FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, 30 jaar eerder Steffe ;)

En voeg Rusland ook maar aan het rijtje toe van de landen waar dit toestel is gebruikt. Niet in grote getallen want er zijn er maar tussen de 30 en 40 van gebouwd.
 
Tja, ik kan hier ook nog steeds geen aanknopingspunt voor vinden. Wat erger is, dat ik de intermezzo-opgave van Dirk57 ook niet weet. Misschien de vogeltjesdans?
 
En het laatste land dat dit toestal gebruikte was..............

The UK ;-)

In alle landen als z.g.n. "Home defence"

Zegt de aanwijzing Braodway jullie iets?
 
Ietwat cryptisch: Welke beroemde muziekgroep, waarvan de naam te maken heeft met luchtvaart, scoorde welke hit waarvan de naam eveneens te maken heeft met het ontstijgen van de aardbodem.....?

Led Zeppelin met Stairway to Heaven??? :cool:
 
Makkie! ;)

Sopwith Camel

caml9a.jpg


As the successor to the Pup, the Sopwith Aviation Company produced a fiery, temperamental little biplane, the famous, and notorious, Sopwith F.1 Camel.

In the hands of an experienced pilot the Camel could out maneuver any contemporary airplane, with the possible exception of the Fokker Triplane. From July 1917, when it reached the Front, until the Armistice, the Camel accounted for no less than 1,294 enemy machines. It was the first British type to carry twin Vickers guns; their breeches were enclosed in a 'hump', which gave the Camel its name.
 
Laatst bewerkt:
Inkoppertje:

BERNHARD C. F. KLEIN COLLECTION
No. 7089. Farman F.120T Jabiru (Stork) (F-AHAF c/n 1) Compagnie Internationale de Navigatione Aériene

11/30/2007. Remarks by Bernhard Klein: "By many considered the ugliest airliner ever flown, this was the first of several "Jabiru" named designs. The six passenger transport flew for the first time in 1924, followed by three others in early 1925. France. One of them flew the inaugural Paris-Zurich service on 16 March 1925. Two were destroyed by the middle of 1925, remaining two were withdrawn from service late 1925. Pilot sat in open cockpit behind middle engine. F-AHAF was converted into an F.121."
 
Prop-er heeft in zijn verkeerde antwoord wel een aanwijzing staan aangaande de naam (een gedeelte) van van het goede antwoord!

Nu moet hij toch te vinden zijn :confused:
 
Samengevat:

* Plusminus 40 stuks van gebouwd
* Gebruikt als Home Defence
* Gevlogen in: Uk, Macedonie, Rusland en Palestina
* Hoofdkantoor aan de Broadway te Westminster

Nog een hint:

1 van hun ontwerpen vloog als eerste non stop over de atlantische oceaan in 1919.
 
Nou, er vanuit gaande dat die Vickers wel goed is, dan maar weer de mijne:

27647d1d6d7702cc.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top