Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik durf het bijna niet te zeggen: is dit zo'n ELF (Extreme low frequency) array, wat de amerikanen gebruiken voor communicatie met onderzeeërs?
Groet, Bert
Nou vooruit, een makkelijke om mee te beginnen.
Wat is dit en waar word het voor gebruikt.
De hint: het word in de bepaalde, vrij alledaagse thermodynamische processen gebruikt als meetinstrument. En het bestaat al héél lang, en word nog steeds gebruikt, al is het de laatste tijd redelijk sterkk verdrongen door electronische varianten. (ik vond dit altijd erg leuk werk om te doen)
Was inderdaad niet zo moeilijk Bert.
Indicateurtoestel voor stoommachines.
Indikator einer Dampfmaschine. Links im Hintergrund der Zugfaden zur Messung der Kolbenposition, rechts (abgeklappt) der Schreibstift.
Groet Huib
PS: niet om flauw te doen, maar je hebt blijkbaar op afbeelding gezocht, getuige de niet eens vertaalde beschrijving die waarschijnlijk bij de oorspronkelijke afbeelding stond (ik heb 'm niet van een duitse site). Daardoor wet je wel hoe het heet, maar nogmaals, weet je ook waarvoor het gebruikt word, wat je er allemaal mee kan bepalen en hoe je dat (ongeveer) doet?
Tsja, dan blijven alleen Decca (volgens mij ook al buiten gebruik)
en Omega over. Omega heb ik nooit mee gewekt, en het werd op de zeevaartschool niet eens behandeld. Die zal het dan wel zijn, maar dan gok ik maar een beetje.
Hoe dan ook, ik ben bang dat ik deze dus niet goed heb (pffft, gelukkig, anders moet ik weer plaatjes zoeken)
Groet, Bert
brutus
op zij vlaams gezegd...
ge hebt het spek aan uw been.....
ik herken da toestel
volgens mij is het ook een DECCA meter
!!!!!Decca Navigator Mk 12
maar eerst is de de goedkeuring te krijgen van Huib....
brutus.....
begin maar weer plaatjes te zoeken....
steffe
brutus
op zij vlaams gezegd...
ge hebt het spek aan uw been.....
ik herken da toestel
volgens mij is het ook een DECCA meter
!!!!!Decca Navigator Mk 12
maar eerst is de de goedkeuring te krijgen van Huib....
brutus.....
begin maar weer plaatjes te zoeken....
steffe