FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je mag nooit meer raden ...... de Cessna 350 (en de 400) waarvan de productie overgenomen is van het in 2007 failliet gegane "Columbia Aircraft" Lancair is een eerder afsplitsing die nu nog zelfstandig draait als leverancier van de doe-het-zelf versie..
 
Ha! Had dit niet kunnen bedenken. Bedankt voor de "update".

Next:

mys479.jpg


Rappe rakker
 
Dit is de snelste experimental homebuilt op de markt.
Van nul tot vliegsnelheid in 5 seconden.
Een kruissnelheid van 540 km/u (294kts)

De turbine is overigens geen PT6, maar een
Walter M601.

 
en voor 119.700 lousy dollars mag je deze legende meenemen (moet je hem nog wel ff zelf in elkaar "schroeven".....)
 
Lijkt me een duits ontwerp (de staart heeft iets van een heinkel)
nog effe verder zoeken.:cool:


edit : ik kom in de buurt denk ik
Heinkel_He_119a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch nog iemand die dit draadtje kent ;);)
Ik zal iets zoeken want ik weet zelf ook niets van deze kist , kwam hem toevallig tegen (ik was aanhet werk en het moest snel gaan)

Edit een beetje info:
The one and only Model XXXX was the idea of Virginius E. Clark, FXXX Corporate vice president of engineering. The aircraft was a “proof of concept” design to explore the use of molded wood panels and structure, bonded together with a plastic resin under heat and pressure in an autoclave. A subsidiary company called Duramold aircraft company was created in 1937 to shepherd the project along. Using the Duramold wood-bonding process the planes aft fuselage was a monocoque cone fabricated in two halves. The forward fuselage structure was of conventional welded square steel tubing with aluminum skin. The wing and tail surfaces were fabricated of wood skinned with spruce veneer. All of the control surfaces were aluminum with fabric covering. The aircraft was powered by the Ranger Inverted V-12 SGV-770B-5 engine of 420 horsepower. A confusing number of name changes followed as the aircraft was developed, FXX Duramold, Clark, Duramold and finally back to FXX. Sherman FXX sold the Duramold process to Howard Hughes who used it on his large flying boat.
 
Laatst bewerkt:


nou, nou, nou

Kollega's,

De laatste tijd zie ik dat er regelmatig nieuwe plaatjes geplaatst worden zonder boe of ba....(zonder een woordje uitleg, zonder een wetenswaardigheid....)

Dit is niet leuk......
Dit is, zoals wimg al zei: een leerrijk draadje......het zoeken is NIET het doel....

Dus heb ik regel sub A3 aangemaakt in de eerste blz van dit draadje.
(men dient een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, anekdote, tip ..... enz... te vermelden bij het plaatsen van een nieuw plaatje

* Sub A3
regel: bij elk nieuw plaatje dient met een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, beschrijving, anekdote of tip......

reden: dit is een leerrijk draadje...
zomaar een plaatje op het forum smijten zonder boe of ba is uit den boze...
Zoals wimg al zei: zoeken is niet het doel van dit draadje....


den scheids
steffe
 
Laatst bewerkt:
Niemand ????:confused:
ook geen foute , gok ????
F... is de Fabrikant naam

4F6.jpg



een beetje info:
The one and only Model XXXX was the idea of Virginius E. Clark, FXXX Corporate vice president of engineering. The aircraft was a “proof of concept” design to explore the use of molded wood panels and structure, bonded together with a plastic resin under heat and pressure in an autoclave. A subsidiary company called Duramold aircraft company was created in 1937 to shepherd the project along. Using the Duramold wood-bonding process the planes aft fuselage was a monocoque cone fabricated in two halves. The forward fuselage structure was of conventional welded square steel tubing with aluminum skin. The wing and tail surfaces were fabricated of wood skinned with spruce veneer. All of the control surfaces were aluminum with fabric covering. The aircraft was powered by the Ranger Inverted V-12 SGV-770B-5 engine of 420 horsepower. A confusing number of name changes followed as the aircraft was developed, FXX Duramold, Clark, Duramold and finally back to FXX. Sherman FXX sold the Duramold process to Howard Hughes who used it on his large flying boat.
 
Tja met zoveel info was het niet moeilijk meer hé. Fairchild F-46, toch?
Op een manier hoop ik dat het mis is, anders moet ik nog een gekke foto gaan zoeken en er zijn er zoveel gepasseerd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top