Fox 1.60m uit depron

Ziet er mooi uit - alleen vind ik het bedenkelijk dat de vleugelpen niet tussen de liggers zit. Vooral omdat de buis nogal dik is - er blijft heel weinig materiaal over van de ribben onder en boven de buis. Of trek je de indekking nog door tot de achterlijst? Dat zou een boel schelen lijkt mij.
 
Ziet er mooi uit - alleen vind ik het bedenkelijk dat de vleugelpen niet tussen de liggers zit. Vooral omdat de buis nogal dik is - er blijft heel weinig materiaal over van de ribben onder en boven de buis. Of trek je de indekking nog door tot de achterlijst? Dat zou een boel schelen lijkt mij.

Dat heb je met een eigen bouw vliegtuig.:rolleyes:
Dan ben je een paar stappen verder en kom je er achter dat iets niet klopt.:(
Natuurlijk is het beter dat de vleugel pen tussen de liggers loopt.
Maar ik denk dat de verbinding met elkaar ruim voldoende is voor dit vliegtuigje. Praktijk zal het leren:mrgreen:

groet, Gerhard
 
achtervleugel + staartstuk bevestigen

Op het staartstuk heb ik folie aangebracht zodat ik dit vast aan de romp kon lijmen.
Hiervoor heb ik de voorvleugels ondersteund zodat ze vlak liggen.
Met de achtervleugel het zelfde gedaan. Als het allemaal droog is zou het evenwijdig moeten lopen. :p

fox160032.jpg


fox160033.jpg


Het staartstuk heb ik voorzien van rode eindtips.
In het achterste romp gedeelte heb ik aan beide zijden een 2 mm koolstof staaf in gelijmd.
Dit geeft het staart stuk de juiste stijfheid :mrgreen:

fox160034.jpg


Cockpitkap heb ik blauw gemaakt met een watervaste stift.

fox160036.jpg


Hier nog even een totaal foto.:p
De vleugels zijn klaar. Wil alleen aan de onderkant nog een paar rode lijnen op aan brengen.

fox160035.jpg


Zal nu de servo's achter in de staart inbouwen.
Wil eerst even het zwaartepunt bepalen. Kan dan mooi bekijken of de accu op de juiste plek komt.

Het totaal gewicht met een span van 1.60 m is op dit moment 485 gr.
komen nog twee servo's bij en een accu en spinner.
Denk dat ik rond de 600 gram uit kom.

Tot de volgende update.:p
Groet, Gerhard
 
scharnierloos

Ik heb ervoor gekozen om alles zonder scharnieren de maken.
De folie loopt dan ook door tot in het scharnierpunt en weer terug.
Eerst de onderkant en dan de bovenkant.
Het resultaat is verbluffend.:p

Groet, Gerhard
 
Vandaag een maiden met de FOX160

dag mensen.

ik sta kort voor het vertrek naar de Wasserkuppe om te gaan hellingvliegen.:p

De Fox moet mee. Dus vandaag een maiden gehad.
Handstart met motor op 3//4 gas. Ging redelijk.
De Fox heeft wel snelheid nodig, maar als dat er eenmaal is..:p
dan gaat die ook als een speer. Stuur mooi op de ailerons
Hij laat zich rustig landen door hem iets uit te melken.
Een geslaagde maiden dus.

Zal foto's en film proberen te maken aan de hang.
Deze zullen dan op het forum geplaatst worden.

Tot ziens.
Groet, Gerhard
 
Back
Top