foto's zwembad hasselt!!!

@ Marc,

Bij de eerst volgende vaardag in Mol heb ik twee seawolfs bij me, eentje dynamisch duikend en eentje statisch duikend ( 90 % gereed ). Misschien heb je er dan nog iets aan.

Hans

DSC04738.jpg

wat is er god's heren's namen gebeurt met die boot ??????

Het algemeen vermoeden (zeker weet niemand het) is dat de vaarregelaar (dat niet meer herkenbare zwarte brokje onder de messing buis) kortsluiting heeft gehad / veroorzaakt. Fred was er snel genoeg bij om het techrek uit de boot te trekken, de buis heeft buiten een verkleuring geen schade.

Maar een vreselijk gezicht was het wel, zo'n brandende boot! ABS in de fik, stinkt ook nog behoorlijk (de rest van de dag geroken!) en dan wordt dat verhitte frame weer koud in een heel onnatuurlijk verwrongen stand. Dat wordt gewoon het verbrande deel amputeren en dit met alu-strips of iets dergelijks herstellen. Fred bleef er redelijk nuchter onder (:worship:) , zou mij niet gelukt zijn .....

Fred, sterkte en succes met de reparatie!

hallo

als het een regelaar was met een metalen koelplaat dan zou hij in die positie wel eens kortsluiting hebben kunnen maken via de behuizing van de motoren
daar die toch door de condensatoren een bepaald potentiaal krijgen

maar het blijft even erg maar de echte oorzaak kan in het vervolg dit probleem voorkomen
want dit wens je niemand toe (was het een conrad regelaar)zo een zwarte met twee ledjes en een wit programma knopje er op ????want deze zat bij mij in de orka toen die was uitgefikt

groetjes raf

Hoi Mannen

Tja voor mij ook nog een raadsel van wat er gebeurt kan zijn binnen in de boot.
Heb de rit naar Almere met alle ramen open gereden (was niet te harden).
Boot zal voorlopig in de werft gaan .
Ik wil wel iedereen bedanken voor hun medeleven ondanks heb ik toch een leuke halve dag gehad en heb toch nog even mogen varen met de boten van Gerben en Ruben .
Overigens was dit een goed verzorgde dag .
Mochten jullie tips hebben omtrend mijn boot hoor ik het graag .
Groet Fred

Hoi Raf

Het was inderdaad een Conrad regelaar en wel de goedkoopste uitvoering .
Moet dus nu opzoek naar een andere regelaar en kabels voor de servo's en even mijn bts controleren of die nog werkt .
maar komt goed .
groet Fred

hallo fred

hoeveel heb je over van de restanten van he tech rek
ik meen dat deze komen in een grote plaat waar ze uitgedrukt moeten worden
ik zou eerst het tech rek opmeten wat de lengte betreft en dan het slechte stuk er tussen uit zagen tot je aan de beide kanten twee stukken hebt die niet door de hitte zijn aangetast
aan de zijkant zou ik dan twee van die strips lijmen met zeker een overlapping van een 10 cm maar wel letten op de juiste lengte anders krijg je de boot niet meer helemaal dicht
heb je genoeg over dit ook aan de bovenkant va het tech rek doen zodat je terug een dubbel L profiel bekomt
de opening die je gaat krijgen daar waar je het hebt weg gezaagd terug opvullen met abs zo verstevig je het tech rek al daar ook nog een beetje en houd je toch aan de binnen kant van het tech rek dezelfde opening
in de buiten kant van de L zit normaal toch niet veel materiaal dus daar heb je ruimte zat

hopelijk kom je der aan uit aan de uitleg die ik gegeven heb
anders naar mol komen dan kan ik eventueel een kopie maken van de delen en kan je een nieuw tech rek maken uit een plaat abs
ik heb nog een tech rek liggen LOL

