FPV, multicopter videos enz

@Nick jij mag vaker gaan vliegen daar: super speed

Eerste vluchten met de Merlin door Nic de eigenaar van Eyefly.info:

[

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn oefensessie.. Geen knip en plakwerk van de beste stukken, een LiPo van vol tot leeg. Geen rolls en flips, oefenen op laag bij de grond vliegen en snelheid maken. Dat lijkt mij, naar mijn ervaring van een kleine 2 maanden tot nu toe, het moeilijkst..
Ik vlieg dus nog maar een kleine 2 maanden FPV.. Opbouwende kritiek en tips zijn altijd zeer welkom :-)

Ik heb zo'n beetje mijn FPV spullen bij elkaar maar ik kan mij iets niet meer herinneren of terugvinden.
Ik heb ooit gelezen dat kanaal 5 het meest stabiel is geloof ik. Nu weet ik niet meer of dat om een video-zenderkanaal was of met de besturing te maken heeft.

Ik werk met de volgende dingen:
Walkera QR X350
Walkera LadyBird FPV (Dipswiches OFF Channel 1)
Immersion 600mW (Dipswiches OFF 5860MHz)
Dominator V2 (RX=5740, 5760, 5780, 5800, 5820, 5840, 5860MHz )

Momenteel heb ik zonder aanpassingen De X350 op 5860MHz op de Dominator en de LadyBird op 5740MHz.

Ik heb aan beide quads geen veranderingen aan videokanalen gedaan, maar gebruikt zoals geleverd. Vervelend dat de ene over kanalen praat en de ander over MHz.
Beiden werken goed op de Dominator, wel op 2 verschillend kanalen.
Ik heb gelezen dat kanaalfrequenties die nèt naast het volle kanaal liggen, wat mindere beeldkwaliteit hebben. Ik weet echter niet wat de 'volle' kanaalfrequenties zijn en weet dus niet wat goede combinaties zijn. Ook weet ik niet welke kanalen storingsgevoeliger zijn dan andere.

Vraag: is het mogelijk om een beter beeld te krijgen door een ander kanaal te kiezen? Zo ja, welke? :confused:

Mijn oefensessie.. Geen knip en plakwerk van de beste stukken, een LiPo van vol tot leeg. Geen rolls en flips, oefenen op laag bij de grond vliegen en snelheid maken. Dat lijkt mij, naar mijn ervaring van een kleine 2 maanden tot nu toe, het moeilijkst..
Ik vlieg dus nog maar een kleine 2 maanden FPV.. Opbouwende kritiek en tips zijn altijd zeer welkom :-)

Dat is heel mooi gevlogen pas 2maanden? Vlieg je acro?
Petje af hoor[emoji12]

Verstuurd van mijn SM-N9005

Vraag: is het mogelijk om een beter beeld te krijgen door een ander kanaal te kiezen? Zo ja, welke? :confused:

nee .. geen channel is beter als de ander
je kan je beeld beter krijgen door immersionRC Clovers tebruiken

als je samen gaat vliegen kan je beter een channel overslaan

dus Channel 1 .. 3 ..en 7 hadden wij de beste resultaten mee
Channel 5 stoord een beetje overal op .. (raar maaar waar)

nee .. geen channel is beter als de ander
je kan je beeld beter krijgen door immersionRC Clovers tebruiken

als je samen gaat vliegen kan je beter een channel overslaan

dus Channel 1 .. 3 ..en 7 hadden wij de beste resultaten mee
Channel 5 stoord een beetje overal op .. (raar maaar waar)
Ah, dan sloeg dat 5 daarop!
Ik gebruik Spironet clovers op Dominator en Immersion TX. Deze werden als beste door Immersion aanbevolen.

Dank. :worship:

Grofweg even lang bezig als jij. Het gaat bij mij nog niet altijd zo vloeiend als bij jou, heel gaaf! Sowieso heb je inderdaad een cool gebied.

Overigens wel één flip bij mij. :p

Die laatste crash was wat.. uh.. stom. Hij zakt toch minder snel dan je denkt. :)

oefenen op laag bij de grond vliegen en snelheid maken. Dat lijkt mij, naar mijn ervaring van een kleine 2 maanden tot nu toe, het moeilijkst..
Netjes hoor! exacte hoogte houden en daarbij snelheid houden of maken in inderdaad knap lastig. Vind ik in iedergeval ook moeilijk. Dat merk je ook als je airgates gaat vliegen.

Je zou nog wat meer roll kunnen gebruiken in bochten, dan kan je met meer snelheid bochten nemen. En natuurlijk proberen meer snelheid te maken door voorover te tilten en precies genoeg throttle bij..

