FPV, multicopter videos enz

Wel leuk filmpie hoor... Maar ehh stomme opmerking misschien... Als je de film geupload hebt e terug kijkt moet je hem wel op 1080 zetten.. Standaard staat de resolutie erg laag..

Maar dat wist je vast ook...nik zie mijn filmpjes gewoon op goede kwaliteit terug..

Wel leuk filmpie hoor... Maar ehh stomme opmerking misschien... Als je de film geupload hebt e terug kijkt moet je hem wel op 1080 zetten.. Standaard staat de resolutie erg laag..

uuhhh hoe bedoel je dat?
kan ik dit instellen bij youtube oid?
(ik merk ook dat het beeld kwaliteit achteruit gaat bij het uploaden)

Gr Nick

Ik denk dat 'Kennis' dit bedoelt:

Image%202013.08.16%201%3A05%3A34%20PM.png

Hmm das wel vreemd...

Neem even voor het gemak aan dat het originele filmpje (las je hem lokaal op de pc bekijkt wel gewoon hd is..??) dan zou er misschien met uploaden naar youtube wat fout gaan..

Ik doe dit eigenlijk gewoon door de file lokaal te selecteren op de webpagina...dus even inloggen op youtube,klik op upload en selecteer file lokaal...

Als deze geupload is..zijn de hd opties beschikbaar...

Inderdaad even kijken in je software of je hem wel op goede resolutie 'opslaat'.

Zelfs een filmpje van mijn telefoon, bewerkt door windows movie maker word 1080p weergegeven op youtube.

Crash in de sloot...

....ooh horror!!...

Deze week ook lekker aan het vliegen met de tricopter en FPV-gear...ging heerlijk en voor het eerst durfde ik het aan om over water te vliegen....eerst dwars over een slootje van een meter of 3 breed....dat ging goed....pffff, klamme handjes, dat wel...

Even later werd ik wat dapperdur en vloog in de lengterichting naast de sloot, soort van testvlucht....ging ook goed.....pffff, iets minder klamme handjes maar toch, het blijft kletsnat water waar je langs vliegt...

Dus even later toch maar in de lengterichting over de sloot, ging prima over een lengte van 50 meter of zo....

....en plots geen beeld meer....alleen maar zwart-witte 'noise' in mijn bril....

[....slik....]

Tjemig, wat voel je je dan beroerd....ik hield mijn laatste vliegrichting nog in mijn vingers (dacht ik...) en stuurde langzaam naar rechts (hoopte ik....), open weiland in en nam gas terug.....hoopte kennelijk dat ik normaal zou landen/crashen in het weiland....kan t altijd proberen toch???

Toen met lood in de schoenen op zoek in het weiland en langs de sloot waar ik gevlogen had.....helaas lag de tri niet in het weiland maar in de sloot....

Het enige dat nog boven water uit stak was een cloverleaf antenne....bleek dat het slootje niet dieper was dan een centimeter of 15 a 20, maar meer was er echt niet te zien van de tricopter...ik hoorde wel het lipo alarm afgaan...ergens onder water.....PIEP-PIEP-PIE(bllbllbbll)P-PIEP-PI(bllllbllbll)EP

Alles schoongeblazen en gewreven en vol in de zon gezet en windkracht 3 erover heen laten blazen....paar uurtjes....

Nu net even alles aangesloten en kort gevlogen....en wat blijkt??

Alles lijkt het nog te doen: GoPro werkt, VTX werkt, Lipo 11,4 V totaal en 3.8 per cel gemiddeld, motoren draaien, ESC's doen het nog, servo's reageren....

Geluk bestaat nog....fingers crossed dat het zo blijft...

@ Dave: hoop dat het voor jou ook zo uit zal pakken.....:thumbsup:

Moraal van het verhaal: ....uhmmm....weet ik niet, maar ik ben wel blij....ennuh, ohja....altijd zorgen dat de accu van de GoPro vol is, want anders kan het beeld 'zomaar' op zwart-wit gaan....(duhhh...)

Ik durf echt niet meer over water te vliegen na al jullie verhalen...ahhhh

dan skip ik het mooie beeld van boven water maar liever en ga wat meer of safe boven land...

wel fijn dat alles het nog doet man...

ik sla ze ook op op 720p op mijn pc en upload dan via youtube
zal eens 1080p proberen, kijken of ik dit dan wel kan kiezen op youtube

waarschijnlijk sla jij ze op onder 480p

Nick

Robbie, je moet wat geluk hebben op zn tijd.. gisteren de qx-9 maar eens uit elkaar gehaald..:-(
20130816_023525_zps2bc030dd.jpg

20130816_023332_zps233d2d4a.jpg

Water is niet het enige waar je je zorgen om hoeft te maken zie je wel.. 2 jaar geen serieuze crash, dan dit..

Back