FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt inderdaad, dat was Nicole. Sorry dat ik het antwoord gisteren blijkbaar gemist heb.

raadplaatje

Eens kijken of jullie deze snel kunnen thuisbrengen....

de open cockpit en het landings gestel zijn iets anders, maar voor de rest lijkt hij toch inderdaad heel veel op deze.

Fleetwings XPQ-12 (model 36), het prototype werd gebouwd in 1941.

Het was een lucht-doel vliegtuig (met bemande capaciteit),
dat een sterke gelijkenis vertoonde met de Ercoupe vliegtuigen.

Totaal werden er 8 YPQ-12's geproduceerd, samen met een XPQ-12A prototype, en 30 PQ-12A's, allemaal in 1941.

Laatst bewerkt:
volgens mijn istie goed ...

Daarom alvast een nieuwe ...
ouwetje.jpg

je zal het niet geloven, maar dit is snel ...

volgens mijn istie goed ...

Daarom alvast een nieuwe ...
ouwetje.jpg

je zal het niet geloven, maar dit is snel ...

Klemm L-21

In 1925 two L 21’s were built, especially for the “Deutschen Rundflug - BZ Flug”, the predecessor of the “Deutschlandflug”. Klemm wanted to take part in the race with the L 20, but rules did not allow the aircraft to have less than 40 Hp. Within a few weeks Hanns modified the design of the L20 into a parasol winged aircraft on which he fitted two 20 Hp engines. Although the rear fuselage was taken from the L 20, the wings were shortened, and in the end it became a remarkably different airplane. The concept proved to be very good, since this first twin-engine light aircraft (D 623) in the world won the race!

Ah, dan was de ontwerper zeker ene meneer slot, wat goed bij de meubelfabriek past...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back