FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig hè. Waarschijnlijk wel een berg interference drag op het kruispunt van vleugeltips en winglets. Maar dat geeft dit toestel wel de nodige laterale stabiliteit.

Omdat Theo een beetje traag is vandaag, de volgende maar weer: (makkie, maar blijft een vreemd ding)

mys443.jpg

:rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:
:rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:
steffe

Dat is de tweezits versie van de Hawker Hunter. Een lestoestel dus. Welke registratie deze kist heeft weet ik niet precies maar ik ga even zoeken.

Het exacte vliegtuig op de foto kan ik niet met zekerheid vinden maar ik denk dat het deze is.
planes-hunter-long.jpg

Nu nog een nieuwe opgave. Het wordt wel lastiger omdat er al zo veel geweest zijn.

Maar misschien is dit wel iets, het is een heel bijzonder vliegtuig.
misteryaircraft15uy3.jpg

een Gloster

[edit]
Yep gelijk :p

Gloster E28-39 first prototyp l
was the first jet engined aircraft to fly in the United Kingdom. Developed to test the new Whittle jet engine in flight, the test results would influence the development of an operational fighter, the Gloster Meteor.

Gloster_E28-39_first_prototyp_lr.jpg

de "Gloster Whittle" of te wel type E.28/30 ..... (28ste experiment van 1939) .... hierin werd de motor van Frank Whittle gestest .....

hey launnie

lees eens de spelregels op de eerste blz...... :wink:

eerst een goed antwoord geven op het vorige plaatje...
indien juist, dan mag je zelf een nieuw plaatje posten

groeten
steffe

Jawel, is het de Russische BI-1? Een raket vliegtuig uit de tweede wereldoorlog, heel erg snel alleen 7 à 8 minuten motor aan en 20 à 25 minuten vliegtijd. Ook erg weinig bewapening aan boord......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back