FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Corrien, in het begin van dit draadje (het is een kabel aan het worden) hebben we al eens een Ekranoplan gehad. Niet helemaal een vliegtuig, maar een WIG, Wing In Groundeffect. Bestemd om op een paar meter hoogte te vliegen.
Er zijn verschillende websites over WIG's, dit is er maar één:
http://www.se-technology.com/wig/index.php
en ook "Ekranoplan" zal je via Google wel op hun spoor zetten.
 
Hij wordt inderdaad bij 'Caspian Sea Monster' genoemd. Hiervan heb ik er al eens eentje geplaatst. Nooit geweten, dat er verschillende types waren.

Aangezien Bruno blijkbaar weer aan het blauwgrassen is, zal ik zelf maar een nieuwe plaatsen. Een makkelijke:

ralx5.jpg
 
Yup. Er zijn ook niet zo veel verschillende typen vliegtuigen, die zo weinig parkeerplaats nodig hebben. De keuze is dus ook beperkt.

Hier inclusief props:

lockheed_XFV-1.jpg
 
Toch hè; ik dacht meteen: Sea fury, maar ik kon niet uit de voeten met de neus. Zit zo te zien een turboprop in.
Bart
 
Corrien zei:
Aangezien Bruno blijkbaar weer aan het blauwgrassen is, zal ik zelf maar een nieuwe plaatsen.
Hoe wist jij dat? 8O We repeteren nu bijna iedere dag wel even een paar keer, met de mini-tour naar Engeland (3 kleine, maar leuke gigs en wat studiowerk voor een Engelse collega), volgende week in het vooruitzicht.

Ik vond sowieso dat ik 'm wel ongeveer, maar niet goed genoeg had, dus heb ik ook niets geplaatst...
 
De Westland Wyvern

94.jpg


The Westland W.34 Wyvern was a single-seat carrier-based attack aircraft of the 1950s intended to cover a wide variety of roles. Apart from the cannons, rockets, and bombs usually carried by such aircraft, the Wyvern was unusual in that it could also carry a torpedo. Another unusual feature was its contra-rotating propellers.

Development was plagued by engine problems. The initial prototypes used the Rolls-Royce Eagle 24-cylinder H-pattern engine (A replacement for the failed Vulture and no relation to the company's engine of the same name of World War I vintage). Specification N.11/44 that had led to the aircraft's development had called for an airframe design that would be suitable for turboprop power when this technology was available. In fact, suitable turboprops such as the Rolls-Royce Clyde and Armstrong Siddeley Python became available sooner than the Eagle was perfected, and the Python was used on the 90 production examples instead. Although the first prototype flew on December 12 1946, Wyverns would not enter service for six years.

Wyverns equipped Nos. 813, 827, 830, and 831 Squadrons of the Fleet Air Arm, with 830 Sqn flying them into combat from HMS Eagle during the Suez Crisis. All were withdrawn from service by 1958.

General characteristics
Crew: One
Length: 42 ft 3 in (12.88 m)
Wingspan: 44 ft 0 in (13.42 m)
Height: 15 ft 0 in (4.57 m)
Wing area: 355 ft² (33 m²)
Empty weight: 15,608 lb (7,095 kg)
Loaded weight: 21,200 lb (9,636 kg)
Max takeoff weight: 24,450 lb (11,113 kg)
Powerplant: 1× Armstrong Siddeley Python 3 turboprop, 3,667 hp (2,736 kW)

Performance
Maximum speed: 383 mph (613 km/h)
Range: 904 miles (1,446 km)
Service ceiling: 28,000 ft (8,537 m)
Rate of climb: 2,350 ft/min (11.9 m/s)
Wing loading: 60 lb/ft² (292 kg/m²)
Power/mass: 0.17 hp/lb (0.28 kW/kg)

Armament
4x 20 mm Hispano Mk. V cannons in the wings
16x underwing rockets or
Up to 3,000 lb (1,364 kg) of bombs or one torpedo or sea mine

En hierbij een nieuwe dan maar.

sankats1.jpg
 
Ik gok op een Laird LC-DW-300 "SOLUTION" ......... (een racertje uit de 30er jaren van de vorige eeuw)
 
Correctie ik denk nu dat het een Laird LC-DW-500 "Super SOLUTION" is, en eigenlijk weet ik het wel zeker ...
 
AeroCad AeroCanard FG
15.jpg


bedankt voor de hint, met een beetje contrast-shift, zie je de naam duidelijk, en hij komt als 1e hit naar boven op google :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top