FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
´t is niet `the flying house` van capt. Arlington Batson:
3280068.jpg


(1913, bevatte een zit- en een slaapkamer).
 
´t is niet `the flying house` van capt. Arlington Batson.(1913, bevatte een zit- en een slaapkamer).

Je plaatje wordt niet getoond, helaas.

Dit gedeeltelijk gebouwde 'vliegtuig' was van 1906 toen een dergelijk gebrek aan inzicht nog enigszins te vergeven was. Het was van een Franse ontwerper, maar gezien de naam zal het zich in Engeland afgespeeld hebben.
 
North London Flying House.
Was partially built in 1906 by a French “designer”. Intended to have 8 wings 54 ft. long, 4 propellers, and carry 100 passengers.

Johannes
 
Tunison Scout

Scout Junior 1929 = 3pClwM; 300hp Wright-Hisso H-3; span: 36'0" length: 29'0" (?>31'0") load: 1391# v: 190/165/45 range: 600; ff: 12/21/28 (p: Jimmie Angel). M C Tunison, influenced by the French Antoinette Monobloc design. Wide-chord, sparless, molded-plywood wings with only four ribs on each side, bias ailerons; monocoque fuselage with a "vista dome" canopy; deep, faired gear with built-in landing lights. Won a $2,300 prize for design. POP: 1 [X247E], re-registered [X425], then refitted with 600hp Miller and re-re-registered as [X13795]. Plans by financial group, Pacific Air Industries, to produce three models of the plane with 150-480hp motor options never materialized. Seen later as Zion Tunison Scout. SEE ALSO Scout.
 
Nieuwe opgave

Dit is een belangrijk historisch vliegtuig.
De rompconstructie was zijn tijd ver vooruit en het stuurorgaan eigenlijk van deze tijd.

077wc.jpg



Johannes
 
Esnault-Pelterie

Wederom goed Henri! :thumbsup:
Jij mag de volgende opgave plaatsen.


The Esnault-Pelterie REP.1 and the substantially alike REP.2 that followed it were experimental aircraft built and flown in France in the early twentieth century. Designed by Robert Esnault-Pelterie, they were single-seat wire-braced monoplanes. The landing gear was unusual in that the main gear consisted of a single wheel, with a small tailwheel behind it. Large outrigger wheels were fitted to the tips of the wings, which featured marked anhedral. These aircraft are especially significant historically in that they were the first to employ a joystick as their main flight control. The REP.2 differed from the REP.1 in having a slightly different undercarriage (of the same general unusual arrangement) and having a dorsal fin for lateral stability in place of the REP.1's large ventral fin. Lateral control was via wing-warping. Its construction was also ahead of its time, featuring a welded steel frame for the fuselage.
Esnault-Pelterie commenced testing the REP.1 in September 1907, initially flying the aircraft as a glider before attempting powered flights. Throughout October, these flights became increasingly successful. Tests with the REP.2 commenced in June the following year, and before long had set a height and distance record for monoplanes. This aircraft was then substantially modified to create the REP.2bis. In this form, it was demonstrated at the 1909 Reims Air Meet.
The REP.1 is preserved at the Musée des Arts et Métiers

Johannes
 
Toch weer eentje gevonden ...

Het bedrijf heeft zo'n twintig jaar bestaan, maar is toch tamelijk onbekend, omdat het vooral een contract bouwer voor een ander bekend bedrijf was. Dit was hun tweede eigen ontwerp.

De bemanning zat hoog om een goed zicht rondom te hebben. Als optie zat voorop het landingsgestel een hydrofoil en onder de vleugels een set drijvers.

trivia28.jpg


En dit kon 'ie met z'n staart ...

trivia28b.jpg
 
Laatst bewerkt:
ohjawel :)

Dit is een parnall & sons "Panther"
moter is een BR 2 (230hp)
het kan de staart "opvouwen" :p voor op te bergen in een schip :)

ik geef mijn beurt weg, aan de volgende die antwoord...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top