FPV, multicopter videos enz

Heb op men HT-Fpv naza met Gps , heeft me niet kunnen redden.

Gps is overboden luxe , toch zeker voor piloten die manual vliegen :)

Maar wel een leuk speeltje voor Fotografie en wat te showen ...oja , en voor mensen die niet kunnen vliegen..

Laatst bewerkt:
Zo mijn ht-fpv vliegt weer. Zo dit is hoe die vliegklaar uitziet. Ziet er gemeen uit he :D

20121106_004310.jpg

20121106_004329.jpg

Dat zijn de graupners 9x5 :D. Die kun je bij digitech in Heerlen bestellen. Zijn wel de duurdere props, maar perfect gebalanceerd, stil, stevig en ik kan er moeiteloos 1080p zonder jello opnemen op gopro.

heeft er hier iemand al wel eens 10x5 geprobeerd op deze 1200 kv motoren? en geeft dat veel verschil in lift/vermogen ten opzichte van 9x5? heb er nu 8x4 slowfly op zitten.

Heb op men HT-Fpv naza met Gps , heeft me niet kunnen redden.

Gps is overboden luxe , toch zeker voor piloten die manual vliegen :)

Maar wel een leuk speeltje voor Fotografie en wat te showen ...oja , en voor mensen die niet kunnen vliegen..

Ik denk dat ik het wel eens ben met jullie allemaal... ach ja wel leuk om mee te testen etc.

( en idd lang niet zo nauwkeurig als Naza, zou wat zijn voor die prijs zeg )

Zag overigens dat het frame nog niet verzonden was, dus even snel een verzoek om te wisselen naar een 550 type.. kijken of het nog niet te laat is.

Ken mensen die de 10 inch ook nog op gevlogen hebben en het geeft wel meer power inderdaad, maar niet significant veel meer dan 9. Voor mij is die 9inch eigenlijk wel max op mijn setups, hou niet van grote props en voor FPV moet je net niet overpowered zijn om soepel te kunnen vliegen en is 9inch met 1200kv echt goed genoeg. Wat wil je dan liften :D?

Op HT-FPV frame ga je props zien als je 10inch gebruikt. Ik vraag me af of de TBS discovery wel 10inch toestaat zonder props in beeld?

Ok, maar dan ga je waarschijnlijk de schaduw van propeller door de zon zien?

Laatst bewerkt:
Schaduw van de propellor:
De propeller bestaat uit een aantal bladen die zijn gemonteerd op een as. De bladen van een propeller bij een vliegtuig hebben een soortgelijke doorsnede (profiel) als een vliegtuigvleugel. Doordat de propeller door de lucht beweegt ontstaat dan net zoals bij een vleugel een drukverschil aan twee zijden van het blad, waardoor er op het blad een kracht in voorwaartse richting ontstaat. Via deze kracht trekt (of duwt, in het geval van een duwpropeller) de propeller het vliegtuig vooruit door de lucht. Iets soortgelijks treedt op bij een scheepsschroef. De schroef van een schip heeft een veel sterker gekromde vorm dan een propeller aan een vliegtuig. Voor beide types propellers geldt dat de propeller slechts in één draairichting optimaal is. Vaak is de spoed van een propeller verstelbaar zodat men tijdens de vlucht de bladhoek kan verstellen.
Door de zon:

Een gasbol op 149 600 000 km. van de aarde, in feite een doorsnee type ster. De zon onderscheidt zich van andere sterren doordat hij zo dicht bij de aarde staat. Straal = 696 000 km. De zwaartekracht is 28 keer zo groot als de aarde.

;)

Ik heb mijn zin aangepast......bedoelde niet schaduw van de zon, maar van de propeller natuurlijk :D
Ook al zie je de props niet kunnen ze strepen op beeld veroorzaken als ze in het pad tussen de zon en je camera lens een schaduw kunnen projecteren.

9 Inch slowflyers op de HT-Fpv is perfekt.
8 inch te weinig power , 10 inch teveel power!

Echter 10 inch van Graupner zou wel kunnen , het zijn speed props en hebben minder Trust dan slowflyers.

Moest ik voor Graupner props gaan dan zou ik 10 inch nemen. Op al men quads..
Voor mijn vliegstijl vind ik ze te duur!

Ja kan wel.....heb zo geen voorbeeld voor je, maar stel prop is net buiten beeld.....laten we zeggen de linker prop. Als de zon relatief laag staat en deze is links van je vlieg richting is de schaduw projectie van link naar rechts gezien vanuit je camera, dus je kan van die schaduw strepen krijgen

Zie hier bijvoorbeeld bij 2:13 in deze video. Hier zijn props wel boven in beeld, maar effect kan hetzelfde zijn. Je kan het zelfs met 9inch hebben, maar wel moeilijker.

Laatst bewerkt door een moderator:
9 Inch slowflyers op de HT-Fpv is perfekt.
8 inch te weinig power , 10 inch teveel power!

Echter 10 inch van Graupner zou wel kunnen , het zijn speed props en hebben minder Trust dan slowflyers.

Moest ik voor Graupner props gaan dan zou ik 10 inch nemen. Op al men quads..
Voor mijn vliegstijl vind ik ze te duur!
8inch en dan het gewicht zo licht mogelijk houden en max 3300mAh lipo en dan flamt ie!

Nee ik herken niks van dit alles.
De gopro op ongeveer 6mm vanaf de grondplaat geen probleem.
Het enige wat ik nog niet onder de knie heb is jello.

Back