FPV, multicopter videos enz

Net 4 vluchten achter de rug , de HT-Fpv goed vliegend gekregen behalve als ik van een hoogte duik heb ik links geen Yaw ?
Voor de rest vliegt die goed , snap niet waar ik aan moet beginnen , had het met de CC3D ook.
Heb wel het gevoel dat de CC3D last heeft van wibbelingen dat er bijna niet uit te krijgen zijn.
Bij een gewoon vlucht merk je het niet maar je ziet het in de opnames.

Laatst bewerkt:
Heb je er nu NAZA op? Ik heb dat ook met HT-FPV zowiezo je verliest complete yaw authority en meestal inderdaad een van de 2 kanten die zwakker is altijd. Dat ligt aan de motoren meestal. Wissel de motoren om met andere prop richingen en de andere kant is zwakker. Heb ik ook een keer gehad. Op snelheid moeten de motoren op max werken om yaw beweging te creeren en vooral op ht-fpv

Hallo heb een vraag
Heb sinds kort een fpv set van hobbyking
200mw 5.8ghz heb hem op kanaal 5
Met zelfgemaakte Cloverleaf en Spw antenne op een Tricopter gezet alleen als ik een range test doe begint het beeld af en toe al weg tevallen bij een meter of 20 is dat normaal voor een 200mw fpv setje

Gr dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen Naza meer voor mij , daar kan je niks afstellen en instellen.
Het vliegt en het is stabiel , dat is het dan...
Zodra je wat gek doet doet de Naza nog gekker :) , kan je volgen?

Heb er nu multiwii op , HT-Fpv super mooi frame maar heeeel moeilijk om naar men zin te krijgen!
Kan zijn dat ik teveel eisend ben geworden ook :)
Ga straks wel een kort film posten..

Dennis , dat is niet normaal , probeer een ander kanaal of ander antenne's.

Zou het ook aan de videobril kunnen liggen. als het signaal soms iets te zwak is. dat de bril geen beeld geeft. in plaats van beeld met beetje ruis ik heb er al meerdere zelfgemaakte antennes op gezet en de standaard rubber duck.
Ik ga een ander kanaal proberen kijken of dat werkt

Ligt niet aan de bril. Dat zijn typisch beschrijvingen van de reflecties. Ga ergens staan waar je geen objecten om je hebt zoals een openveld, zul je zien dat het beter gaat. Daar hebben ze ook andere antennes voor uitgevonden. Heb je het ook bij het niet vliegen?

Ja heb het vooral binnen in huis als ik naar andere kamer ga valt hij af en toe weg tijdens vliegen nog niet gedaan en buiten valt het ook even een seconden weg na ongeveer 20 meter lopen zonder opstakels

Ik heb dan wel de ontvanger en antenne in mijn hand vast en niet op de bril gemonteerd

Ik heb de bril van Dennis gezien. Veel TV's en zo schakelen bij matig al signaal het beeld op zwart of blouw. Wel leuk "voor Tante Mien" maar voor ons alleen maar iritant. Ik heb veel filmpjes gezien waarbij de bril ook bij slecht signaal gewoon een "ruis achtig beeld" blijft geven. Dus de vraag is of dat bij Dennis eigenlijk ook zo zou moeten zijn.. Verder hebben we lopend in een lege straat toch het idee dat de rijkweidte te klein is. Misschien iets met de klaverblad / skew-antennes's ? bv 1 mm te groot ? Moeten ze alle twee "de zelfde kant op "gedraaid" zijn (polarisatie) ? ik denk maar even hardop :-) . . ..

Beste is om de Rtx wat hoger plaatsen ipv in de hand te houden.
Het is en blijft zoeken naar de juiste kanaal en juiste setup antenne's enz.
Een vriend van mij vliegt op 5,8 met goede cloverleafs en heeft geen enkel probleem in open vlakte's.
Opstakels is een probleem bij 5,8ghz , daar kan je niet veel aan doen.

Hij werkt nu heb hem op het hoogste kanaal gezet en het lijkt dat het probleem verholpen is

Moet nog wel fine tunen maar was een goed begin.
De Nanowii zit er nu op , moet nog de juiste instelling vinden voor de Yaw , de rest is al goed..

de tbs heeft zijn eerste vluchten gemaakt:) eerst 1 vluchtje op zicht, daarna maar fpv vluchtje. het is wel erg wennen, cc3d in atti versus naza in atti. vooral hoogte houden en inschatten is soms wel lastig, maar wel heel leuk:) moet hem ook nog wel wat afstellen, maar eerste paar vluchten waren zeker succes vol!! ook de vliegtijd is top. hovert op ongeveer 14 ampere, en na 9 minuten rustig vliegen 2600mah gebruikt:) dus minuutje of 13-14 rustig vliegen moet haalbaar zijn

Vanmiddag de fpv set binnen gekregen!

Was even een gevecht om alles op de miniquad te krijgen, maar het is gelukt!

2012-12-13_16.26.49.jpg

Meteen een vraagje, de videozender wordt erg warm, op het randje van nog vast kunnen houden. Is dat normaal? Hij werkt verder wel prima.

Morgen eerste vlucht!

Back