FrSky ACCST 2,4 Ghz

Hoi Arnout,

Voor mij is het systeem al niet meer zo nieuw...ik vlieg eral ruim een maand mee ;-) .
Ik moest een alternatief hebben voor mijn DLG-tje zodat ik gerust de hele middag kan vliegen zonder de frequentie de hele dag te bezetten.

Ik heb beide soort ontvangers de 4 kanaals heb ik in de DLG gezet maar zal die ook in anders schuimspul zetten de 8 kanaal heb ik nu tijdelijk in mijn superzoom gezet om eerst te testen hoe goed alles werkt.
De 8 kanaals ontvangers ga ik in mijn sebart 50 series kissies zetten.

Even een leuk weetje als het signaal weg valt geeft de ontvanger dat aan, ik heb gewoon eens mijn zender en ontvanger aan gezet en heel langzaam de aluminium zenderkoffer dichtgedaan. Dit om eens een gevoel te krijgen hoe snel het signaal geblokt worden.

Nou ik kon de koffer helemaal dicht doen :-) ik vermoed dat het koffertje een beetje als antenne gaat fungeren en bleef gewoon ontvangen op zender in koffer/ ontvanger op 3 meter, in iedergeval voor mijn een geeft het een veilig gevoel.

Zoals gezegt het werkt echt goed want ik ben met beide modelen erg ver weg weeste vliegen, de DLG erg hoog en ver weg en de superzoom laag en ver weg.

Ik ben benieuwd wat andere eventueel gebruikers hier op het MBF ervan vinden.

M.v.g.,
Heino

HMM, ik heb de set hier liggen maar denk dat ik pech heb?

hij wil totaal niet binden...
Zendmodule doet keurig wat handleiding zegt.

Knop indrukken dan opstarten:
Naar paar sec los laten
Rode led knippert in hoog tempo.

Echter de ontvanger:
-Knop indrukken
-Beiden leds gaan aan???? Volgens de handleiding moet die ook knipperen ter bevestiging?

dat gebeurt dus niet? doe ik wat verkeerd of. heb het op 2 zenders getest.

FRSky nu ook in Benelux

En nu ook in Benelux te krijgen bij :

www.microtechnics.eu

Best even een mailtje sturen want de website is blijkbaar nog in opbouw.
Ik heb vorige week besteld,betaald en vandaag netjes m'n pakketje gekregen.
Alles dik in orde, en lekker dicht in de buurt en super goedkoop !

Is het niet:

spanningsloos --> bind knop op de ontvanger indrukken
dan accu op de ontvanger aansluiten --> binden
knop loslaten

dit is de procedure bij mijn FRSKY Fasst kloon ontvanger.

HMM, ik heb de set hier liggen maar denk dat ik pech heb?

hij wil totaal niet binden...
Zendmodule doet keurig wat handleiding zegt.

Knop indrukken dan opstarten:
Naar paar sec los laten
Rode led knippert in hoog tempo.

Echter de ontvanger:
-Knop indrukken
-Beiden leds gaan aan???? Volgens de handleiding moet die ook knipperen ter bevestiging?

dat gebeurt dus niet? doe ik wat verkeerd of. heb het op 2 zenders getest.

lag aan de zendmodule. heb een hack module die wel gewoon werkt.

en ik was vergeten inderdaad te vermelden dat de accu los was en dan vast tterwijl knop ingedrukt.

corona gebruikt dezelfde methode.

Ik heb ook een modulle van de belgische winkel ik had hem zelfs al woensdag thuis.
Ik heb een heel goede ervaring gehad met deze persoon.
Ik had namelijk in junie al eens besteld bij hem ,toen nog via ebay, en na de betaling bleek er een kink in de kabel te zijn gekomen. Namelijk de BIPT die zijn bestelling blokkeerde omdat er een probleem was met de CE keuring
Ik heb toen direkt zonder vragen mijn geld teruggekregen en meerdere mails met uitleg over de toestand .
En zodra alles opgelost was heeft hij het mij ook laten weten .
Ondertussen is de hack modulle ingebouwt in mijn FX14 en alles werkt perfect alleen een praktijktest moet ik een van de volgende dagen nog doen .
Failsafe en bij het zender af en op is de verbinding direkt terug hersteld.

