FPV, multicopter videos enz

Geachte Dames en Heren en dan vooral de 2 meezoekers van vandaag.
Er is wonderbaarlijk nieuws vandaag.
De Flip fpv met alle toebehoren en Gopro is weer terecht.
Nadat we een paar uur in het water bezig geweest waren met Corne en Jurgen (thx alot makkers) zonder resultaat overigens , kwamen er 2 groepen scouts ofzoiets aan.
Aangezien zij een vlot aan het bouwen waren had ik het gedacht om mijn email en telefoon nummer te geven aan de leiders daar. Die honderd kinderen gingen toch wel het water in dus een betere zoekactie kan je niet wensen.
Na het wisselen van telefoon nummer ect zijn we omstreeks 13.30u weer naar huis gereden met zen allen.
Toen ik dan rond 14.15u juist over de grens met belgie kwam kreeg ik een nederlands telefoontje binnen van een vriendelijke meneer die me melde dat ze een "ufo achtige ding" gevonden hadden met 4 propellers en een camera erop en of dat die van mij was.
Ze waren daar namelijk juist aangekomen nadat wij vertrokken waren en hun kinderen (+vriendjes) hadden de quad gevonden nadat ze 5 minuten in het water aan het spelen waren. De scoutsleider had daarna mijn gegevens gegeven en ik kreeg een belletje.
Ik had natuurlijk ook een vindersloon van 100 € beloofd aan de vinder.
Toen ik dan ook nog hoorde dat het een groepje van 10 kinderen was die een feestje hadden op het t'zand had ik ook een idee om dan nog eens 10 ijsjes mee te nemen als extratje want het was toch wel mooi weer en kinderen zouden dat wel leuk vinden.

Hieronder vind u de foto's van de vinder en het groepje samen.
Aan hen wil ik nogmaals mijn grote dank betuigen en ook aan de ouders voor de eerlijkheid. De jongen met de quad in de hand is de vinder trouwens.

De Flip zelf is nog helemaal intact buiten wat roestplekken links en rechts aan de bouten dus is niet erg.
De regelaar + motors + 2 props + ontvanger en videozender is ook toasted maar dat was te verwachten en is niet zo heel erg eigenlijk.
De fpv cam die doet het wonderbaarlijk nog wel.
De Gopro die in de waterdichte case zat heeft geen druppel water gezien en is daarom ook nog 100% intact.
Helaas geen onderwater beelden te bespeuren aangezien het water er zo donker en troebel is.
Gelukkig staat wel de crash in het water erop.
Die zal ik later nog eventjes posten.
Is best een rare crash want het lijkt precies of ik gewoon recht het water in vlieg opzettelijk en daarom dus beeld verloor.
MAar je zal het later wel even zien op film zelf.

Mvg Dave.

Wat een leuke bende! En jij een gelukkig man veronderstel ik!

Trouwens weer een goede reden om je dure GP in de originele case te gebruiken, anders had je enkel nog een frame over!

Spijtig dat je quad een nat pak heeft gekregen...maar wel mooi dat je hem terug hebt!
Zou echt zonde zijn als hij niet was terug gevonden,en die kids hebben ook een avontuur gehad met ijsjes toe haha!
Ben wel benieuwd naar je filmpje.. 8) en hopelijk valt de schade toch mee.

Super man! Kom maar op met de beelden.
Water werkt vaak net een spiegel en daar kun je inderdaad op verkijken en diepte onderschaten.

Trouwens weer een goede reden om je dure GP in de originele case te gebruiken, anders had je enkel nog een frame over!
of kwestie van miet boven water vliegen :).

alhoewel hier in nl bijna overal water te vinden is.

En hier dan de beelden.
Let op ze zijn donker doordat het al vrij laat was (rond 22.00h).
Het lijkt net of ik gewoon recht het water in vlieg. En dat zou nog wel eens best kunnen mss door het gezichtsbedrog.
Daarom dat ik wss ook beeld verloor en wanneer ik dan de bril afzetten en vol gas aan get geven was we ook niets meer zagen.
Wat niet op dit filmpje staat maar wel hier bij mij nog op de gopro zijn de ontploffingen of hoe moet je het noemen van de regelaar en lipo's. Je hoort ze zeer duidelijk borrelen en sissen onder water en dit voor een goede 20 minuten lang.
Whatever de reden van de crash was ik weet het echt niet maar goed dat we hem terughebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Yup gezichtsbedrog. Dat water is net spiegel zo rustig en reflecterend!!!! Je bent er gewoon in gevlogen.

Vind het nog steeds knap dat ze die gevonden hebben daar. Het was precies in het midden man.

Super dat je m terug hebt! (En achteraf blij dat ik geen tijd had vandaag..) Frame en gopro alleen zijn al net zo duur alsbde gemiddelde quad.. en gelijk weer 10 enthousiaste potentiële pilootjes..

En deze is van een uurtje voor de crash in het water toen het bijna crash was tegen Dirpam zijn quad.
Dit is dus dezelfde actie als zijn filmpje maar dan vanuit mijn vliegpunt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Fpv Titanic style, King of the world.
Super dat je hem terug hebt en daarmee hebben we de beelden van andere kant In Seconds from disaster ook weeral.
First Person Vlot.... Ahahaaaha
Eind goed,al goed.

mij was het ook gebeurt ,, want heb me erg verkeken in dat filmpje
dacht dat je nog 5/6mtr boven het water was en toen plons :schrik:!!!!!
en was ook al best donker,,,
:banana:ben blij voor je dat je de Flip weer terug hebt :banana:

(kon helaas geen vrij krijgen vandaag, was er graag bij geweest)

Geen enkel probleem hoor Danny :)
Ik ben idd ook blij.
En ik dacht ook zekers dat ik eens zo hoog was maar blijkbaar was dat dus niet het geval.

Hee mooi man.... Goed werk van die jongens...

Top van de gopro en ja de rest was te verwachten... Op zich heb je het frame etc nog....dus
Je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen...

Dave...nu snel een DVR van ebay voor 30euro bestellen.

Maar die close call. Hadden jullie dat in de gaten op dat moment?

Hè Dave, super dat je hem terug hebt. Was gezellig daar in het water vanmiddag. Wat ons in 2 uur niet lukte is die Kids wel gelukt haha. Een echte gentleman ben je ook om die Kids met ijsjes te verrassen.
Gr Jurgen

Back