FPV, multicopter videos enz

De meeste gebruiken tussen 200mw en 800mw.
Als je op 5,8 ghz vliegt of gaat vliegen kan je een ingebouwde ontvanger gebruiken.
Op 1,2ghz gaat dat niet.

Ow ja , gaat over de 5,8 ghz set van fatshark met headtracker en 250mW zender , maar ik zie ook zenders staan met meer vermogen e.d , is het zo hoe hoger het zendvermogen des meer berijk en minder kans op interference ?

Klopt , de staart was iets te heftig.
Heb overal de Rc rate waarde lager gezet , vliegt super strak nu en niet zo zenuwachtig meer..

Tis altijd effe zoeken naar de perfekte instelling,
Met een 4000mah 3s lipo vlieg/hoover ik er 14min mee
Ik heb hem te koop gezet omdat ik toch de Qav 500 wil aanschaffen....heb al 5 multi's staan waarvan 4 met Fpv setup ,,, das wat teveel!

Heeft iemand nog belang bij GRATIS (3 euro verzend- en verpakkingskosten) rctimer 450 (clone F450) frameplaten? Het gaat om de boven en onderplaat die ik zelf niet gebruik. Er zit een intern electrocircuit ingebouwd. PB me maar ff... wie het eerst komt, wie het eerst maalt

17eq0k.jpg

Laatst bewerkt:
Vraagje:
Ik verwacht binnenkort een FPV set, en die wil ik (naast de nieuwe grote die ik aan het bouwen ben) ook op mijn miniquad gebruiken.
Nu kan hij dat wel liften, maar daarnaast ook nog een opnamecamera meedragen word een beetje veel.
Dus nu ben ik op zoek naar een apparaatje waar ik de video out van mijn video ontvanger in kan prikken, en wat dan opneemt. Sd, ingebouwd geheugen, maakt niet uit, zolang er maar een kwartiertje op kan.
Belangrijk: Goedkoop en Mobiel. Beeldkwaliteit iets minder, daar ga ik een aparte camera op de grotere quad voor gebruiken. Dit is puur om wat fpv speelwerk op te nemen.

Ik weet dat dat soort spul bestaat, ik heb ooit op een beurs voor 15 euro zoiets gekocht, maar dat was voor een ander preoject, en die heb ik niet meer.

Duss, iemand?

Een video recorder waar je de Rtx op kan aansluiten en de vlucht opnemen.
Garbungel heeft er 1 , denk dat die van Security cam 2000 komt.

Heb t vermoeden dat als garbungel het aangeschaft heeft, het in een andere prijscategorie is.
Toch, linkje misschien? heb veel in dit topic gelezen, maar 104 pagina's..... ;)

Heb t vermoeden dat als garbungel het aangeschaft heeft, het in een andere prijscategorie is.
Toch, linkje misschien? heb veel in dit topic gelezen, maar 104 pagina's..... ;)
was 120 euro geloof ik en ik had het samen met wat anders besteld dus moest toch shipping kosten betalen.
Het is niet de beste kwaliteit DVR, maar werkt prima voor mij.

Maakt het bekant nog veel uit waar ik me v-tx, gps & ontvanger neerzet op een tbs discovery ?

Een zoektocht op internet met 5.8 video en 2.4tx brengt vele mogelijkheden met zich mee.. Je zou haast zeggen dat er zowat geen verschil is, omdat ik ALLE combinaties en plekken wel ben tegen gekomen.. Maar dat kan ik haast niet geloven...

Mijn idee was als volgt...

Vtx min of meer aan de voorkant (dichtbij de cam en dus korte draden)en de gps en de ontvanger aan de achterkant.
Dit zodat de vtx zover mogelijk van de gps en ontvanger af zitten, en dat de camera de gps niet kan storen.

Ik heb een 5.8ghz fpv set 2.4ghz besturing met telemetrie (graupner mx16 HOTT)
Vandaar dat ik de eigenlijk ontvanger achterop wil hebben, vanwege het bereik van mijn telemetrie.

Ik heb inderdaad ook de vTX voorop staan en mijn ontvanger aan de achterkant om storingen te voorkomen.....ik heb trouwens ook de core, en de stroom voor de vTX zit ook aan de voorkant op de bodemplaat......zal niet voor niets zijn dat TBS het al zo heeft weggezet.....

Voor 5,8ghz maakt het denk ik niet veel uit.
Maar zou die niet te dicht bij de Gps plaatsen.
De meeste plaatsen de Vtx Zoals op de foto

IMG_3332.JPG

Ja, was ook mijn idee.. ik wil de vtx in het midden hebben en iets meer naar voren...Dan op die foto. (aan de andere kant van de arm qua lijn zeg maar)

Ontvanger helemaal achterop, en dan vlak naast de ontvanger stekkertjes de gps.
Minimaal verhoogd, of zelfs helemaal plat.. moet even kijken wat mooiste lijkt... Denk dat ik het zo maar ga doen. ;)

De sprietjes achter zijn van de UHF Rx. Vtx is rechts voor geplaatst.

Tja ik ben ook zo vaak alles aan het verplaatsen, maar over het algemeen vind ik Vtx zo ver mogelijk naar achteren het beste, omdat zo signaal van je beeld niet door je props heen gaat. De graupner props kunnen bijvoorbeeld wel wat storing op je beeld veroorzaken als die in directe radio pad tussen je vtx en je vrx op de ground is. Als de vtx antenne achter geplaatst is zit deze altijd op de hoogste punt bij voorwaartse beweging.

Back