FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgende, er zijn er vier van gebouwd. had een driepoots landingsgestel, maar de neuspoot was een extreem zwak deel van het toestel.
plaatjuh0dy.jpg
 
Lijkt een beetje op een mustang, en een Heinkel P.1076... maar die hebben geen neuswiel...

Misschien een Messerschmidt 309?
 
Lijkt inderdaad op de 309 maar daar is maar eentje van gebouwd. Of Danny heeft zijn huiswerk niet goed gedaan :twisted:
 
In dit stukje staat ook dat er 4 gebouwd zijn .... maar ik geeft toe niet elke "309" story vermeld dat .....

De volgende registraties gevonden op foto's GE#CU, GE#CV en GE#CW zijn er tenminste drie .....
 
was inderdaad een me309. messerschmitt heeft ook altijd die typische luchtinlaat aan de linkerkant van de romp ( bij propellortoestellen).
 
Dikkie,

volgens mij is dat het model van "de Brik" van "van Meel", gebouwd voor Phantasy in Blue.
Het originele rieten stoeltje kun je bezichtigen in het Militaire Luchtmachtmuseum in Soesterberg.

Groeten
Eric Velthuizen
 
Correct ;)

Het is "de Brik", en deze foto heb ik ook van de site van Phantasy in Blue. Echter, volgens mij is deze door Phantasy gemaakt ;)

Beurt is aan Otto's Eric!
 
Beste mede vliegtuigliefhebbers,

hier een opgave voor jullie. Ik heb nog geen tijd gehad alle 130 bladzijden die jullie hebben opgebouwd door te nemen. Dat ga ik in de komende tijd wel doen! Dus of deze foto er tussen staat weet ik niet.


De foto komt uit een tijdschrift eind vijftiger jaren. Wie weet welk vliegtuig dit is?
En omdat ik een leek ben op het gebied van foto's plaatsen is ie lekker groot. Moderator kun je dit verbeteren?

Prop-er bedankt voor je hulp! Jullie zien de foto onder dit bericht staan :P

Succes

Groeten Eric Velthuizen
 
Lastig modelletje, lijkt ergens op een f84 maar dat is het zeker niet :(

:cry: kan hem niet vinden :cry:
 
Eitje. Eerste bladzijde van mijn boek "the great book of fighters"

The Aerfer Sagittario 2 (Italian: archer) was a prototype fighter aircraft built in Italy in 1956. It became the first Italian aircraft to break the sound barrier in controlled flight (albeit in a dive). A small aircraft, the Sagittario 2 had its jet engine mounted in the nose, with the exhaust underneath the mid-fuselage. The wing and tail surfaces were highly-swept and, unusually for a jet aircraft, it was equipped with tailwheel undercarriage. The Sagittario 2 was based on the earlier Ambrosini Saggitario, which was itself a development of the Ambrosini S.7 piston-engined training aircraft that went into service with the Italian Air Force in small numbers. The S.7 was of conventional configuration, constructed of wood, with a tail wheel undercarriage. Power was provided by an air-cooled inverted inline engine, the Alfa-Romeo 115 of 225 hp. (Flight, 24 August 1951, pp. 224-227; The Aeroplane, August 8, 1952, pp. 188-191)

The Sagittario was an aerodynamic research aircraft based on the S.7. New swept wings and tail surfaces of wooden construction were fitted to the S.7 fuselage. The wing leading edge was swept at 45 degrees. At first, the S.7's piston engine was retained and the aircraft was known as the Freccia (Arrow). After several test flights in this configuration, the piston engine was removed and replaced with a Turbomeca Marbore turbojet of 840 lbf thrust, and the aircraft renamed the Sagittario. The engine air inlet was in the extreme nose, and the exhaust was routed out the bottom of the fuselage, under the cockpit. The tail wheel undercarriage was retained, so special shielding was added to protect the tail wheel from the engine exhaust. (Flight, 24 April, 1953, pp. 508-509)

The Sagittario 2 was an improved version of the Sagittario, and was intended to serve as the prototype for an interceptor or light tactical support aircraft. The Sagittario 2 was built of metal. The cockpit was moved forward and equipped with a bubble canopy. A tricycle undercarriage was fitted, with the nose gear retracting under the engine, a Rolls-Royce Derwent 9 turbojet. Two Hispano-Suiza 30 mm cannon were carried with 200 rounds of ammunition. Underwing stores comprised two 500 lb. bombs, two 700 lb. napalm tanks, two machine guns or cannon, or 12 3-inch rockets. (The Aeroplane, December 21, 1956, p. 924)

The Sagittario's successor was the Ariete.

ambrosini_sagittario-2.jpg


Irritante ***** image button, wanneer krijgen we nu eindelijk eens werkende knoppen????

/einde zeurmodus
 
Prop-er,

wat heb jij voor data-base tot je beschikking?
Ik dacht dat dit best moeilijk zou zijn.
Hoe ben je bij de Aerfer uitgekomen?

Gefeliciteerd!!

Eric Velthuizen
 
Volgende:

mys260.jpg


mys261.jpg


Maxima zal wel trots op dit toestel zijn...


*^%$@#%^&*& klere IMG knop....... Robert, zorg nou eens voor een werkende oplossing!!! (alsjeblieft)

/einde zeurmodus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top