FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aérospatiale Alouette II

En die koe heb je verkeerd jan, die die jij bedoelt heeft witte vlekken, dit is Bella Bell 32


Stevo
 
De Alouette is goed, maar de koe is fout Stevo! De Bella's zijn (Engelstalige) vleeskoeien. Zie maar:

bellapl4.jpg




Nieuwe opgave. Hoe heeft dit kleine opdondertje?

mug1ze9.jpg
 
Comper Swift
The Pobjoy-engined Comper C.L.A.7 Swift, G-ACTF
The aircraft was built in 1932 and delivered to the Indian tea planter Alban Ali as VT-ADO who christened it Scarlet Angel.

comperswiftgactfpw2.jpg


geef me ff een minuutje om een mooie nieuwe te zoeken ;)

En sorry Corrien, ik was geloof ik maar 1 seconde sneller (niet zo moeilijk te vinden als de registratie er zelfs op staat :P)
 
En daar is hij dan,... registratie maar even weggehaald ;)

onbekendxp3.jpg


ik geloof niet dat deze al geweest is, ... maar met 111 pagina's vol vreemde vliegtuigen weet je het maar nooit ;)
 
Grobe Egrett een HALE ( High Altitude Long Endurance Aircraft)

Manufacturer Grob Mattsies (Germany)
Span 33m
MTOW 4700 kg
Max payload 1000 kg
crew 1
Engine Garret TPE 331, 750 SHP@1540 rpm
Prop Hartzell 4 blades Kevlar dia=3.048m, hyd pitch control
Vy @ MTOW 95 KEAS
Design altitude FL500

Vmo/Mmo 154 KCAS/M0.448
egrett.jpg
 
Klopt als een bus :), en dat binnen de drie uur ;)

(Bovenstaand plaatje is trouwens van de twee zits versie, geloof ik)
 
Blijkt dus de IAI ARAVA te zijn :)

The Arava STOL utility transport was IAI's first design to enter production that was intended for both military and civil customers, but was built in only small numbers.

IAI began design work on the Arava in 1966. Design objectives included STOL performance, the ability to operate from rough strips and carry 25 troops or bulky payloads. To achieve this the Arava design was of a fairly unusual configuration, featuring a barrel-like short but wide fuselage, the rear of which is hinged and swings open for easy loading and unloading, plus long span wings, twin tails mounted on booms that run from the engine nacelles and two Pratt & Whitney Canada PT6A turboprops.

The Arava first flew on November 27 1969, while a second prototype flew for the first time on May 8 1971. US FAA certification for the initial Arava 101 was granted in April 1972.

The Arava 101 was not put into production, but formed the basis for the 101B, 102 and 201 production models. The 101B was marketed in the USA as the Cargo Commuterliner and differed from the 101 in having an improved 19 seat interior in passenger configuration and more powerful PT6A36s. The 102 had a 20 seat passenger interior, or alternatively a 12 passenger executive interior or all freight configuration.

0009492yc6.jpg


Momentje terwijl ik een bijna onmogelijke opzoek ;)
 
Pffff,..... begint nou toch echt lastig te worden om iets origineels te vinden, maar het feit dat dat nog lukt laat me wel verbaasd staan over het aantal vliegtuigen wat er op deze aardkloot heeft rondgevlogen.

Mijn nieuwste uitdaging dan maar:
onbekend2ue2.jpg
 
Ships, dat meen je niet :S

Dat krijg je als er al zoveel pagina's zijn :(

Als iemand een mooie weet ? ? ? ? ? ? ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top