Ik heb een setje (5.8 ) gekocht bij Hobby-Wireless. Afwachten wat de reikwijdte is. Er zitten nu gewone omni-antennes op. Een patch heb ik nog niet gekocht. Kan later snel genoeg. Een tripod heb ik, die voorzie ik van een plateau om alles op en aan te monteren. Nu nog een videobril zoeken.
Specs VTx:
- Output Power:23dBm
- High grade switching regulator.
- Built-in microphone with volume control. Niet gebruiken denk ik.
- Working voltage: DC 12-14 volts
- Camera output: 12 volts regulated 2500mA
- 8 Selectable channels: DIP switches
- Working frequencies: CH1:5705 - CH2:5685 - CH3:5665 - CH4:5645 - CH5:5885 - CH6:5905 - CH7:5925 - CH8:5945
- Current consumption: 180mAh
- Digital phase-locked loop circuit, no channel drift issues.
- High quality noise filtering circuit.
- Regulated output voltage for the camera. (constant 12 V? Niet nodig)
- Low profile circuit board.
- All Molex type of lathed plugs for safe connections.
- Dimensions:14 x 26 x 39 mm (0.45" x 1" x 1.5" inches).
- Weight 26 grams (0.9 oz).
Wat ik een erg mooi model voor FVP vind is deze:
FPV Hobby - US Army FPV Airplane. Maar dat zijn me te veel uitgaven in één keer. Eerst de easystar maar eens verbouwen. Die lag toch te verstoffen. Er komt een nieuw BL-setje op, want de originele borstelmotor schijnt niet te werken met de videozender???
De camera wordt een verbouwde Toshiba Camileo P10 Camcorder. Ik heb een nieuwe op de kop getikt voor 30 euro. Het 'verbouwen' kun je hier zien:
Modifying a HD Camera for FPV flying Wat ik alleen nog niet heb kunnen vinden of de signalen ook in HD doorgegeven worden, of dat je in een lagere resolutie beelden krijgt.
Om te beginnen wil ik pan/tilt weglaten, en later na wat vliegwerk 'pan' toevoegen. Voeding voor de camera wordt een kleine 1s accu.
Een EzOSD komt er direct ook nog niet in. Eerst maar eens proberen.
Taco.