FPV, multicopter videos enz

Heren, een vraag

Het antwoord zal vast wel ergens zijn gegeven , maar kan het niet zo terug vinden,
Wat is nu het voordeel of beter met de tbs qwa props en lipo?
Ik vlieg nu met 3s en 9" props , maar mis nu toch een klein beetje power, is dan de overstap naar 4s goed voor de meer power?en komt dan dit ook ten goede aan de jello op de gopro, of ga je nu juist meer trillingen krijgen ?, en hoe gaat het dan met de flighttime?, ik vlieg met 4400mah circa 9 minuten ,met lauwe 920kv motoren , als ik nu ga overstappen naar 4s worden dan de motoren warmer en wat voor mah zou ik moeten nemen om aan dezelfde flight time te komen ? Bv 4s 4000 mah ?
Dit ook ivm het bestellen van wat meer lipo's 3s of 4s..

Graag advies

Knap gevlogen Boris! Ziet er zo vanachter je scherm relaxed uit maar de werkelijkheid is wel anders...
Zie dat je frame een 2e leven krijgt met de Naze;-)

Laatst bewerkt:
Heren, een vraag

Het antwoord zal vast wel ergens zijn gegeven , maar kan het niet zo terug vinden,
Wat is nu het voordeel of beter met de tbs qwa props en lipo?
Ik vlieg nu met 3s en 9" props , maar mis nu toch een klein beetje power, is dan de overstap naar 4s goed voor de meer power?en komt dan dit ook ten goede aan de jello op de gopro, of ga je nu juist meer trillingen krijgen ?, en hoe gaat het dan met de flighttime?, ik vlieg met 4400mah circa 9 minuten ,met lauwe 920kv motoren , als ik nu ga overstappen naar 4s worden dan de motoren warmer en wat voor mah zou ik moeten nemen om aan dezelfde flight time te komen ? Bv 4s 4000 mah ?
Dit ook ivm het bestellen van wat meer lipo's 3s of 4s..

Graag advies

Dat moet getest worden , 920kv met 9 inch graupners op 3s is idd wat onderpowered.
Ik vlieg met 1200kv en 9x4.7 slowflyers en heb punch genoeg op 3s.
In jou geval zal 4s beter zijn.

Knap gevlogen Boris! Ziet er zo vanachter je scherm relaxed uit maar de werkelijkheid is wel anders...
Zie dat je frame een 2e leven krijgt met de Naze;-)

Yup de frame is nu weer heerlijk om ermee te vliegen. Het blijft een HT-FPV en wat stijf hier en daar, maar wel super nauwkeurig met naze. Ben aan het twijfelen om mijn tweede naze bordje ook nog een keer op mijn iconic-x te proberen voor de gein.

Ja dat is het kunst toch....laten merken alsof het heel relaxed gaat ;). Het is denk ik moeilijkste wat er is....continu 5stappen vooruit denken, scherp zijn en snel handelen. En iedere pixel van je goggles continu scannen voor takjes en dan ook nog steeds sneller erdoorheen gaan. O ja en hier en daar geluk hebben natuurlijk.

@motorsports
Yep gewoon 4S erop knallen....niks met props experimeteren op 3S. Komt niet eens in de buurt van 4S.

Let wel op naza atti/gps is maximaal 6m/s ongeacht wat voor setup je hebt! Zet eens op manual om je echte power te meten.

IK blijf toch lekker op 3s vliegen met wat snellere motoren.
Men multi's gaan hard genoeg op 3s.
Maar als je met 900kv's vliegt kan je idd beter op 4s gaan vliegen.
Ik hoef geen 900kv's op men quad's....

20C is meer als genoeg voor een quadcopter.

FPV en multicopters

Hoeft ook geen speedmonster te zijn
, op zich vliegt het voor mij lekker , wil alleen wat meer lipo's erbij hebben of ik ga de lipo bovenop leggen en ga op 4s vliegen want die heb ik nog genoeg liggen van de speedboot . De optie bovenop trekt me ook wel omdat ik het een gefriemel vindt aan de achterzijde van de tbs , bovenop kan ik net de 4s kwijt echter neemt het gewicht dan wel ,tov, de 3 s met bijna 200 gram toe .

Als ik nu gewoon rondt de 7á 8 minuten flight time kan halen op 4s met een lipo die wel netjes in de kont van de tbs past ben ik ook wel content .
Misschien ga ik van de week wel eens kijken met de optie bovenop en de hanteerbaarheid tbs ...

Test gewoon wat het beste bevalt.
Schaf effe 10 inch props aan en als het dan niet naar je zin is kan je met 4s proberen.
Het is altijd effe zoeken naar de beste combinatie.
In princiepe moet 4000mah 4s ok zijn.

