goed begrijp... doe jij er nog een?
Bart

Ikke dan maar? Voor de wintersporters, die direkt bij hun hotel afgezet willen worden:

73sh1.jpg

-----en omdat je op dat plaatje niet goed kunt zien met welk vliegtuig je vliegt hier dezelfde van een andere maatschappij:

antarcticgal01fw0.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back