FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je houd het wel spannend, he? ;) 't Is 'm inderdaad.
Pjotrrr zei:
Omdat de motor niet beviel ging men op zoek naar een vervangende motor. Die is er nooit gekomen en het toestel is uiteindelijk gesloopt.
Misschien is daar die foto wel van.... :rolling:
We hebben nu zeker wel een makkelijke verdiend?

Nog maar een zeldzaam Hollands kistje dan....

0mj5.jpg

1hn9.jpg

2zm1.jpg

ik denk ook een Koolhoven FK55

even ook een opgave ertussen gooien, ik had er nog ene te goed van 357 post geleden (en heb nu ontdekt hoe foto's te plaatsen)
Wie kent deze
opgave.jpg

Het is inderdaad de FK-55, zeer vooruitstrevend ontwerp voor 1936!

Verder met het plaatje van Kurt dan maar?

awel een echte belg de "Renard R-36" I presume
  • De Belgische constructeur Alfred Renard bouwde in de jaren dertig een jachtvliegtuig dat tot de meest vooruitstrevende ontwerpen uit die tijd mag worden gerekend.
    Het prototype vloog op 5 november 1937 met als testpiloot Georges van Damme.
    De cockpitkap kon voor het in- en uitstappen naar achteren worden geschoven.
    Toen op 17 januari 1939 een prototype verongelukte werd de productie stopgezet.

OK, de nieuwe. Als (crypto) tip: Als er wat fout gaat met kisten van deze fabriek, hebben ze daar altijd een heldere verklaring voor.
1sl7.jpg

Om even op de cryptogram in te gaan...
'Ikarus' is een Jougoslavische vliegtuigfabriek die ook veel in licentie heeft gebouwd, ben ik warm?

Murphy Moose, de Wet van Murphy dus... ;)

Dat Ikarus niet kon blijven vliegen leek me ook wel helder: 'zonneklaar' :D

1014837M.jpg

een Grumman Mallard met turbo-props ????

(in iedergeval een Grumman)

Ah sjevoenden ..... een Grumman G73-T Turbo Mallard ..... de "N51151" van Chalk's International Airlines

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back