FPV, multicopter videos enz

@Gorelroni;

Da's idd een heel mooie upgrade met het alu profiel! (10x10x1 toch?)
Ben onlangs overgestapt van hout naar alu, gebruik die ook op mijn quad's/ tricopter & Flyduspider (in aanbouw;-))

P.s,
Heb je ervaring met een tricopter icm MultiWii?

Max , een vriend van mij vliegt met een tricopter op multiwii en is echt heel erg stabiel!
Bij hem zit er een drotek bord op , tricopter configureren in arduino is wel moeilijk , hij heeft er een heel weekend aan gesukkeld.
Lukt het jou niet dan kom je maar langst bij ons op het veld en zal hij dat wel effe doen voor je...
Wel een digitaal en metal gear servo opzetten..

Dirk , ik ben s'morgens ineens opgestaan met dit idee :)
Nee man , vond het bij jou zo mooi dat ik er ook aan ben begonnen!
Ideaal race frame!

Max , een vriend van mij vliegt met een tricopter op multiwii en is echt heel erg stabiel!
Bij hem zit er een drotek bord op , tricopter configureren in arduino is wel moeilijk , hij heeft er een heel weekend aan gesukkeld.
Lukt het jou niet dan kom je maar langst bij ons op het veld en zal hij dat wel effe doen voor je...
Wel een digitaal en metal gear servo opzetten..

Dan ben ik weer wat verder, heb er nu een analoge servo op zitten.
Thankx!:)

Had snel een half uurtje de tijd om mijn Multiwii eindelijk te onderwerpen aan een echte FPV test, maar mijn fpv installatie deed het niet toen ik eenmaal in het veld stond...grrrrrr. Ik kon wel huilen, maar nogmaals duidelijk dat je alles vantevoren moet testen en dat had ik niet gedaan. Had snel mijn Gopro op de Iconic-X gezet en daar een vluchtje mee gedaan, want moest nog de motoren goed testen. In alle haast had ik de gopro niet helemaal strak vastgemaakt, waardoor er wat jello te zien is, maar het vloog wel goed en die Tiger motoren doen zijn werk :D. Zal ff stukje raw video uploaden.

Ik denk wat verkeerd bekabeld ofzo, want heb dat helemaal niet getest. Heb de hele week LOS gevlogen. Ik had zwart beeld van de Vtx, dus waarschijnlijk iets tussen de cam en Vtx, maar had geen tijd verder om te kijken, dus gelijk mijn Iconic-X getest met nieuwe tune. Kijk met D waardes rond de 0.000100 en P waardes van 55. Geen hikjes en soepel. Merkte wel dat die ene 30A esc wat meer gaf dan de 3 20A ESC's bij full throttle. Heb de andere 20A binnen, dus die is voor zondag nog vervangen.
HT-FPV is wel goed om te testen let maar eens op als ik mijn video goed krijg. Als het op de HT-FPV werkt dan werkt het overal op :D.

Roni heb jij toevallig nog een OSD over van HK? Die van mij is nog niet binnen.

Filmpje is een uur geleden geupload en youtube nog steeds aan het verwerken :(

Heb er helaas geen Osd meer liggen voor je..
De bestellingen bij HK duren tegenwoordig wel lang! Gewoon tijdelijk je timer instellen op 6min en dan je lipo meten , mss haal je wel 8 of 10 min met een lipo.
Mijn multwii bordje is ook nog niet binnen van Flyduino , is zelfs nog niet opgestuurd!

Kom je dit weekend naar antwerpen?

Ja ik kom zondag dan. We zien hoe het weer is....als het maar niet regent.

Hier korte raw video met alleen wat saaie stukken geknipt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok , dat weet je nooit op voorhand in dit patatenland , koud zal het zeker worden.
Moest er nog iemand zin hebben om naar Antwerpen te komen laat het maar weten!

Lopen wel lekker die Tiger's, en mooie beelden rond die molen!

Heb nog een HK mini OSD op voorraad, is dat wat je zoekt?

Weet iemand hoe snel HK Nederland levert?

Net weer effe geshopt :)
Nieuwe zenderset besteld, eind van de maand heb ik hem binnen

1351787285_2_FT0_r1-h80751.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje, Boris.

Wat mij moeilijk lijkt, en dat lijkt ook wel in het filmpje zichtbaar, is het voorwaarts snelheid maken en dan een gelijke hoogte zien aan te houden. Als ik mijn quad (of hexa) LOS vlieg, en vanuit hover voorwaarts vlieg, dan daalt de quad altijd iets. Een beetje throttle up geven lost dat dan weer op. Alleen gaat de copter dan in sommige vluchten als een dolfijn door de lucht....;)

Nu had ik op de simulator een testje gedaan door in mijn zender in te stellen dat bij voorwaartse (elevator) input, gelijktijdig iets throttle wordt gegeven. Hierdoor vloog de quad behoorlijk strak, zonder steeds zelf throttle bij te geven. Ook had ik aileron met rudder gemixed. Hierdoor was het mogelijk om alles met alleen de rechterstick te doen. Heel af en toe een beetje gas of een beetje rudder bijgeven, maar niet constant.

Zou dit in het echt ook werken denken jullie?

Max wordt mijn persoonlijke hobbyking haha. Haal alles bij hem. Die esc mag terug als je wil. Heb mijne binnen weer. Ga je zondag ook mee?

@robbie
Normaal gesproken is het andersom eigenlijk, want hoe harder je gaat minder gevoelig je throttle wordt omdat je meer throttle zou moeten geven om omhoog te komen, want je hebt een momentum naar voren. Als jij naza atti vliegt kan het inderdaad zijn zoals hij het beschrijft en dan zou je vertical gain wat moeren verhogen totdat dit niet het geval is.
Ik was in dit filmpje helemaal niet bezig om hoogte fatsoenlijk te houden. Zoals ik al eerder aangaf heb ik hier te maken met een verschillend esc links achter die er continu voor zorgt dat mijn quad bij meer throttle rechts trekt en je ziet ook dat mijn verticale stijgingen zelfs vol correcties daardoor zitten.

Back