Foto verslag van axial exo

Inderdaad dikkere olie denk ik.
Die 350 is Cts, wat wel ongeveer gelijk is aan 30Wt dus dat is wel raar.
Ik zie dat u Piggybacks gebruikt, volgens mij staan die ook niet bekent als hele beste shocks, zeker niet als het Integy shocks zijn, maar ik weet niet of het Integy's zijn?
Kan het niet toevallig zijn dat je die piggybacks ook moet vullen?

Ruud

Veren zijn gewoon te licht......

De Exo is best zwaar dus moet je ook wat zwaardere veren gebruiken.
Zwaardere olie gaat niet helpen iig.

Je kan proberen of de oude veren passen....
Ik ben voor STRC shockbodies en caps gegaan bij mijn Exo met de originele cartridges en shafts/pistons , werken perfect......

Ik ben ook benieuwd welk merk shocks je hebt.

Zelf wil ik nog eens de Gmade XD Aeration proberen iemand ervaring mee?

De Proline PowerStroke shocks schijnen helemaal top te zijn maar die kosten weer het dubbele.

Kijken of iemand ervaringen wil delen.

Volgens mijn heb ik de integy ja.. Niet zo best dus? Waar ligt dat aan?

Welke shocks raadden jullie mij aan? Enigste eisen zijn volledig alu en schroefverstelling van de veren

Foto-SBW4WC87-D.jpg

Net de verlichtingsset ingebouwd werkt goed moet ik zeggen zo even kijken of ik het filmpje van de eerste proefrit online krijg.

Dat ziet er flitsend uit!

Waarom voor maar 3leds? Is de set aan te raden?

De middelste drie zijn gewoon witte Leds en de buitenste zijn knipperlichten die werken op de stuuruitslag en achter het zelfde middelste twee rood met remlicht functie en de buitenste knipperlicht.voor de voorkant waren het er vier waarvan ik er 1 heb gebruikt als dachboard verlichting.de vier underglow lichten heb ik er twee van in de onder/stoelbody zitten en de andere twee komen onder de motorkap en achter de radiator te zitten.
Ik ben er tevreden over staat goed en werkt perfect.
Via deze link een snel gemaakt videotje Axial exo - YouTube

Foto-DTL3346P-D.jpg

De eerste stap van het spuitwerk

Foto-JLOHIDP3-D.jpg

Stap twee

Foto-HRJLASZL-D.jpg

Zonder stickers

Foto-GUGLAG7R-D.jpg

Met een paar stickers

Nog wat in het half donker
Foto-XJSDFPJD-D.jpg

Foto-RXAJVJ47-D.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een geile brons oranje kleur!! Zie ik een witte rand tussen de kleuren? deze ook gespoten of gestikkert?Die kleur had ik ook in gedachte voor ik hem heb ge-carbonned (of hoe je dat ook zegt haha)

Net de eerste proefrit gemaakt, na 4-5 weken bouwen en sleutelen.

Bevindingen: eerste even rustig op en neer getuft. Wat een geweldig stuur heeft ie!! Even tussendoor de auto gecontroleerd, alles prima.

Snelheid al ietsjes opgevoerd en toen begon mij iets op te vallen; bij lage snelheden "stotterd" mijn motor terwijl ie toch sensored is en toch een setje wat eigenlijk in een 1/8 auto hoort... Waar kan dit verder aan liggen?

Vering probleem is ver opgelost, alleen de voorkant kan nog flink hard de grond raken waardoor de bodemplaat nu al wat beschadigt is. Ook dit probleem moet ik dus nog oplossen.

Voor de rest deed ie het prima, het was al donker, begon te regenen dus eigenlijk gauw weer naar binnen gevlucht. Volgende keer een betere rij impressie, nu nog kleine aandachtspuntjes oplossen...

Oja en de verlichting fixen zodat ik wat ken zie in het donker

de lijnen tussen de kleuren zijn in het zilver gespoten en voor de rest allen een paar stickers uit de doos er opgeplakt.
wat betrefd het rijden is mij ook opgevallen dat hij erg duikt in de neus zelfs bij hard afremmen dus van de week eerst andere vering halen .dus gelijk maar alu dempers er op met een dikkere olie er in. zit aan deze te denken
PK Model Racing zoek page en dan nummer tc12224b en tc1225b

Heb je de veervoorspanning goed staan ??

De stelringen moeten zeker aan de voorkant eigenlijk helemaal naar beneden gedraaid zijn , afhankelijk van de rijstijl kan je dan nog 5 of 10 wt zwaarder gaan qua olie.

Snelheid al ietsjes opgevoerd en toen begon mij iets op te vallen; bij lage snelheden "stotterd" mijn motor terwijl ie toch sensored is en toch een setje wat eigenlijk in een 1/8 auto hoort... Waar kan dit verder aan liggen?

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Ik weet echt niet waar het aan kan liggen...

Is het bij het accelereren ?? Of bij gewoon langzaam rijden ??

Gecheckt of de sensorkabel goed vast zit en er geen breuken zijn ??

Is je accu wel in orde en zwaar genoeg in zowel C-rating als capaciteit ??

Sensorkabel zit volgens mij goed, accu is 6000mah en 35c 2cell

Het is alleen bij langzaam rijden of langzaam accelereren.

Heb je toevallig de ix8 regelaar ???
Had ergens ix6 gezien maar die vind ik niet bij LRP.

Zou iig eens naar de power profiles kijken , en als die nog standaard staat verhogen naar profiel 4 of 5.
De Tenshock heeft wel wat stroom nodig om goed te werken en die power profiles beperken dat juist.......

Profiel 4 of 5 zal waarschijnllijk beter werken.

Heb net nog ff gauw gereden want ik kan het niet uitstaan...

Ja sorry het is de lrp iX8 inderdaad, typefoutje.

Het valt me op dat het niet alleen soms met het wegrijden is maar ook al ik gas geef in een bocht. Vooral in lange snelle bochten. De regelaar zal ik vanavond op standje 5 zetten hopen dat dat helpt...

Tot nader bericht

5F786F88-F27E-4D6D-B9B7-100A97C3A717-4006-000004E0D2CB1653.jpg

Zo vandaag weer Ff aan het knutselen geweest voorruitje gemaakt en mijn nieuwe veren set binnen gekregen. Straks alles monteren en dan foto's maken en plaatsen.

Back