Foto's Schaalmeeting Oss 2008

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de info over de lenzen, hier heb je iets aan. Blijkbaar zal ik toch naar een 300mm lens moeten om voldoende te kunnen inzoomen.

Mijn fotos zijn gemaakt met een Canon 400D, de flightlinefotos met een 28-210mm, de actiefotos met een 170-400mm lens.

groetjes,
Jan.

Bedankt voor de info over de lenzen, hier heb je iets aan. Blijkbaar zal ik toch naar een 300mm lens moeten om voldoende te kunnen inzoomen.

Ik kan natuurlijk niet in je buidel kijken :rolleyes: Maar als je de mogelijkheid heb investeer dan in een lichtsterke lens, dit vindt ik belangrijker dan mega zoom. Maar ja daar hangt een prijskaartje aan, en we kunnen nu eenmaal niet alles wat we willen :rolleyes:

Mijn telelens (de 40-150 (bij olympus = de factor 2 dus 80-300 kb vergelijk)) heeft een lichtsterkte van 1:3.5-4.5. Dit is best redelijk maar je hebt relatief veel licht nodig bij volledige zoom. Dit was in de middag op de meeting helaas niet het geval dus vandaar de wat mindere foto's in de middag, dat maakt het fotograferen voor ons hobbyisten gewoonweg lastig. Bij zonnig weer voldoet het prima en kun je geweldige resultaten behalen.

Gr. Teus

Hallo,

Ook ik ben bij de Schaalmeeting geweest (als toeschouwer) en heb lekker wat plaatjes geschoten. Ik sluit me helemaal bij de woorden van Teus aan.

Ik heb die dag gefotografeerd met een EOS 30D met een Sigma 18-200 mm lens met een lichtsterkte van 1:3,5-6,3.

Hieronder mijn bescheiden bijdrage:
20080531-SchaalmeetingOss051.jpg

20080531-SchaalmeetingOss019.jpg

20080531-SchaalmeetingOss053.jpg

20080531-SchaalmeetingOss076.jpg

20080531-SchaalmeetingOss030.jpg

20080531-SchaalmeetingOss026.jpg

Om het forum niet te langzaam te maken heb ik de foto's geresized naar 640 x 480.

Om vliegende toestellen lekker in beeld te brengen zou een wat groter zoombereik wenselijk zijn.

Daarnaast vind ik de lichtsterkte van deze lens (vooral bij inzoomen) te kort schieten.

Het is al eerder geschreven, een goede lichtsterke lens kost het nodige en dat heeft me tot nu toe er van weer houden om een betere lens aan te schaffen.

Grtz,
Menno

Deze waren we nog niet tegengekomen :D

Ik heb nog een Dvd van Willem gekregen (die was met mij meegekomen als gast) waar ook een hoop film en foto's op staan. Film is nu aan het uploaden (85Mb :rolleyes:) en foto's zal ik ook hier plaatsen binnenkort.

Hier alvast de eerste van Willem van Gog.

595848496d30eea79.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wist dat ik het ergens eerder had gezien... Supergaaf natuurlijk. De P61 ook...
De video is ook gaaf... Ik moet opschieten met mn P51... wil hier ook bij zijn!!!

Laatst bewerkt:
Wat zit hier voor motor op, ik herken hem niet? (ik dacht eerst een ZG boxertje, maar de koelribben kloppen niet)

img0167er8.jpg

Grt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back