FPV, multicopter videos enz

Klopt ik krijg ook de camo versie, aangezien zwart er niet meer was....

ach ja tis wel gemakkelijker zoeken als je toevallig crashed op een berg steenkool of zwarte grond ;)

edit:

en morgen als ik niet thuis ben zullen ze er wel mee aan de deur staan:
Processed Through Sort Facility February 25, 2013, 10:45 am NETHERLANDS

Customs Clearance February 25, 2013, 10:46 am NETHERLANDS

Laatst bewerkt:
1x voor EMS gekozen bij HK. Het duurde 3 dagen voordat mijn pakket in Amsterdam lag. Daarna duurde het ruim 3 weken voordat de NL post een factuurtje had uitgetypt met daarop de inklaringskosten, BTW en invoerrechten. Pakketje was verder niet opengemaakt.

Sindsdien probeer ik alles waar EMS bij staat te vermijden.

Diensten als Fedex hebben gewoon een eigen inklaringsafdeling waar je pakket binnen 1 a 2 dagen doorheen is. Het wordt helaas bijna niet aangeboden door webshops.

Klopt Menno , tegenwoordig komt het heel veel voor , naar mijn weten alle pakjes dat uit de US komen daar met je voor dokken.
Had wel geluk met de flip frame toen , had 1 dag bij de douane gezeten en 35 euro voor moeten betalen.
De volgende dag stond de postbode al voor de deur..

Ik geloof dat de controles en inklaringen altijd op maandag zijn. Dus meestal komt alles op dinsdag aan dan.

Mag ik vragen waarom sommige hier voor een HT-FLIP kiezen ipv de QAV500?

Ik ben zelf ook het rond neuzen naar een fpv frame voor later en vroeg me af wat de afwegingen zijn. Ik vind ze beide heel mooi haha.

Dat ik invoerrechten moest betalen vond ik niet het ergste.

Extra geld betalen voor snel transport terwijl je pakket 3 weken ligt te verstoffen bij POSTNL vond ik veel erger.

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om me in te schrijven bij het Fablab (nee die naam heb ik niet zelf verzonnen). Voor €50,- + materiaalkosten kun je dan 'onbeperkt' gebruik maken van lasersnijders, CNC machines en 3D printers.

Ik heb op thingiverse al kant-en-klare bestanden gezien voor het 3d printen van een compleet quadcopterframe. Volgens mij kun je die armen van een Flip ook gewoon printen in ABS.

Percy , ik heb voor beiden gekozen , de flip frame om wat gek mee te doen omdat het best een sterke frame is, en de Qav voor rustige strakke vluchten.
De Qav is een duurdere quad met alu armen en die durven wel te buigen bij een crash..

Als beginnende fpv piloot zou ik zeker geen Qav aanraden , dan lopen de kosten wel op.
Zou eerder kiezen voor een Tbs omdat het goedkoper armen heeft.

De Flip frame is ook heel sterk maar als je een arm breekt betaal je 20$+40$ verzending = 60$ voor een armpje wat best wel duur is!

Ik vind die qav400 wel gaaf. Moet ook een 400sized 8' frame hebben. Gewoon lekker klein en wendbaar.

Hoverthings frames zijn het beste voor beginners. Ik heb ook leren vliegen op de oude vc450/vc550 frames zonder amper ooit armen te moeten verwisselen

Ja die QAV400 is ook echt mooi, als ik de plaatjes beoordeel. Lekker klein :).

Dus als ik het goed begrijp is de HT-FLIP meer voor de beginner voor FPV vergeleken met de QAV500, maar waarom is dat zo denken jullie?

En op de TBS gaan gewoon dezelfde poten als op de DJI F450? Dat is inderdaad een stuk goedkoper om te crashen. Maar het schijnt dat de legs van de HT-FLIP echt heel sterk zijn. Damn, je kan jezelf echt helemaal gek maken met deze hobby haha. Ik blijf voorlopig nog wel even met me flamewheel vliegen en installeer daar alle FPV gear op (vandaag me goggles en vRX en vTX binnen gekregen wooohooo) voordat ik switch naar een ander frame.

Laatst bewerkt door een moderator:
De flip is mijns inziens niet zo zeer een beginner quad, maar is meer geschikt omdat de armen minder kwetsbaar zijn, dus niet alleen voor beginners, maar ook voor mensen die meer risico nemen met vliegen, is het zeker een goede quad.
ik geloof niet dat ie qua prestaties echt veel onder doet voor een QAV..alhoewel ik er zelf nog geen ervaring mee heb, is dat een beetje wat ik proef uit de meningen van mensen die er wel mee vliegen.....

Jezelf gek maken met de hobby? waar heb je het over;)

hier ff wat er zeg maar de laatste week op de mat gevallen is....het frame is er nog niet helaas.....hopelijk komt ie wel door de douane......

IMAG0562_zps67566c8a.jpg

Deze morgend de fatshark base sd binnen gekregen dat ik voor een vriend had besteld , moet zeggen dat ze er op vooruit zijn gegaan , beeld is minstens even scherp als de dominator en je hebt ook een iets breder zicht.
Dit weekend eens een testvlucht mee doen , moest het beter bevallen dan de dominator dan toch ook maar aanschaffen..

Laatst bewerkt:
De flip is mijns inziens niet zo zeer een beginner quad, maar is meer geschikt omdat de armen minder kwetsbaar zijn, dus niet alleen voor beginners, maar ook voor mensen die meer risico nemen met vliegen, is het zeker een goede quad.
ik geloof niet dat ie qua prestaties echt veel onder doet voor een QAV..alhoewel ik er zelf nog geen ervaring mee heb, is dat een beetje wat ik proef uit de meningen van mensen die er wel mee vliegen.....

Jezelf gek maken met de hobby? waar heb je het over;)

hier ff wat er zeg maar de laatste week op de mat gevallen is....het frame is er nog niet helaas.....hopelijk komt ie wel door de douane......

IMAG0562_zps67566c8a.jpg

Hee... Corné heeft de nieuwe uk videorecorder aangeschaft.. Binnenkort een reviewtje?

Wist niet dat ie nieuw was, keb hem bij HK vandaan, maar volgens mij is het exact dezelfde als de Foxtech.....maar ik kan er wel een review van maken evt als ik weer iets vliegends heb :p gaat mijn groundstation weer meer stroom verbruiken....nog ff en ik heb een aggregaat nodig hahaha

Corne heb je die rctimer carbon props daar? Die heb ik ook besteld...ben benieuwd naar je bevindigen.

Qav heeft vibratiedempers wat veel beter stabieler beeld oplevert tov flip. Flip is gewoon gaaf en mooi design. Iemand die ik ken die heeft laatst tijdens inverted zijn video verloren is de flip kei hard op beton vanuit 100meter gedonderd en die gast had maar een stukje uit zijn arm. Het was dus nog bruikbaar.....hijheeft toch wel een nieuw arm eringezet.
Als beginner wil je vooruit komen....crashen...props omwisselen en weer doorgaan en niet eerst naar huis en dingen bestellen.

Laatst bewerkt:
Back