FPV, multicopter videos enz

10 inch voor het moment Boris maar ga er wss 9 opzetten als ik ze ooit krijg.

Hehe Roni ik moest me toch met iets bezighouden voor ik vertrek naar polen.

Moet nog wel iets veranderen dat ik natuurlijk weer te laat gezien heb maar dat doe ik morgen wel weer.

Nu is het bed tijd dus slaap lekker mannen en tot morgen maar weer hehehe.

De lipo komt bovenaan op de 3de plaat.

Maar morgen ga ik nog even kijken of ik die osd niet op een andere plek kan zetten ivm de balance enzo.

Is dan ook maar een test build :)

Heb je al gevlogen door het huiskamer?

Vind alleen die grote antennes van jullie zonde. Hoeveel connectors heb je al gesloopt roni?

Haha neen man nog niet in de huiskamer gevlogen want dat komt niet goed met de vrouw.
En de auto staat in garage dus gaat ook niet en mijn bureau staat te vol. :)

Zal morgen wel eens een keertje rondgaan in huis ofzo.

Nu ga ik maffen.......cya

Al men connectoren zijn al wel eens afgebroken geweest , al goed dat ik ze terug kan solderen.
Heb al 3 kleine antenne's besteld maar nog niet aangekregen.
De leveringen bij mij duren ook altijd zo lang!
Was van plan om vandaag al aan men Flip frame te beginnen maar ligt nog steeds bij de douane.
Met veel geluk heb ik die morgen , maar men power distibution board is ook nog niet binnen.

Ja maar wel van carbon....maar je hebt ook dezelfde ongeveer maar goedkoper
Aluarm 25cm gebohrt und schwarz pulverbeschichtet

Ik denk dat dit inderdaad erg geschikt zou zijn. Kan men zelf kiezen voor hout alluminium of carbon. Maar net hoeveel geld iemand uit zou willen geven, en toch altijd (goedkoop) materiaal ter beschikking. Hout en alluminium is immers goed verkrijgbaar.

Lennie , woont die ergens bij jou in de buurt?
Frame's kunnen best uit glasvezel gemaakt worden en niet uit Carbon.
Die glasvezel platen kosten al redelijk veel geld dan heb je nog afstandbussen en schroeven.
De kosten lopen best snel op.
Ik heb deze avond met iemand gesproken dat voor mij mss een frame wil frezen.
Tis nog niet zeker,dat die er tijd en zin in heeft maar dat wordt dit weekend besproken.
Als dat frame mooi wordt en goed vliegt zou het eventueel iets kunnen worden.
Beste ontwerpen worden rustig getekend en uitgetest , het is meer werk dan het eruit ziet.
Moest ik nu kennis hebben van een tekenprogramma zou ik super frame's kunnen ontwerpen.

Heb al zitten denken om avondschool te volgen maar dat is zo'n lange weg voor een ongeduldige kerel zoals ik :)

Helaas woont die jongen in Apeldoorn.. anderhalf uur van mij vandaan. Maar gelukkig hebben we de postbode.. over afstandsbussen had ik ook al nagedacht. deze zou hij van kunststof kunnen maken, waarschijnlijk nog in de kleur die we willen ook, maar dan krijg je er denk ik alleen erg moeilijk schroefdraad in. Of ze strippen snel.. Nadeel van alluminium spacers is dat ze zo zwaar zijn. Viel me op bij de bouw van de discovery. Heb jij een idee?
Ik denk dat je in sketchup trouwens ook al een eind komt hoor. En dan vanuit sketchup het bestand exporteren naar autocad of solidworks. Kun je het zo frezen.

Voorbeelden van het freeswerk. dit is 2mm polycarbonaat, een test voor de ov3rquad. Nog niet geschuurd. Ziet er erg goed uit vind ik persoonlijk.

DSC_0119.jpg

DSC_0122.jpg

@Roni Wil best samen met jou aan de computertafel zitten en zeg maar wat ik moet tekenen, dan leer je het gelijk ook nog. Heb vanaf volgende week toch tijd genoeg dat weet je he. De verloning hiervan geraken we wel uit met onderdelen ofzo... Hahaaa... Ben redelijk goed weg met Solidworks vanwege men kennis Autocad Mech Desktop dus moet kunnen.

Heb ook inderdaad wat mooie designs zelfs met sketchup gezien.
Mensen let op straks worden we de echte modelbouwers ;)

Lennie , ziet er netjes uitgefreest.
Dirk , heb gezien dat je een frame zoekt , heb men zelfbouw quad frame liggen hier , die mag je effe ophalen om te gebruiken!
Tis wel een zwaar frame!

Flipper de flip is binnnen en met power board ook , ik ga bouwen!!

Zo mijn flip frame heeft zijn eerste vlucht achter de rug :)
Wel in de garage maar tjah het is beter als niets haha.

Het gewicht viel wel een beetje tegen ( 1570 gr ).
Had het toch wel een 100 a 200 gram lichter verwacht compleet gebouwd maar de gopro + fpv lipo + osd zal daar wel goed aan bijgedragen hebben.

En eens ik er een 3s 4000 ipv 3s 3000 op ga leggen zal die nog eens 150 gram zwaarder worden pffft.

Maar het is een mooi ding al zeg ik het zelf.

Is inderdaad wel zwaarder dan verwacht. 4000mAh lipos zijn inderdaad wel wat zwaarder. Ik heb nog 2 4500mAh 35C lipos die goed zijn alleen vlieg er niet veel mee omdat ik ze te zwaar vind, hoor het graag als iemand die wil overnemen.

Als ik die landings pootjes eraf haal win ik toch al 80 a 90 gram maar dan ligt die zo maar plat op de grond en dat is niet echt fijn denk ik zo.
In de zomer niet zo erg maar met dit weer.

Al mijn quads liggen laag op de grond :D. Je moet gewoon geen 4000mAh pakken en op 3000-3300 blijven vliegen en je hoeft niet te zitten met gewicht. Dat ene of 2 minuten is het echt niet die 150gram waard.

Mjah mss moet ik idd maar met die 3000's blijven ofwel overgaan op 3300's die wegen maar paar grammetjes meer. en haal ik dan toch weer net dat minuutje meer mss.
Moet toch lipos bijbestellen voor na nieuwjaar.

Of je pakt 2600mAh 4S en heb je hetzelfde gewicht als een 3300mAh 3S en dezelfde vliegtijden en dan ook nog eens meer power ;). Ik zeg dit alleen omdat je zegt dat je meer lipos moet halen!

Kan ik ook doen ja heb nog wel wat 4s liggen maar dan moet ik weer eerst andere regelaren steken want die er nu op zitten zijn maar tot 3s.
Was zo dom toen ik ze bestelde om niet te kijken tot hoeveel ze konden gaan.

Je zou toch denken dat die 40a hobbywings tot 4s konden maar nee niet dus.
Had beter die 18a gekocht lol die waren wel tot 4s. En die hadden meer dan genoeg geweest.

Back