FPV met 5.8 GHz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door knikvleugeltje, 10 jun 2010.

  1. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    tekst verplaatst naar eigen topic
    hier
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2011
  2. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Korte vraag, topic gelezen, begrijp iets niet...

    Hoop gepraat over range van 1500 tot 2000 mtr, 600 tot 700 mtr etcetera. Hebben jullie het dan over de Video zender/ontvanger en NIET over de RC zender ? Ik vraag me namelijk af wat het voor zin heeft een enorm bereik te hebben op je video kanaal terwijl je zender/ontvanger (in mijn geval DX7 met AR7000) maar de helft van dat bereik heeft.

    Ash.
     
  3. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.857
    Locatie:
    Nijkerk
    Een van de voordelen van de "oude" techniek. Met 35 / 40MHz kun je een veel grotere afstand overbruggen.
     
  4. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Okee dus als ik het goed begrijp gebruiken de mensen die ongeveer 5km ver vliegen zoals bijvoorbeeld in de USA een mega boost op hun RC zender ? Ik denk dat 1000 meter in de omtrek en omhoog voor FPV meer dan genoeg zou moeten zijn. Men zegt dat de Spektrum DX7 2.2 km ver bereik heeft maar daar geloof ik niet zoveel van....

    Ash.
     
  5. Acropilot

    Acropilot Guest

    testen he, open veld, 2 personen, een seinvlag of iets dergelijks want 2 gsm's zouden misschien storen en de motor ontkoppelen. Dan verder stappen met zender en model aan, vanaf het moment dat het model begint te storen seint persoon nummer 2 iets. Dan met een GPS toestel de afstand bekijken.
    Tis meer een idee he :D
     
  6. Quasti

    Quasti

    Lid geworden:
    15 apr 2010
    Berichten:
    534
    Hmm, even een klein welgemeend advies als ik zo vrij mag zijn. ;)

    De afstand maakt niet veel uit wanneer het signaal niet betrouwbaar is. Ik zou met een DX7 dan ook nooit FPV gaan vliegen.

    Uit mijn eigen ervaring blijkt dat 1,5km realistischer is met die zenders, maar je moet dan niet zien hoe.

    Spektrum ontvangers hebben helaas nog altijd een zeer beroerde out-of-band rejection en ze kunnen dan ook niet goed tegen een video zender die met groot vermogen de live video terugzendt. Zie het als het luisteren naar een gesprek terwijl iemand in de buurt hard aan het schreeuwen is. Die Spektrum ontvanger zal moeilijkheden krijgen de signalen goed 'te verstaan' door die herrie.

    Ik zou dan ook zeker met Spektrum niet verder dan pakweg een meter of 800 vliegen.
     
  7. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    thx for the tip
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
  8. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    Met de Futaba FF9 op 35 mHz (standaard lengte ontvangst antenne), met 800mW 1.3 video gisteravond 1600 mtr (volgens EZOSD) gehaald. (hoogte 100 mtr).
    Geen probleem (RSSI bij 1600 mtr nog gemiddeld op 10 % dus volgende x ietsje verder.
    RSSI ingesteld: bij 0 % nog steeds geen failsave, maar dan ga ik al terug (dus extra marge ingesteld).
    Dit gewoon op de vliegklup tussen/met zo'n 5 RC kisten gelijktijdig in de lucht (mix van 35 mHz en 2.4 kisten)

    Op de Vtx en Vrx staan resp. CL en SPW. (afmetingen voor 1.360 gHz)

    Ikke blij.. :)
     
  9. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    met welke ontvanger?
     
  10. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
  11. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    ik heb een R1490P
     
  12. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    De R149DP heb ik ook. Ik gebruik deze 35 mHz ontvangers nog steeds in de turbine kisten.
    Trouwens, leuke shop/site heb je intussen Roel. Incluis de Immersion spullekes..gaaf.
     
  13. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    thx
    Elke keer weer wat toevoegen ;)
     

Deel Deze Pagina