FPV, multicopter videos enz

Deze middag zo veel fun gehad met men vorige tricopter dat ik er terug 1 ben aan het bouwen.
De andere had een vriend van me gekidnapt.
1200 kv's met simonk regelaren en 4s lipo.
Uiteraard een nanowii erop.
Dat ding ging als een speer!!
Zo'n tricopter is een must voor een multivlieger , echt leuk speelgoed!

Heb nu de plooibare frame gemaakt omdat ik men multi's niet meer in de auto krijg...
img1374ip.jpg

img1375rx.jpg

img1376dx.jpg

edit_preview.php

Laatst bewerkt:
Heb ook wat besteld vandaag. Een warthox frampje voor LOS en nog wat zooi voor een nieuwe quad, want die DJI zooi breekt mij te snel. Zal binnenkort een verslag maken denk ik.

Dji frame is leuk maar voor acro te vliegen kost het wel wat centen.
Iedere crash kost je minimaal 1 armpje en een paar props..
Zelfbouw met wat alu profielen is wat goedkoper, profielen kosten niet veel en je kan ze direkt in een doe het zelf zaak gaan kopen.
Dus je moet enkel een goede vooraad props hebben..

Zo´n vouwbaar ding is handig voor mee op vakantie.

Bij zo´n dji clone frame heb ik nu meer armen vervangen dan props. Vervang liever props dan armpjes eerlijk gezegd. Hoop deze van de week frame nog te krijgen. Dan kan ik die meenemen naar de meet, anders heb ik maar een quad, aangezien ik HT-FPV voor nieuwe build ga gebruiken en daar ook onderdelen van ga krijgen eind deze week. Zal krap worden.

Hoi Roni,

Bedankt voor de duidelijke foto's van jouw yaw systeem. Dat ga ik ook op die manier proberen. Die witte stuurophangingblokjes van rcexplorer zijn permanent uitverkocht.

Mijn huidige oplossing van een bout door 2 aluminium profielen is relatief zwaar.

Leuke tricopter! Gebaseerd op RcExplorer's tricopter v2.5 zie ik, heb ik zelf ook vliegt super. Denk dat ik hem ooit weer een keer ga bouwen. Ik heb de armen van hout gemaakt omdat dit makkelijk te vervangen is en vooral omdat de trillingen slecht worden doorgegeven door hout. Dus stabieler en minder jello met camera. Ben benieuwd naar jouw bevindingen met alu armen.

Klopt , daar is die op gebaseerd.
De vorige had ook alu armen en had geen last van trillingen , toch niet gemerkt.
Het is zoizo niet de bedoeling om een gopro erop te monteren , is meer een acro tri op 4s..
Deze is ook wat kleiner dan de meeste tricopters.

Ziet er weer goed uit Roni...

Als ik voldoende tijd heb deze week, dan bouw ik misschien ook nog ff snel een tri...........

Tony , ik had ze nog ergens in een doosje zitten , weet al niet meer van waar ze komen.
Ik heb er een 4s op gezet , gaat perfekt.
Wel leuk omdat ze flikkeren :)

Ja ken de filmpjes echter denk ik dat ik het iets voorzichtiger aan ga doen, met wat ik in gedachte heb.....(zo ff iedereen nieuwsgierig maken;) )

Ben benieuwd of ik mijn nieuwe quads gebouwd en getuned krijg voor zondag :). Alles is klaar.....wacht enkel op die carbon armen nu.

Ik ga volgende week mijn (nieuwe) quadframe opbouwen.(oude van Garbungel)

Het betreft hier om een HT FPV frame,daar komen op 30A esc´s,28-26 Robbe motorens,uitgerust met apc 8x38 slow fly props,de flight controller is een dji Naza.

nu Heb ik nog de wereld aan 3s 2200 lipo´s,maar als dat te weinig is,ga ik er 2 op de quad monteren,paralel geschakelt.

Als FPV komt er een setje van 5,8 GHz 100mw op met een Fatshark v1 (2e hands).
Dit is misschiern niet veel bereik,maar dat kan later alsnog verandert worden,de antenne´s zijn cloverleafs.
Als goede opname camera,gebruik ik nu nog ff mijn Bullet HD,die in de toekomst wordt vervangen voor een GO PRO.

En dan gaan we het FPV vliegen ervaren.

Het lijkt me zo gaaf,om als een vogel over de boomtoppen te vliegen,laag over het gras,over de huizen.
Ik krijg er nou al zin in.

Ik ben van plan om men acro skills bij te schaven en als ik crash wil ik het ook op beeld hebben.
Effe een snowboard helm gepakt en de gopro steun op geplakt, gaat super , heb net in de tuin met de tri gevlogen en gefilmd :)
img1402l.jpg

Back