FPV, multicopter videos enz

8inch en dan het gewicht zo licht mogelijk houden en max 3300mAh lipo en dan flamt ie!

Alles hangt idd van het gewicht af , mijn quads wegen allemaal rond 1650gr daar moet ik geen 8inch opzetten anders hovert die pas op 75% gas.

Ieder ook zen voorkeur wat props en gewicht betreft.
Ik vlieg liever met zwaardere quads , dan heb je iets minder last van wind.

Nee ik herken niks van dit alles.
De gopro op ongeveer 6mm vanaf de grondplaat geen probleem.
Het enige wat ik nog niet onder de knie heb is jello.

Film je nog steeds op 1080?

Deze is gefilmd met de Tbs op 1080 , met een eyefly case en aan de onderkant en achterkant van de case wat schuim.

Ging best goed!

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat heb ik van het begin af gedaan.
Mijn props zijn voor 100% gebalanceerd (blijven in alle standen staan)
Denk dat het laatste trilling toch uit de motoren komt.
kan ook nog aan de strakheid van het elastiekje liggen.

Heb je graupners 10inch?

DJI armen zijn probleem bij vibraties.....iedere geringste oscillatie uit zich snel in resonantie!

Zou kunnen , mag niet te strak zijn en ook niet te los.
Het is vaak zoeken aan wat het ligt , ik heb ook moeite gehad met de HT-Fpv maar dat is opgelost.
Lagers ingevet, props gebalanceerd en een eyefly case erop.

Die eyefly case's zijn wel goed , daar plak je vanbinnen nog eens schuim in.
Echter zijn ze niet echt crashbestendig.

Als je naar de meeting komt of nog eens naar Antwerpen zal ik zo'n case meenemen en kan je het uittesten.
Heb er nog 2 liggen.
Ik vind nog steeds de originele Gopro behuizing het beste , wel zwaar maar dat maakt voor mij niet uit.

Ik heb nog zo'n case thuis liggen die ik niet gebruik.
Mijn gopro heeft enkel een lens protector. Ik hou niet van extra gewicht en ik moet mijn gopro makkelijk eraf kunnen halen en opladen :D

Zoals ik al zei.....dat zijn die DJI armen. Pak dezelfde setup van een andere quad en zet het op een frame met DJI armen ga je van geen jello naar jello.
MAar het is wel goed te krijgen met graupner props en goed camera isoleren.

Ken mensen die de 10 inch ook nog op gevlogen hebben en het geeft wel meer power inderdaad, maar niet significant veel meer dan 9. Voor mij is die 9inch eigenlijk wel max op mijn setups, hou niet van grote props en voor FPV moet je net niet overpowered zijn om soepel te kunnen vliegen en is 9inch met 1200kv echt goed genoeg. Wat wil je dan liften :D?

Op HT-FPV frame ga je props zien als je 10inch gebruikt. Ik vraag me af of de TBS discovery wel 10inch toestaat zonder props in beeld?

het is voor op mijn rag quad:) frame is relatief zwaar(maar had ik nog liggen) en met 8x4 slowfly en 3cel 2200 mah is pull out neit echt super;) en 4 se gaat niet met alle regelaars goed met de rctimer simonk's. dus twijfel om 9x5 of 10x5 eprops erop te zetten. als 10x5 idd goed gaat en stuk meer vermogen genereerd, gaan die er natuurlijk op:) enig idee wat het dan qua amperages trekt?

Wat ik op die NTM motoren gemeten heb op 3S zat ik in hover bij 8inch op 23A en op 9inch op 21A ongeveer. Bij full throttle kwam ik nooit meer dan 55A en dat is bijna 14A per motor max. Dus een 18A ESC voldoet perfect en is 30A overkill :D. Zelf vlieg ik nu met rctimer 20A op HT-FPV regelaars en op mijn VC-550(CC3D) quad 18A plush.

Hoe zwaar is je quad nu dan?

Ik zie het inderdaad zelfs bij hoveren.

heb je gopro op narrow op medium staan daar? Op wide is beter....zie je rimpels minder goed.

Die heb jij ingesteld vorige keer ;)
Ben er niet meer aangeweest.

Al bij al van al mij quads is de zelfbouw de beste!
Geen jello , vliegt super stak en gemoedelijk!

Dit is precies het zelfde wat ik heb.
Het zou best kunnen dat we het in de armen moeten zoeken.
Heb wel gemerkt dat zwarte armen iets stijver zijn als rode of witte,

die RCtimer fake DJI armen zijn verstevigd met carbon. Daar heb ik 4 van liggen voor mijn toekomstige TBS build ;p

Back