Geachte Dames en Heren en dan vooral de 2 meezoekers van vandaag.
Er is wonderbaarlijk nieuws vandaag.
De Flip fpv met alle toebehoren en Gopro is weer terecht.
Nadat we een paar uur in het water bezig geweest waren met Corne en Jurgen (thx alot makkers) zonder resultaat overigens , kwamen er 2 groepen scouts ofzoiets aan.
Aangezien zij een vlot aan het bouwen waren had ik het gedacht om mijn email en telefoon nummer te geven aan de leiders daar. Die honderd kinderen gingen toch wel het water in dus een betere zoekactie kan je niet wensen.
Na het wisselen van telefoon nummer ect zijn we omstreeks 13.30u weer naar huis gereden met zen allen.
Toen ik dan rond 14.15u juist over de grens met belgie kwam kreeg ik een nederlands telefoontje binnen van een vriendelijke meneer die me melde dat ze een "ufo achtige ding" gevonden hadden met 4 propellers en een camera erop en of dat die van mij was.
Ze waren daar namelijk juist aangekomen nadat wij vertrokken waren en hun kinderen (+vriendjes) hadden de quad gevonden nadat ze 5 minuten in het water aan het spelen waren. De scoutsleider had daarna mijn gegevens gegeven en ik kreeg een belletje.
Ik had natuurlijk ook een vindersloon van 100 € beloofd aan de vinder.
Toen ik dan ook nog hoorde dat het een groepje van 10 kinderen was die een feestje hadden op het t'zand had ik ook een idee om dan nog eens 10 ijsjes mee te nemen als extratje want het was toch wel mooi weer en kinderen zouden dat wel leuk vinden.
Hieronder vind u de foto's van de vinder en het groepje samen.
Aan hen wil ik nogmaals mijn grote dank betuigen en ook aan de ouders voor de eerlijkheid. De jongen met de quad in de hand is de vinder trouwens.
De Flip zelf is nog helemaal intact buiten wat roestplekken links en rechts aan de bouten dus is niet erg.
De regelaar + motors + 2 props + ontvanger en videozender is ook toasted maar dat was te verwachten en is niet zo heel erg eigenlijk.
De fpv cam die doet het wonderbaarlijk nog wel.
De Gopro die in de waterdichte case zat heeft geen druppel water gezien en is daarom ook nog 100% intact.
Helaas geen onderwater beelden te bespeuren aangezien het water er zo donker en troebel is.
Gelukkig staat wel de crash in het water erop.
Die zal ik later nog eventjes posten.
Is best een rare crash want het lijkt precies of ik gewoon recht het water in vlieg opzettelijk en daarom dus beeld verloor.
MAar je zal het later wel even zien op film zelf.
Mvg Dave.