FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dornier 335 Pfeil

DO-335-5.jpg

Zeg Pjotrrr, blijft die Farman nou starten??

Van de vader der autogyro's... de naam stond op de romp maar ik ben maar even aan het fotoshoppen geweest...

13wf0.jpg

Tja, al die moderniteiten op 'ons' forum...Wat moet je ermee? ;)

VOLGENDE!

Bratukhin G-3.
"It was the first helicopter in the USSR with defined military function - artillery spotter. Small series was started before two first machines completed the test program. "

Volgens mij zit die Farman hier nog steeds....

SAUNDERS-ROE SR.A/1 'Squirt', die had ik ook al eens gepost (23 oktober) in dit draadje, zeer fraaie lijnen...

In 1942, the Admiralty expressed an interest in developing a single-seat jet-fighter flying boat, and in 1944 Saunders-Roe received an order for three prototypes. On 15 July, 1947, the SR.A1 (nicknamed Squirt by the workers) made its maiden flight at Cowes - the world's first, and only, jet flying boat. It is still the fastest flying boat ever built, capable of speeds of over Mach 0.8.

It was quite a large aircraft for a fighter, yet was extremely manoeuvrable. At the 1948 Farnborough air display, it caused a sensation by being flown inverted a few feet off the ground. The residents of the Isle of Wight had by then got used to seeing it upside down around their skies. Three were built, and they were the first British aircraft to be equipped with an ejector seat. However, the war was over and defence budget cuts meant that the Admiralty was unable to afford the aircraft. It remained a warplane without a war.
One survives today and can be seen in the Southampton Hall of Aviation.

En dan ook nog eens zo'n heerlijk muziekje op dit uur!
Nu maar hopen dat de konijntjes niet uit het bloesje vallen ;)

photo_concert13.jpg

Pjotrrr zei:
zeer fraaie lijnen...

En dan ook nog eens zo'n heerlijk muziekje op dit uur!
Nu maar hopen dat de konijntjes niet uit het bloesje vallen ;)

Muziek terwijl u zoekt, een nieuwe service van Modelbouwforum.nl.......

steffe zei:
Robert zei:
Jongens! Top-draad dit!! Erg leuk om te volgen!
Robert

Robert,

welkom in dit draadje

weet je..... we zijn al over de 50.000 bezoekers op dit draadje....

groeten
steffe

Steffe,

Ik wil je enthousiasme niet ondermijnen, maar bedenk aub wel dat we het niet over 50.000 unieke bezoekers hebben. De enige actieve bezoekers van dit draadje heten Dirk, Pjotrrr, Bdoets, Ernst, Jan, Bruno en ondergetekende, die constant op F5 drukken om er zeker van te zijn de volgende opgave niet te missen...

Vincent

convertawings.jpg

Convertawings Quadrotor A

Quadrotor A 1956 = 1pOH; two opposed combustion engines. David H Kaplan. As the name hints, this machine had four rotors, one in each corner. A larger version with four engines and room for 40 passengers, Quadrotor F, was projected, perhaps never built.

prop-er zei:
De enige actieve bezoekers van dit draadje heten Dirk, Pjotrrr, Bdoets, Ernst, Jan, Bruno en ondergetekende, die constant op F5 drukken om er zeker van te zijn de volgende opgave niet te missen...

Vincent

:sniper: Dank je wel hoor Vincent... dus ik tel niet mee... :wink:
Nou, moet ik wel zeggen dat ik er niet de hele dag op zit te kijken, maar ik vind dit een van de leukste draadjes op dit moment.
Eindelijk eens kisten te zien die ik niet zo kan benoemen...

Dyke Delta

1Dyke%20Delta-1.jpg

Ik kon de naam Dyke herkennen op de staartvin, en gokte Dyke Delta op Google... bingo... nooit van gehoord, maar een leuk ding. Zelfbouw... leuk voor modelbouwers!
Er schijnen nogal wat subtiele verschillen te zijn. Deze heeft een andere cockpitkap dan die van Prop-er, ik zag er een met dezelfde kap, maar die had dan weer een klein stabilo... echte zelfbouwvariaties.
Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back