FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het plaatje, dat jij wilde opgeven moet nog even ge-foto-shopt worden, Alexander. Je krijgt 'm namelijk met googlen direkt en als enige hit.
De nieuwe opgave. Naar zeggen het mooiste watervliegtuig ooit. De eigenaar/fabrikant staat op het 2e plaatje trots te glimmen:

nr2zt0.jpg

nr1uk6.jpg

hoi Corrien

met al dit zoekwerk van de plaatjes....

heb je nog genoeg tijd om Vlaamse "zenders" te herstellen?.... :)

vriendelijke groeten
steffe

Tja :oops: , ik denk dat ik klanten voortaan maar ga vertellen, dat ik het nogal druk heb met 'nevenaktiviteiten.'

Ach, in deze tijd van het jaar is het toch altijd erg stil met het werk, dus voor plaatjes-zoeken is zelfs overdag nog wel wat tijd te reserveren.

Zit er een knoop in het draadje?
air00ue6.jpg

Of is het tijd voor een tip? Hier dan: volgens mij is 't ie geen familie van Ozzie...

Is het een Loon seaplane?
Dat is de enige naam die ik ervoor kan vinden, plus deze foto:

loon-seaplane.half.jpg

Hallo Corien....

air00ue6.jpg

:offtopic:
je bent plotseling in een ander draadje van mij gekomen.....
:)

fout in cyberspace???? ........ een wormgat in het modelbouwforum?????

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44045
het 3e item....

jammer, ...maar deze film is al geraden...
maar toch
welkom in het draadje van: zoek de film

Een wormgat, ook bekend als een Einstein-Rosen brug, is een hypothetische mogelijkheid binnen de ruimte-tijd. In de normale ruimte kan men tussen twee punten niet sneller reizen dan het licht, maar volgens de theorie van een wormgat bestaat er een "korte weg" in het universum. Via deze korte weg is het dan mogelijk om sneller dan het licht van één punt in de ruimte naar een ander punt in de ruimte te reizen.

De naam wormgat komt van de analogie die vroeger gebruikt werd om dit uit te leggen: beeld je in dat het universum de schil van een appel is, en een worm van de éne zijde van de appel naar de andere zijde wil geraken. Als de worm op de schil van de appel blijft is de kortste afstand de helft van de omtrek van de appel. Maar als de worm in plaats van rond te gaan, een gat (wormgat) graaft recht door de appel, is de afstand merkbaar minder, namelijk de diameter van de appel.

:ontopic:

groeten
steffe

Je hebt 'm gevonden Bart, maar de benaming klopt volgens mij niet. Op het bordje, dat er voor staat, is het type vermeld: N184WL en als je dit intikt kom je bij Osborne's Seawind. Maar hij is uiteraard goedgekeurd...

Nou, volgende dan... weer eens een oudje.
Moeilijk misschien, want je ziet er zo weinig van; maar wat je ziet vind ik wel heel mooi!

21vr5.jpg

Corrien zei:
Op het bordje, dat er voor staat, is het type vermeld: N184WL en als je dit intikt kom je bij Osborne's Seawind. Maar hij is uiteraard goedgekeurd...
Ik kon er niet opkomen, maar ik kende dit toestel onder de naam Seawind. En nou blijkt die N184WL op de website Seawind.com te staan...
Omdat bij N184WL geen fabrikantennaam stond verwachtte ik er niks van en heb het niet eens geGoogled. Stom...
Bart

Mijn foto is misschien wel erreg moeilijk.... ik ontdek dat als ik de naam in Google in-type, ik geen enkele goede vermelding krijg...!
Het toestel is van 1922, en het is een zweefvliegtuig (dat is nou eenmaal wat moeilijk te zien op de foto...)
Bart

Je zou verwachten, dat er op z'n minst pigeon, Taube of gewoon duif in de naam zou voorkomen. Die heb ik echter allemaal wel gehad. Toch maar verder in 'glider history' o.i.d. grasduinen...

Beetje helpen... deze fabrikant debuteerde met dit zweefvliegtuig, zoals gezegd in '22, bracht in '23 naast nog enkele zweefvliegtuigen, voor het eerst een sportvliegtuig uit, en bracht vóór en tijdens de oorlog een aantal interessante vliegtuigen uit.
Al in 1939 bouwden ze een laagdekker die verrassend veel op een Hurricane leek, en ik geloof niet dat ze ooit een tweedekker hebben gemaakt - vrij bizonder voor die tijd, vind ik. In 1945 kwam er, als laatste van deze fabriek, nog een Hurricane-achtige opvolger uit maar daarna werd de produktie gestopt.
Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back