FPV monitor

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door PH-SVV, 13 mrt 2011.

  1. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
  2. helirious

    helirious

    Lid geworden:
    14 dec 2010
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Netherlands, Zwijndrecht
    Wellicht ander idee: een video naar vga omzetter! zie Item number:190596379150 op Ebay. Kun je fijn je 17" monitor gebruiken!
    Ik heb hier zelf geen echte ervaring mee op FPV, wel heb ik mijn el cheapo ebay cammetje eraan gehangen, beeld is goed en de vertraging is nauwelijks merkbaar. Gechecked door cam op scherm te richten, zodat je 'tunnelvisie' krijgt, aanwezige vertraging wordt dan verveelvoudigd. Weinig van gemerkt..
     
  3. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Kan idd. Die schermen zijn goedkoper ook.
    Zit nu een beetje te kijken naar flip mount monitoren. Maar ik kan zelf echt hooguit 12" kwijt 16:9.
    Zal wel 11" worden. Alleen ben nog weinig tegen gekomen binnen het budget, resolutie of praktisch inbouwen.
     
  4. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ja maar je zal ook weer niet veel gaan zien buiten op een mooie zomerdag.....
     
  5. ickarus

    ickarus

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    O-V Belgïe
    Weet er iemand een goed 5" schermpje. Zoek zoiets voor boven mijn zender te plaatsen.
     
  6. NL-Quint

    NL-Quint

    Lid geworden:
    18 mrt 2010
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Hoofddorp
  7. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Op eBay.com ook zat te vinden.
    Wel even kijken welke resolutie en eventueel de licht sterkte. Bij die kleintjes meestal wel snel al hoog genoeg.

    Beetje proberen met zoeken zodat je alles tegen komt inch of " TFT dat monitor.
    Rear view etc.
     
  8. wesselbraaksma

    wesselbraaksma

    Lid geworden:
    9 mrt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Nederland
  9. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Het is wel waar voor z'n geld, al kan het nog wel goedkoper dan US $39,44. Ik heb voor een paar euro's aan onderdelen audio ingebouwd en via de 2e video ingang aangesloten.

    Cheap TFT LCD Monitor DIY audio upgrade - RC Groups

    Verder vind ik het wel een goed schermpje; hij gaat pas op blauw bij heel veel ruis. Het beeld is dan al lang weg. De beste (beeld)kwaliteit is het zeker niet maar de beste keuze kun je alleen zelf maken.

    Martin
     
  10. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
  11. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Dat zou ik nooit doen, er staan geen gegevens van de lichtsterkte etc. bij.
    En ook kans dt hij op blauw gaat bij weinig signaal en dat wil je niet bij FVP.
     
  12. Tibo

    Tibo

    Lid geworden:
    28 mei 2011
    Berichten:
    321
    Locatie:
    België - Leuven
    Ik zoek een FPV monitor van rond de 14", misschien heeft iemand één liggen die hij verkoopt? Op internet vind ik geen goede.
     
  13. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Denk dat je weinig kans maakt met 14"
     
  14. Tibo

    Tibo

    Lid geworden:
    28 mei 2011
    Berichten:
    321
    Locatie:
    België - Leuven
    Kheb ook zo de indruk :)
    12"-13" is ook goed.
    Onder '12V TV' is precies meer te vinden.
     
  15. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    kan iemand ons een schermpje aanraden 5/6 inch om in een videobril te plaatsen voor pfv racing, mag hd zijn! of koop je dan beter een fatshark? of gaat dit niet werken met 2 lenzen(heb je dan geen splitscreen nodig?
     
  16. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
  17. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Een 2e camera is denk ik heel handig. Maar vooral om af en toe je omgeving te kunnen zien, niet tijdens het landen zelf (want dat is door de bril veel leuker) maar b.v. om te checken of de landingsbaan vrij is.

    Martin
     
  18. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Zoektocht naar een goede betaalbare monitor

    Ben nu ook al een tijdje op zoek naar een monitor, het liefst een wat groter model en lichtsterke is zeker één van de belangrijkste specificaties waar je naar moet kijken.

    Een goede lichtsterkte wordt aangegeven als: Brightness 450cd/m²
    De wat mindere schermen zijn over het algemeen 250cd/m² en als er geen lichtsterkte in de specificaties vermeld staan kan je er van uit gaan dat het dus een lage lichtsterkte heeft.

    "No Blue screen" wordt inderdaad als zeer belangrijk ervaren, echter heb ik begrepen dat deze "functionaliteit" compleet overbodig is indien je ook een DVR recorder gebruikt, en een DVR is in mijn ogen juist een functionaliteit die je ook aan een FPV setup wilt toevoegen.

    Het signaal van je video reciever sluit je aan op de DVR, de video-out van deze DVR sluit je vervolgens aan op je monitor. Hierdoor krijgt je monitor constant een signaal (of ruis indien je beeld even weg valt) waardoor de monitor geen blauw scherm meer zal vertonen.

    Voorbeeld van een DVR:
    SD DVR High Resolution Digital Video Recorder for FPV
    SD DVR High Resolution Digital Video Recorder for FPV (EU Warehouse)

    SD kaartje er in en je hebt steeds een keurige back-up van je vlucht. Wel zo gemakkelijk in geval van een crash of iets dergelijks. En dus geen last van een blauw scherm indien je beeld even weg valt! ;)

    Zie als voorbeeld:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Een DVR die dat kan wekt dus een nieuw videosignaal op. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me niet ideaal om deze redenen:
    - Mogelijke beeldvertraging veroorzaakt door de DVR.
    - Mogelijk beelduitval als de DVR vastloopt of de batterij leeg raakt of bij een slechte stekkerverbinding.

    De DVR wordt dus een extra 'single point of failure' en dat wil je eigenlijk niet. In mijn ogen kun je beter van tevoren even testen hoe erg die 'blue screen' is. Mijn monitor gaat ook op blauw als het signaal te slecht wordt, maar dan is het beeld al zo slecht dat je praktisch alleen nog maar sneeuw ziet. Bovendien komt het beeld gelijk weer terug voordat je uberhaupt nog iets kunt herkennen door de sneeuw heen. Met zo'n monitor is er niets mis en je zou je systeem juist veel slechter maken door er een DVR tussen te zetten. Het mag duidelijk zijn dat bij een slechte monitor dit anders is. Maar ik zou dat dus eerst even testen.

    Martin
     

Deel Deze Pagina