FPV, multicopter videos enz

Niet alleen ontvangst maar de kleuren zijn ook net wat minder vond ik. Ik had zelfs met 1watt vtx getest :). Maar een andere ontvanger of nog wellicht zender dat zijn geen kosten. Fatsharks is het belangrijkste ;-).
Misschien dat je op de meet je fatshark bij iemand anders op de ontvanger kan inpluggen en vergelijken.
Wat voor lens camera heb je op die cam?

Ok bedankt voor het aanbod, ik wil wel eens bij jou meekijken ;)

Camera, in het boekje staat: 2.5mm lens,wide angle 100 degree FOV. Bedoel je dat?

Ik heb hetzelfde probleem , als ik een beetje mijn orientatie kwijt ben , ben ik ook
geneigd om mijn bril af te zetten , ook al een paar keer een crash door gehad.
Maar we blijven proberen , het is wel een hele mooie ervaring als het lukt.
Alleen jammer dat de winter er aan komt en er minder dagen zijn om te oefenen.

Nooit je bril afzetten als je FPV aan het vliegen bent , dan crash je zeker.
Gewoon hoveren en rondkijken tot je de home position vindt..

Ok bedankt voor het aanbod, ik wil wel eens bij jou meekijken ;)

Camera, in het boekje staat: 2.5mm lens,wide angle 100 degree FOV. Bedoel je dat?

Bij mij gaat het niet. Je moet iemand hebben met een 5.8ghz receiver. Bij mij moet je een andere vtx hebben ;)

Maar dat bedoelde ik inderdaad. 2.5mm is behoorlijk fisheye en inderdaad lastig wat betreft diepte, maar het kan wel wennen en voordeel is dat je een grotere hoek ziet.
Wil wel dat ding vsn jou zien vliegen op fpv. Je mag wel mijn dvr gebruiken om op te nemen mocht je willen.

Mooi mooi. Weet alleen niet of er al veel op te nemen of kijken valt. Als het net zoals vanmiddag gaat is het nog een stuntelige bedoeling hoor :D

Heb ook gemerkt dat de instellingen van het quadje zelf nu iets strakker mogen, door andere gewichtsverdeling is ie iets zenuwachtiger geworden.

damn, gopro hero 3 black is morgen niet binnen!! gopro america heeft alleen silver editions naar gopro europe gestuurd ipv ook black editions. ik ga morgen een silver ophalen om te lenen, zodat ik in ieder geval qua gewicht etc vast kan testen op mijn tbs en qua afstelling enzo, en dan hopen dat voor volgende week zaterdag alsnog de black in nederland aankomt!

Das balen, wacht ook op en black edition. Maar preorder heb ik niet gedaan, houd ik niet zo van... Kan gelukkig een gopro 2 lenen van een amat van me..

ja ik baal echt enorm, hoop wel dat hij er is voor mijn vakantie volgende week, want de tbs met gopro hero 3 black moet mee...
ik kan nu in iedergeval een silver lenen en meenemen op vakantie, maar wil natuurlijk liever de black mee...

ik heb gepreordered omdat bijna overal de bestellingen alweer zijn uitverkocht;)

om heel eerlijk te zijn ben ik niet heel erg te spreken over de hero2, heb ik hier ook gehad;) vandaar ook keuze voor de 3 black... maar het is in ieder geval beter dan niks laten we maar zeggen;)

Hero2 is super waar was je dan niet tevreden over? De grootste verschil met black is sensor en mogelijkheid tot 2x zoveel fps. De hogere resolutiea kun je toch niet echt gebruiken.

Go pro word niet gebruikt als primaire fpv cam denk ik.. Of wellicht beiden...
Maar denk dat het ook de beelden gaat in high resolution..

Jawel kan wel. Ik gebruik het op mijn 2 quads werkt prima. maar ccd cam is beter natuurlijk en je hebt een centrale voeding. Als het om live feed gaat is hero2 beter vanwege composite out, maar dat is altijd sd natuurlijk.

Ik bedoel meer de opnames ze kunnen beide 1080p aan, alleen blaxk heeft 60fps mogelijkheid op full hd wat mij persoonlijk aanspreekt. Dan heb je nog minder jello.

tja beetje moeilijk uitleggen, maar o.a. de kleuren en mindere fps was voor mij rede om black te gaan, ook vanwege betere lowlight. ben denk ik gewoon te veel betere camera's gewend haha;) maar lijkt me leuk om ook met de discovery fatsoenlijke en mooie beelden te maken, helemaal op wintersport. en dan kan de black zich in mijn ogen wel bewijzen boven de silver;) maar hopen dat dat de black er nog voor mijn vakantie is, en kan van de week/ dit weekend in ieder geval vast een mount maken en de silver bevestigen etc.

en ik gebruik inderdaad een losse ccd voor fpv, gopro is puur voor opnamen;)

Nou, de eerste 2 vluchten vanaf de grond...

De eerste vlucht was echt aftasten, die duurt dan ook maar 40 seconden ofzo. Quad lag scheef dus voor de zekerheid maar even terug gehaald. Verder niks aan de hand.
2e vlucht is al beter. Maar nog steeds n beetje stuntelig. Je ziet me ook bijna in een hele grote plas water stuiteren :p
En zie in het filmpje dat ik mijn hoofd recht moet houden, of (waarschijnlijker) de antenne een beetje draaien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier mijn laatste tuning vlucht zo'n beetje voor de meet. Een lichte crash op het einde. Dat is het nadeel van de winter dat er geen blaadjes op de bomen zijn en dan zie je die takjes veel te laat alhoewel deze ineens nergens vandaan kwam.

Laatst bewerkt door een moderator:
En zie in het filmpje dat ik mijn hoofd recht moet houden, of (waarschijnlijker) de antenne een beetje draaien.

Gek, ik betrap me ook steeds weer dat ik mijn hoofd naar beneden houd. ;) Waarschijnlijk omdat je naar de grond wil kijken tijdens de vlucht om je te oriënteren.

Haha eerste fpv sessies. Had je on board cam nog niet erop gezet?

Dat gaat echt te zwaar worden. Hij zal nog wel van de grond komen, maar dat vliegt echt niet fijn meer.
Maar ik wacht alleen nog op ESC's en motoren, en dan heb ik alles binnen voor mn nieuwe quad. Dan is gewicht geen probleem meer

Back