..maar je vliegt goed voor 2 (winter) maanden ervaring [emoji106]

Hier en daar een ninja boompje maar al met al een relaxte "achtertuin". Smooth gevlogen!

Thx man! Idd wat takjes gesnoeid :)

lucbis

Dat is heel mooi gevlogen pas 2maanden? Vlieg je acro?
Petje af hoor[emoji12]

Verstuurd van mijn SM-N9005

Idd pas 2 maanden.. Ik vlieg Acro ja, en vrij hoge RC Rate (1,5).. Vreemd genoeg vlieg ik daarmee beter dan in angle/level mode.. Dus direct acro dan maar :-)
Thx voor de leuke comment !

Grofweg even lang bezig als jij. Het gaat bij mij nog niet altijd zo vloeiend als bij jou, heel gaaf! Sowieso heb je inderdaad een cool gebied.
Overigens wel één flip bij mij.
Die laatste crash was wat.. uh.. stom. Hij zakt toch minder snel dan je denkt.

Gaat toch ook al lekker daar hoor! Veel oefenen en veel props kapot vliegen...dat helpt :D Ik heb idd een leuke speeltuin vlak naast waar ik woon.. Gewoon mijn stoeltje buiten zetten en ik kan gaan raggen... Dat scheelt toch ook wel tegenover je elke keer naar een locatie moet gaan rijden.. Thx voor de comment !

Netjes hoor! exacte hoogte houden en daarbij snelheid houden of maken in inderdaad knap lastig. Vind ik in iedergeval ook moeilijk. Dat merk je ook als je airgates gaat vliegen.

Je zou nog wat meer roll kunnen gebruiken in bochten, dan kan je met meer snelheid bochten nemen. En natuurlijk proberen meer snelheid te maken door voorover te tilten en precies genoeg throttle bij..

..maar je vliegt goed voor 2 (winter) maanden ervaring

Thx!! 3 weken geleden ben ik voor het eerst eens met Roni en Jazzman door airgates gaan vliegen.. Tot die dag was ik nog nooit lager dan 10 m bij de grond geweest met mijn mini.. Pas toen merkte ik hoe moeilijk dat is. Dus nu...oefenen maar!! :D
Bedankt voor de tips...!!

Mooi vluchtje. Ziet er goed uit.

Ik vind alleen dat je yaw niet erg strak is lijkt het wel? Klopt dat?

mooie vluchten idd :p

gisteren ook nog even gevlogen , maar dan ook echt even :D
ik had 2 reserve props , (out off stock :rolleyes:)

dus na 1min kon ik alweer na huis helaas

more luck next time haha

Lama

Idd @Lama en @Gill Lekker aan het vliegen. Doet me maar weer eens zien dat ik nog meer moet oefenen!!

Ik kon ook naar huis na mn eerste lipo/crashes (jaja 2 in 1 lipo) mijn vtx sma kabeltje en battery strap was afgebroken. Wel een mooi nieuw veldje gevonden. En gespeeld met Final cut. Moet met allebei nog steeds veel oefenen maar wat vet vind ik het nog steeds!:cool:

En een beetje veel reclame misschien.Heb het muziekje halverwege uitgezet omdat ik m irritant vond worden. :p

Blackout mini H 6" arms
Cobra 1960kv
5040 props
20amp ztw esc's
naze32 acro

fatshark 600tvl
600mw immersionrc 5.8
imrc clover antennes
fatshark dominator v2
1800mah nano tec a-spec

Gopro4

Ik vlieg daar ook wel eens. Nu gaat dat nog wel maar met goed weer staat het vol met caravans en de strandjes en grasvelden zijn druk bevolkt.
Het is namelijk een recreatiegebied.

Ja klopt ben er in de zomer ook wel eens geweest maar niet om te vliegen idd.
Vind het een geschikt veldje voor nu!

Maar als je daar vaak vliegt. Heb je nog andere goede spots in de buurt?

:P

Eigenlijk niet, tientallen kilometers in de omtrek is weiland met sloten.
Bofkonten zitten in Brabant, Limburg en oost Nederland.
Waar ik wel binnenkort ga kijken is de zandverstuiving ter hoogte van Rest. De Witte Bergen.

Mooi vluchtje. Ziet er goed uit.

Ik vind alleen dat je yaw niet erg strak is lijkt het wel? Klopt dat?

Wat bedoel je met niet echt strak? Zijn exact jou settings waarmee ik vlieg, waarvoor nogmaals dank. Wel met HQ 5x4 props ipv 5x45. Ik heb wel al gemerkt dat bij full throttle de quad naar links 'yawed', vreemd genoeg...

Back