FPV, multicopter videos enz

Was de eerste keer op die locatie. Zag uiteindelijk een hele hoop boerderijen en weilanden maar wist echt niet meer welke kant ik op moest. Te weinig oriëntatie punten voor mij. Toen mijn batterij leeg begon te raken ben ik naar het terrein van een afvalverwerkingsbedrijf gevlogen om te landen. Een enorm rood gebouw dus dat kan niet missen.

Volgende keer ga ik ergens vliegen waar meer herkenningspunten zijn. Dvr had in dit geval ook geen uitkomst geboden, het was geen crash.

Positief ding is dat ik fantastisch bereik had, zowel video als rc. Locatie waar ik landde was uiteindelijk 1,7 km verderop (hemelsbreed) en ik had toen hij op de grond stond nog steeds beeld :o.

600mw immersionrc met spironet v2 antennes. Als ontvanger de 90dbi module voor in de Fatshark Dominator.

Rc is een 2.4 ghz Frsky met telemetrie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gevoeligheid van de ontvanger. De oude airwave modules zijn 85dbi de nieuwe met nextwave chip zijn 90dbi. Theoretisch 2x het bereik is mij verteld maar dat wordt mij te technisch. :p

Het werkt in ieder geval.

Normaal zijn ze behoorlijk stabiel , en de jouwe reageerd behoorlijk fel op de stick :D of geef je zelf zoveel throttle? ;)

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3

Nee hij is heel vel op trottle ben nog niet boven 50 % trottle geweest en voor sturen niet verder dan 1a 2 millimeter bewogen...

Eerst maar ff nieuwe motor mouds maken alleen weinig tijd:(

Volgende keer ga ik ergens vliegen waar meer herkenningspunten zijn. Dvr had in dit geval ook geen uitkomst geboden, het was geen crash.

Positief ding is dat ik fantastisch bereik had, zowel video als rc. Locatie waar ik landde was uiteindelijk 1,7 km verderop (hemelsbreed) en ik had toen hij op de grond stond nog steeds beeld :o.
Nadat je een keer verdwaalt bent zal dat je nooit meer gebeuren

bedoelde meer dat je met dvr ook makkelijk terug kan vinden door terug te kijken.

maar 1.7km op 2.4ghz? Wtf?

Haha....DVR is een betere investering. OSD met GPS vind ik totaal onnodig op quads. Je krijgt een hele hoop bedrading en je moet lang wachten voordat je mag opstijgen. Op een gegeven moment leer je wel goed orienteren.

Waar haal je vandaan dat je lang moet wachten voordat je op kan stijgen Boris?
Mijn Phantom is in een halve minuut klaar.
Satellieten gevonden voor de Naza.
De gps van de osd doet er nooit langer over dan 15 seconden om 9 satellieten te vinden.
Binnen 3/4 minuut ben ik dus weg.

Osd op een quad is ideaal.
Je hebt het homepunt in beeld.
Voltage in beeld is ideaal, vooral met dit kouwe weer.

maar 1.7km op 2.4ghz? Wtf?

Ik wist ook niet dat het zover weg was, maar ik heb het later in Google Earth opgemeten. Ik kreeg pas waarschuwingspiepjes toen ik de quadcopter op ging halen en er boerderijen tussen de quadcopter en de zender in kwamen. FRSky geeft aan dat het bereik >1,5 Km is, maar volgens mij kun je in open terrein nog veel verder.

Je hebt het homepunt in beeld.
Voltage in beeld is ideaal, vooral met dit kouwe weer.

Ik vloog nu in een gebied met alleen maar weilanden en slootjes. Die lijken vanuit de lucht dus allemaal op elkaar. Een pijltje naar de home positie had nu uitkomst geboden.

Voltage heb ik wel op de OSD. Verbazend wat een verschillen er met dit koude weer optreden. De LiPo die ik al op de quadcopter had zitten heb ik maar half leeg gevlogen en toen gaf hij al 14 volt aan (4S). De LiPo die ik in mijn jaszak had zitten kon ik wel normaal leeg vliegen.

vandaag lipotje met me Harley Davidson (TBS) gevlogen (ging jammer genoeg regenen onderweg)
wil graag weten hoever me bereik is met 5.8/600mW :bye:
heb veel problemen gehad in het begin met reikweite
en met de kou vertrouw ik me lipos niet helemaal
(wel alle lipos in HOT-boX en geen problemen gehad)

OSD gaf 496mtr aan, maar voor me gevoel was het het DUBBELE
(:google:-map 550mtr)
wil iedere X er 100mtr aanplakken totdat ik 'The Limit' weet

little Test of the 5.8

Heb toevallig iemand laten kijken naar me Telemetrie Qualiteit van de zender (Graupner)
bleef op 95% op 550mtr .. als ik achter me vlieg dropt ie soms ff na 65% op 100mtr

Graupner 2,4 hott besturing op 5,8ghz video werkt goed.
Met 1,3ghz is graupner hott een ramp...meerdere mensen dat ik ken hebben heel regelmatig na 50 meter open veld failsafe.
Die zijn ondertussen overgestapt op Ezuhf.

Voor mij is er maar 1 merk en dat is Futaba ;)
2 jaar mee gevlogen icm 1,3ghz video en heb maar 3 keer failsafe gehad op 700-800 meter.

Fasst systeem is nog steeds het beste systeem op de markt ;)

En hoe dat uitziet wanneer DannyMetall door de Brunssummerheide vliegt , kijk dan op

F1 DannyMetall.

65% op het display en 65KMH op de klok.

Respect Danny, je hebt het zelf niet eens in de gaten dat het er hard aan toe gaat.

(Helaas kan ik de videos niet hier plaatsen)

Volgende keer kom je maar eens met ons racen ;)
Dit is van afgelopen zomer , een kleine MCIB meet ...

Back