Jaap,
Installeer zeker een
1) Flow divider. Betere koeling van de tunnel en betere doorstroming naar de binnenkant van de verbrandingskamer. zo zal ook die nylon diffuser beter beschermd worden.
2)rechtstreekse co2-verbinding naar de verbrandingskamer ( ofwel via de gas nippel ofwel via een nieuwe nippel )
3)een bypass met regelbare afsluiting ( dit is een must, in feite) want die zorgt ervoor dat je nooit een onverwachte overflow van kerosine zult hebben.
4) indien je de kans hebt om via je zender de fuel flow af te sluiten (te maken met festo-kraan en servo) is dat een safety -item bij.
Ik heb al deze 4 veiligheids- items bij mijn 14 engines die ik gebouwd heb. Ik heb nog nooit voor verrassingen gestaan .
Ik weet, het is een hele kus erbij want dat vraagt aanpassingen , maar ik garandeer u: het loont de moeite.
Pas dan, met die 4 veiligheidscomponenten, is er ruim tijd om in te grijpen indien er iets mis gaat( wet-start, te hoge temp, teveel gas, slechte lagers, rubbing zowel voor als achter, teveel vibratie( imbalance) enz. De motor zal dan ook niet teveel onder de eventuele onvoorziene mankementen lijden.
Ondertussen kijken we allen echt uit naar de dag dat uw motor echt perfekt werkt. We duimen hoor. Good luck . En veel assembleer-plezier
Jacques
België
Installeer zeker een
1) Flow divider. Betere koeling van de tunnel en betere doorstroming naar de binnenkant van de verbrandingskamer. zo zal ook die nylon diffuser beter beschermd worden.
2)rechtstreekse co2-verbinding naar de verbrandingskamer ( ofwel via de gas nippel ofwel via een nieuwe nippel )
3)een bypass met regelbare afsluiting ( dit is een must, in feite) want die zorgt ervoor dat je nooit een onverwachte overflow van kerosine zult hebben.
4) indien je de kans hebt om via je zender de fuel flow af te sluiten (te maken met festo-kraan en servo) is dat een safety -item bij.
Ik heb al deze 4 veiligheids- items bij mijn 14 engines die ik gebouwd heb. Ik heb nog nooit voor verrassingen gestaan .
Ik weet, het is een hele kus erbij want dat vraagt aanpassingen , maar ik garandeer u: het loont de moeite.
Pas dan, met die 4 veiligheidscomponenten, is er ruim tijd om in te grijpen indien er iets mis gaat( wet-start, te hoge temp, teveel gas, slechte lagers, rubbing zowel voor als achter, teveel vibratie( imbalance) enz. De motor zal dan ook niet teveel onder de eventuele onvoorziene mankementen lijden.
Ondertussen kijken we allen echt uit naar de dag dat uw motor echt perfekt werkt. We duimen hoor. Good luck . En veel assembleer-plezier
Jacques
België