FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Citrorob,
En DIT dan?

Pjotrrr, dit is niet de helios maar zijn voorganger de Pathfinder. Als je heel goed kijkt staat het zelfs onder op de rechter "poot" van het vliegtuig.
86329main_ED02-0161-2.jpg

"AeroVironment and NASA Dryden Flight Research Center have been collaborating on development of solar-powered UAVs since 1993. These efforts were initiated with the Pathfinder, which set a series of altitude records as it underwent extensive modifications and upgrades over the next five years. In its latest form, the Pathfinder Plus, it is capable of altitudes up to 80,000 feet.
Also being worked as a collaborative effort is the development of the Pathfinder's follow-on, the Helios Prototype. Originally named the Centurion, Helios first flew in 1998 and currently holds a world altitude record for its flight to 96,863 feet in August 2001, also flown out of PMRF."

Sjips, je hebt al een andere opdracht geplaatst. :cry:

Strafpunt voor Pjotrrr. Het is niet de Helios......en Ernst geeft de juiste benaming.

We gaan verder met het plaatje van Pjotrrr. Pjotrrr volgende keer beurt aan Ernst overgeven (of laten we 'm opnieuw zoeken naar een rock-groep :roll: ?).

Mooi zo, probleem opgelost. De AC-35 is vast en zeker goed(voor de zuiderburen: zeker en vast), dus Ernst laat de volgende zien.

Wel grappig, die idioot hoog vliegende gevallen kent iedereen, maar dat er nog zo veel verschillende zijn geknutseld is blijkbaar onbekend.

Niet, dat ik dat wel wist. Ik kom ze ook maar toevallig tegen als er weer een vliegtuig met lettertjes/cijfertjes voorbij komt...

Ik wil dat van die Socata nog even helemaal uit de wereld helpen. Anders blijft het maar knagen, hè! Ik vond dit nog:

Socata ST60 Rallye 7-300
Constructeur : Socata France

Iedereen had dus gelijk 8) ! En inderdaad, bij Socata zelf is 't ie niet te vinden.

ERNST, waar blijf je???? Plaatje, please...

O.k. dan. Ik dacht dat deze niet moeilijk zou zijn.

Tip:

Vlieg met me mee naar de regenboog, ..........., ik hou alleen van jou, etc.

Republic Rainbow

The Republic XF-12 Rainbow was a high speed, high altitude reconnaissance airplane powered by four 3,000 horsepower R-4360 radial engines. It was able to cruise at over 450 miles per hour with a service ceiling of 45,000 feet.

JB_Republic_Rainbow.jpg

American Helicopter XH-26 Jet Jeep 1952

The American Helicopter Company was first formed in 1947 and later acquired by the Fairchild Engine and Airplane Corp in 1954. The first project was the two-seat open-cockpit XA-5 "Top Sergeant," which was based on the lower fuselage and undercarriage of a Sikorsky R-6 with an open rear boom and small rudder. It was driven by two tip-mounted 43kg AJ 8.75 pulse-jet engines driven by a fuselage-mounted compressor, and made its first flight in Jan 1949. This was followed by the single-seat XA-6 "Buck Private" with the same pulse-jet propulsion and a simple open-frame structure. American Helicopter then constructed the XA-8 single-seat collapsible helicopter under an Army contract, flying the first aircraft in June 1952. (— R Simpson, "Airlife's Helicopter & Rotorcraft" 1998 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back