FPV, multicopter videos enz

Kunnen de phantoms niet naar manual mode?
toen ik een naza had en de auto landing zette in schakelde ik het gewoon over naar manual en vloog daarmee terug.

Dit is toch gewoon de failsave, weet niet of je die kan overschrijven met een phantom.

Zoals onder in de comments staat, maar wel vergeten je telefoon uit je broekzak te halen hehe.

hoe moet je eigenlijk de rubber ducky antenne houden op zender en video ontvanger? ik heb ze nu een knik van 90 graden naar links, dus met de lengte kant naar t model gericht (niet met de punt)

In de zelfde orientatie en inderdaat niet met de punt en over de lengte. Vanaf een 3 min heeft ie het over zo'n antenne en hoe dat patroon is etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
En daar vlieg je mee in het bos? En merk je wat van de latency waar iedereen het over heeft?

Ik heb er namelijk ook 1 besteld, maar denk niet dat ik het ga merken.

Ik heb er m'n maiden mee gevlogen:

Ik voelde wel direct dat de quad zwaarder aanvoelde, maar dacht eerst dat dit kwam doordat ik er met 5 inch props mee vloog met dezelfde lipo als waar ik ook 6 inch mee vlieg. Ik vond dat de rolls precies nog even doorgingen nadat ik m'n stick terug in het midden had.

Achteraf gezien (met de theorie die er nu is) kan dat door latency geweest zijn. Ik heb nu een Sony HAD 600TVL besteld om eens te vergelijken.

Leek allemaal goed te gaan. Denk dat ik het maar af moet wachten, is ook niet zo dat ik zo hard ga als Danny of Boris hehe.

En heb hetzelfde, als het niks is een 600 erop.

Vandaag nog even het spider hexa materiaal van vorige week zondag ge-edit;

Ik heb deze samengesteld van ouder materiaal, was voor de kerst op vakantie in Jamaica. Geen toplocatie, was meer als demo bedoeld voor mijn zwager om te laten zien wat zo'n mini allemaal kan. Door omstandigheden bleek dit uiteindelijk de enige keer dat ik daar heb gevlogen. Ik hoop het van de zomer nog een keer over te doen, maar dan beter!

Ik heb deze samengesteld van ouder materiaal, was voor de kerst op vakantie in Jamaica. Geen toplocatie, was meer als demo bedoeld voor mijn zwager om te laten zien wat zo'n mini allemaal kan. Door omstandigheden bleek dit uiteindelijk de enige keer dat ik daar heb gevlogen. Ik hoop het van de zomer nog een keer over te doen, maar dan beter!

Van de zomer moet je toch echt wat meer Jamaicaanse bomen opzoeken.

Die zie je veel beter aankomen dan Nederlandse bomen ;)

Van de zomer moet je toch echt wat meer Jamaicaanse bomen opzoeken.

Die zie je veel beter aankomen dan Nederlandse bomen ;)

Wrijf het er nog maar een keertje in! Die crash daar kostte trouwens wel mijn fpv cam, iets mat asfalt en zo.....

Misschien dat ik tegen die tijd ook eindelijk een beetje kan vliegen ;). Maar op dat soort trips kom je al gouw in nana mode terecht wegens gebrek aan spares. Ik was hier geheel tegen mijn gewoonte in ook 0 keer gecrashed.

Wrijf het er nog maar een keertje in! Die crash daar kostte trouwens wel mijn fpv cam, iets mat asfalt en zo.....

Misschien dat ik tegen die tijd ook eindelijk een beetje kan vliegen ;). Maar op dat soort trips kom je al gouw in nana mode terecht wegens gebrek aan spares. Ik was hier geheel tegen mijn gewoonte in ook 0 keer gecrashed.

Meschien moet je ook een soort bumber maken (zie foto)
ik sloopte ook veel FPVcams op bomen en in de indoor parking vorig jaar

nu geen last meer van :D

en inderdaad ik weet het gevoel van 'ver weg zijn van je hobbykamer'
je vliegt in nana mode om de vakantie door tekomen ,, had ik ook in Tenerife :(

Mooi plekje om te vliegen stapvoets! Heb zelf ook meerdere keren een multi meegenomen op vakantie of ergens heen en had ook altijd last van dezelfde issues :D. Altijd iets niet helemaal goed of te voorzichtig, vanwege tekort aan spares :D

Meschien moet je ook een soort bumber maken (zie foto)
ik sloopte ook veel FPVcams op bomen en in de indoor parking vorig jaar

nu geen last meer van :D

en inderdaad ik weet het gevoel van 'ver weg zijn van je hobbykamer'
je vliegt in nana mode om de vakantie door tekomen ,, had ik ook in Tenerife :(

Zit ook te denken aan een bumper voorop om de impact te verminderen. De meeste elektronica kan wel iets schuiven, maar de board cam zit vast en absorbeert de volledige impact. Ik dacht dat ik het nog niet echt nodig had, maar ik heb me weer eens vergist. Ik heb nu overigens een PZ0420 onderweg in mini uitvoering met plastic behuizing. Misschien dat het risico daarmee wat kleiner is.

Ik vind jouw nana mode trouwens heel bijzonder Danny ;).

Mooi plekje om te vliegen stapvoets! Heb zelf ook meerdere keren een multi meegenomen op vakantie of ergens heen en had ook altijd last van dezelfde issues :D. Altijd iets niet helemaal goed of te voorzichtig, vanwege tekort aan spares :D

Het was een mooie locatie om even op te warmen (letterlijk!)
Ik had speciaal voor deze trip een ZMR frame helemaal budget opgebouwd, en zelfs reserve armen meegenomen. Maar de grond was toch behoorlijk rotsachtig, en aangezien dit maar een simpele demo was kun je niet veel meer dan een beetje rollen en flippen zonder risico want je wil toch nog wat achter de hand houden voor echt mooie locaties.....

Het was net relatief mooi weer, dus even snel een vluchtje gemaakt om de nieuwe gimbal onder de F550 testen. Ik ben dik tevreden! Geen jello en ziet er erg stabiel uit;

20150114_165557.jpg

20150114_165552.jpg

Back