FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier de nieuwe (met verwijderde registratie) ...

trivia16.jpg

dat heb je goed gedaan
de retouchering is niet te zien

:):):)

Toch niet toevallig een R.D.W.-5bis?

En de vraag is, wat had dit toestel gemeen met de Uiver?
Volgens mij heb je twee letters omgedraaid ... en is het een speciale RWD 5 de 5bis ... (met de regisratie SP-AJU, en de Uiver had/heeft als registratie PH-AJU ;-)) .. dit vliegtuig heeft in maart 1933 de Atlantische Oceaan over gestoken ... lees hier http://en.wikipedia.org/wiki/RWD-5 thecompletestory

Laatst bewerkt:
Ja, dat was knap suf, die verwisselde letters. En dat voor een anti-taalverslonzingsactivist als ik...:oops:

dat heb je goed gedaan, de retouchering is niet te zien
Koud kunstje voor mij: Henri Kaper
Nou, er was anders nog wel een insigne van de Poolse Aeroclub op de romp te zien.
dat stuurde mij in de goede richting....;)

Goed, hier is de volgende:
En voor welk Nederlands instituut heeft deze kist jaren gevlogen?
304af0abfd4f705.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik het weet, meen trouwens deze eigenste kist nog gezien te hebben op EBAW in mijn kinderjaren, maar heb geen nieuwe opgave achter de hand dus houd ik mijn mond maar - geen simpele opgave voor wie ooit in het Antwerpse opgroeide...

Edit: maar goed dat ik mijn grote mond hield, ik had het dus lekker mis, dacht aan een Aero-45 maar die heeft maar een enkel staartvlak vertikaal. En toch heb ik deze kist gezien heel lang geleden.

Laatst bewerkt:
Dat is 'm!

Het wordt wel een spelletje ping pong op deze manier...
Ik stuur op de volgende maar even geen antwoord in.

Er zijn meer Tigers, he? ... bedoel je de DH Tiger Moth? Daar vind ik 'm toch niet echt op lijken.

Ik heb het per PB even gecheckt ... en om Bruno's reputatie veilig te stellen ;) meld ik hierbij dat Bruno hem inderdaad kent.

Nou ... afwachten dan maar of er nog iemand anders is. :turn-l:

Laatst bewerkt:
Het dubbeldekkertje dat ik plaatste is een stuk kleiner dan de Tiger Moth. Hij was speciaal gebouwd voor een Franse kunstvlieger en hij heeft dus een Franse registratie, maar het was geen Frans vliegtuig.

Steffe lijkt te bedoelen dat er een lijnmotor in zit. Maar een Moth kan het niet zijn, het staartvlak is helemaal niet die typische DH-vorm en er zit ook geen brandstoftank temidden de bovenvleugel. Helaas heb ik geen flauw idee wat het wel kan zijn...

Het was puur een kunstvluchtvliegtuig, een speciale bestelling en er is er dus maar één van gebouwd. Hij is op internet te vinden ... niet te ver van huis zoeken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back