4S hoeft niet zwaarder te zijn als 3S. Als je bijvoorbeeld 3300mAh op 3S vliegt haal je dezelfde vliegtijd op een 2600mAh 4S wat weer net zo zwaar is.
Het maakt niet uit waar je lipo plaatst als je cg maar goed blijft, dus tussen de props en niet zozeer in het midden van de frame zelf. Ik geloof dat de cg op de TBS een beetje naar achteren is.

Die NTM motoren vliegen inderdaad super op 3S op een lichte quad. Mijn ht-fpv weegt momenteel 1kg en dan heb ik inderdaad power zat op het moment. Zodra het wat zwaarder wordt merk ik wel dat ze het snel begeven.

Die 420 beeldlijnen camera is echt te weinig. Ik heb een 520 en een 600 beeldlijnen ccd, maar verschil is aanzienlijk scherper op die 600.

Situatie: F450 kloon kk2.0 T9x 2.4ghz zender
FPV: tussen en gebouwen en bomen.

Ben ik kompleet als ik dit bestel:
- fox 1.2G 800 mW € 40
- FOX 0.9Ghz - 1.2Ghz -1.3Ghz Wireless AV Receiver € 32,50
- fatshark 420 line CCD Killer CMOS Camera € 52,00
- E-Store Video Filter

Mis ik dan nog wat? bv kabels of zo??? (videobril ff buiten beschouwing gelaten)

Garbungel had nog deze low pass filter

Als ik een hero3 heb wil ik deze als hoofd fpv camera gaan gebruiken..

400mw Vtx is meer dan voldoende. Dit gaat al ruim buiten je 2.4 rc bereik, ook geeft 800mw alleen maar meer reflecties. Met 400mw is ook een een lowpass filter overbodig.
Een LC filter is wel aan te raden. (is eenvoudig zelf te maken Google "sander style lc filter")

400mw Vtx is meer dan voldoende. Dit gaat al ruim buiten je 2.4 rc bereik, ook geeft 800mw alleen maar meer reflecties. Met 400mw is ook een een lowpass filter overbodig.
Een LC filter is wel aan te raden. (is eenvoudig zelf te maken Google "sander style lc filter")
+1

Een 400mw is beter idd, alhoewel ze altijd op zijn bij estore. Dat was voor mij ook namelijk de reden om voor 800mw te gaan een tijd geleden.

Een modificatie van te Vrx is ook een nog een optie (een andere SAW filter) dit zou de gevoeligheid van je ontvanger met 3dBi moeten vergroten. Komt neer op verdubbelen van je Vtx. (bron: rcexplorer.se / heeft ook een vet "Overkill Groundstation";-)

Moet je ook afvragen hoe ver je wilt gaan vliegen met je multicopter...

+1

Een 400mw is beter idd, alhoewel ze altijd op zijn bij estore. Dat was voor mij ook namelijk de reden om voor 800mw te gaan een tijd geleden.

Dat had ik dus ook en heb hier nu dus ook een 800 mw in de kast liggen, maar heb nog geen filter, waar kan ik die het best kant en klaar kopen?

Ik heb namelijk geen zin meer diesel op te rijden naar een electronicashop, dan dat zon ding kant en klaar kost.......anders had ik er zelf wel 1 gemaakt....

Een modificatie van te Vrx is ook een nog een optie (een andere SAW filter) dit zou de gevoeligheid van je ontvanger met 3dBi moeten vergroten. Komt neer op verdubbelen van je Vtx. (bron: rcexplorer.se / heeft ook een vet "Overkill Groundstation";-)

Moet je ook afvragen hoe ver je wilt gaan vliegen met je multicopter...

Yep....voor degene die het niet weten 3db is verdubbeling van vermogen. Die saw filter is altijd wel zinnig, vooral als je eem keer naar UHF wil overstappen..

@corne
Low pass filter kun je bij dronevision bestellen.

Yep....voor degene die het niet weten 3db is verdubbeling van vermogen. Die saw filter is altijd wel zinnig, vooral als je eem keer naar UHF wil overstappen..

@corne
Low pass filter kun je bij dronevision bestellen.

heb je met dat saw filter ook minder snel last van strepen? of dat niet? (bij gebruik van UHF)

heb nu een 1.3ghz ontvanger zonder saw filter, heb er nog wel 1 liggen met, maar DACHT dat die niet OK was. Anders in de andere ook maar eens zo'n filter zetten (effe opzoeken hoe en wat)

Heb al band pass op uhf zender, en high pass op 1.3 video RX

Back