FPV, multicopter videos enz

ja inderdaad dat zijn de rctimer props...ik heb een setje 9x5 voor op de flip en een setje 8x4,5 om misschien de TBS een keer op 4s te proberen.....

Vraagje over een FPV set. Ik heb nu een immersionRC ontvanger (Uno5800) en de zender 600Mw. ook van Immersion. Beide zijn voorzien van een fatshark cloverleaf antenne.
Alles geïnstalleerd en ik krijg goed zuiver beeld. Nu heb ik echter 1 probleem. De AV kabel heeft 2 kanten. De ene kant de AV aansluitingen waarvan ik de video en audio gewoon aansluit op mijn tv schermpje. De andere kant is de Jack kant welke in de ontvanger gaat. Als ik die er geheel in steek, heb ik geen beeld. Bij half er in steken krijg ik wel een goed beeld. Iemand een oplossing?

Dat komt wel vaker voor bij die jacks ja. Zelfs die fatshark standaard jack kun je iets te ver insteken waardoor de verkeerde pinnen contact maken. gewoon zover erindoen totdat je beeld hebt.

Dan zit hij zo los dat ie er uit valt. Zal vanavond eens met meerdere kabels experimenteren. Vind het wel bagger als dat niet normaal op te lossen is.
Ik heb beeld, zijnde het als de jack er maar half in zit. Met de witte erin maakt dat geen verschil. Zal vanavond nog eens met andere kabels kijken

dat kan ook inderdaad als hij zegt dat het met half insteken wel werkt. Soms heb je dat je hem net niet helemaal erin moet rammen om zomaar te zeggen.

Heb net nog eens geprobeerd met meerdere kabels. De witte ipv de gele gebruiken in de video maakt niks uit. Heb nu een kabel die ik er redelijk in kan houden zonder dat ie er uit valt. Wellicht het laatste stuk eens afblinden met een krimpkousje ofzo

Re: FPV en multicopters

Vanmiddag ysx4 binnengekomen. Gelijk op f550 gezet en getest. Wi-Fi modem is ideaal, zo alles aanpassen en instellen:) en na beetje afstellen vliegt het retestrak. Geen wobbel geen overschoot, gewoon retestrak GPS en attitude:) al ff kort met click and go gespeeld, werkt perfect:) ook rth en auto take of werkt super. Hoop morgen nog ff te kunnen vliegen en misschien waypoints vliegen, voordat ik donderdag naar st maarten vlieg:)

Heb net nog eens geprobeerd met meerdere kabels. De witte ipv de gele gebruiken in de video maakt niks uit. Heb nu een kabel die ik er redelijk in kan houden zonder dat ie er uit valt. Wellicht het laatste stuk eens afblinden met een krimpkousje ofzo

Dan zou ik er nog liever een nieuwe connector aan solderen, dan het risico lopen dat de jack eruit komt.. Krimpkous zal geen verschil maken. Je Gele kabel zit gewoon op de verkeerde pool van de jack gesoldeerd. 1 pool "te vroeg" daarom heb je wel beeld als je hem er een stukje insteekt. (na twee klikjes gok ik?) En niet meer als je hem er helemaal in steekt..

Hoeft niet. Dat is het m juist... De tulp stekkers omruilen geeft hetzelfde effect. Tenzij (wat mij onmogelijk lijkt) dat de video nu op de aarde zit..

Edit: je gebruikt toch geen audio jack hé?

Hier de eerste beelden van mijn nieuwe DVR (binnen gemaakt).

Ik was ff aan het testen of ik mijn G-OSD II goed had geflashed met CL-OSD.

Dat is dus gelukt !

Laatst bewerkt door een moderator:
Corné , wat kost zo'n ding??
Wel leuk voor als je een keer serieus wilt raggen zonder je gopro erop te monteren...kan je wel je vluchten opnemen :)

Nee, ik gebruik een video jack. Ik heb nu juist een audio jack gepakt en die pakt hem wel weer beter als de video jack. En nee, het maakt geen verschil als ik de stekkers verwissel. Dus de witte op de gele of de gele op de gele.
De polen op de bedrading omwisselen heb ik toch maar even gedaan op een braskabel maar dat maakt niks uit. Dan doet ie niks meer. Dus ik laat het maar even zo denk ik.
Heb een stukje krimpkous om de jacket gedaan zodat ie er niet verder in kan als dat ik wel beeld heb. Het is niet de beste oplossing vind ik maar aangezien ik werk met een beeldscherm in een koffertje kan ik daar wel mee leven. De ontvanger zit immers altijd op dezelfde plek.

Corné , wat kost zo'n ding??
Wel leuk voor als je een keer serieus wilt raggen zonder je gopro erop te monteren...kan je wel je vluchten opnemen :)

Daarom vroeg ik me ook af hoe die presteerde..
De meeste dvr's gaan vanaf zo'n 100 euro..

@avdakker: blijf het vreemd vinden.. Ik heb dezelfde ontvanger en heb helemaal geen problemen.

Re: FPV en multicopters

Als windfinder de voorspellingen goed heeft dan is het zowel zaterdag als zondag zonnig, droog en windstil weer. Eindelijk!

Je zou haast de meeting een week naar voren trekken :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Laten we hopen dat dat dan volgende week ook zo is, helaas heb ik dit weekend weinig tijd......zaterdag ff gaan kijken bij de opening van de nieuwe megawinkel bij RC-Addict, en zondag F3P wedstrijd.....

Vanmiddag ysx4 binnengekomen. Gelijk op f550 gezet en getest. Wi-Fi modem is ideaal, zo alles aanpassen en instellen:) en na beetje afstellen vliegt het retestrak. Geen wobbel geen overschoot, gewoon retestrak GPS en attitude:) al ff kort met click and go gespeeld, werkt perfect:) ook rth en auto take of werkt super. Hoop morgen nog ff te kunnen vliegen en misschien waypoints vliegen, voordat ik donderdag naar st maarten vlieg:)

Gaaf, ik ben benieuwd naar wat video footage, klinkt goed allemaal en 639 USD valt mee voor de FC

Back