groetjes raf

hallo fred
ik heb zo een robbe rocraft in mijn boot zitten

niet de beste regelaar door dat dode punt maar wel een beetje een robuste regelaar
voor mijn nieuwe boten koop ik de regelaars bij norbert brugge
deze zijn heeeeel goed en die fikken tenminste niet uit
al zul je voor deze boot er mischien twee moeten kopen dan ben je voor een 90 euro er vanaf

groetjes raf

Fred,
stuur die BTS eventueel even naar Norbert op om hem na te laten kijken.
Als regelaar is de Rokraft 100 ook prima en die heeft niet dat dode punt zoals Raf het noemt.
Het zijn heel goede regelaars, in mijn 206 heb ik een van Norbert zitten.
Die zijn goedkoper en ook goed.
En in de Skipjack een Rokraft 100.
Succes met je restauratie.

Hein

dit wens je niemand toe (was het een conrad regelaar)zo een zwarte met twee ledjes en een wit programma knopje er op ????want deze zat bij mij in de orka toen die was uitgefikt

zoow, daar schrik ik van zeg! ik gebruik die regelaars ook in enkele van mijn duikboten (seawolf en typhoon)daar ze zeggen dat de regelaars waterdicht zijn, maar ik heb nog nooit problemen mee gehad; laat staan dat er sluiting of erger nog brand is geweest...

Jan

Hoi Raf

Welke regelaars van Norbert bruggen heb je gekocht ?
Ik heb nog wel wat over van het techrek , tot net achter de motoren vanaf daar is de boel verbrandt over een lengte van ongeveer 5 a 6 cm .
Van de regelaar is echt niets meer over dan een verkoold klompje met wat draadjes .
Raf is het een techrek van de U47 die je nog hebt liggen .
Stuur me anders een pb als je wilt mischien kunnen we wat afspreken .
Ik kan helaas niet naar Mol komen .

@ Hoi Marc

Een Aluminium techrek is een optie.
Maar ik wil toch eerst even kijken of ik mijn Techrek kan herstellen .
Of eens kijken of ik bij een Robbe dealer een nieuw techrek kan bestellen en dan de prijzen eens overwegen .

@ Hoi Jan
Ik zou je regelaars maar in de gaten houden .
Had wel 4 nieuwe accu's gekocht 7,2 volt en 4350 mah.

Groet Fred

Hoi Hein

Ik zal eens contact met hem opnemen om te vragen of hij hem wil nazien .
Hij is wel een beetje smerig van de rook en kan verder niets zien of hij ook verbrandt is
Moet hem eerst even schoonmaken .

Groet Fred

Hoi Fred,
ik zou het zeker doen even na laten kijken.
Je ziet wat nu gebeurt is met je boot.
Voor het zelfde geld was alles weg.
Raf en ik mogen dan af en toe gek zijn maar we houden ons wel aan degelijk en betrouwbaar materiaal.
Zo een regelaar voor auto's is niet geschikt voor een boot.
Hij kan zijn warmte ook niet kwijt.
Ga jj nog naar Mol?

Hein

@ Marc 2,

Helaas geen foto's kunnen maken van een open seawolf van Robbe... Want er was er simpelweg geen... :?

Hey Marc,

Ik heb wel opengewerkte foto's van Rob Lansbergens Seawolf, die hij op de Marinedagen bij zich had. Als je die bedoeld kan ik ze wel plaatsen.

Freek

Schade tot nu toe aan mij U47

Regelaar (niets meer van over)
Pomp (pomphuis krom getrokken)
Motoren zwart geblakerd maar misschien nog te redden.
3 servo's smerig en van twee de draden versmolten met deel techrek
BTS schoonmaken en nazien op evt schade en na laten zien .
En natuurlijk het techrek .
binnenkant van de Buis smerig maar niet krom (mazzel dus)
Dus voorlopig niet varen .
groet Fred

Hoi Raf

Heb je de regelaars van Norbert type
"Robustregler" ohne BEC
Deze zijn 35 euro per stuk zonder bec.
Wil deze eventueel ook kopen .
groet Fred

Back