Vandaag een eerste test op het water met enkele speedboten .
geen enkel probleem ondervonden zowel met de 4 als de 7 kanaals ontvanger .
Nochtans is dit niet zo evident want wegens plaatsgebrek lag er zelfs een 4 kanaals ontvanger op de draden tussen motoren regelaar .

Hobbyking verkoop dit setje ook, in 2 smaken, 1 met en 1 zonder telemetry. Prijzen liggen iets lager zo te zien (respectievelijk US$ 50 en US$ 34).

Ik heb het ook al in het draadje in het FPV forum gevraagd, maar had toen niet door dat ik in het FPV forum zat...
Heeft iemand ervaring met het bestellen van 2.4GHz FrSky componenten bij HobbyKing (of anderen)? Hoe zit het met het CE label?
Nota: ik zit in België, BIPT doet typisch moeilijk. Ik zou het eventueel bij een nederlandse collega kunnen laten toekomen, maar dat is toch net weer wat vervelender...

Ze hebben trouwens ook net hun DIY 2.4GHz zender module mèt telemetrie uitgebracht.
DHT-2.4GHz Two Way Communication System-Two Way Transmit-Product Show-Products-FrSky Electronic Co.,Ltd

Na enige tijd wachten op de modules, op mijn printje en vervolgens op tijd om alles in te bouwen is het er dan toch van gekomen om mijn MC19 uit te rusten met een FrSky DHT module.
Ik heb dan wel nog moeten uitvissen dat de DHT in V2 geleverd werd, terwijl mijn D8R ontvanger in V1 stond. Hiervoor dus nog even een kabeltje moeten maken om de firmware upgrade uit te kunnen voeren.
Nu kan ik eindelijk zeggen dat mijn 2.4GHz links werken maar ben toch nog niet 100% tevreden met het resultaat: bij een Hitec HS65HB servo heb ik de indruk dat de bewegingen niet vloeiend verlopen. Een oude graupner C508 servo heeft dan weer geen last, maar die twee servo's zullen op het gebied van snelheid niet te vergelijken zijn. Er is in ieder geval een verschil tussen de FrSky link en mijn klassieke 40MHz link wat vloeiendheid betreft. Heeft nog iemand die ervaring?

Ik heb dus het printje wat los aan de DHT module hangt vervangen door een eigen PCB wat beter in de MC19 ruimte voor schakelaars e.d. past. De ledjes heb ik met een soort lightguide (recyclage) naar buiten gebracht. Eén drukknop aan de buitenkant dient voor de failsafe/bind functie. 3 andere vormen een weerstandsladder zodat ik 3 drukknoppen op één analoog kanaal kan encoderen (en dit in de toekomst weer kan decoderen met wat eigen elektronica-brouwsels in het vliegtuig).
Met de 3 interne schakelaars kan ik de 40MHz resp. 2.4GHz modules aan/uit zetten en de FrSky in 2-way mode zetten.
Graupner-specifieke connectoren & kabels heb ik gerecupereerd uit een afgedankte MC15. Draadjes van/naar de DHT Module zijn vervangen door nieuwe die op de juiste lengte zijn gemaakt.
Het was een leuk projectje maar ik moet het nog eens hernemen door een denkfoutje op de weerstandsladder :eek:

Enkele inbouwfoto's...

FrSky_MC19_int.jpg

FrSky_MC19_ext.jpg

Heeft dit niet te maken met de instelling HS of FS? Ik dacht dat HS enkel voor digitale servo's was ;)

Klopt, in high speed doen de (gewone) servo's heel vreemd en worden ze warm. Dat deel van de handleiding heb ik proefondervindelijk al geverifieerd ;-)
Maar de D8R staat effectief in "langzame" modus.

Ik heb bedacht dat ik het ook nog eens buiten, zonder WiFi e.d. in de buurt. Wie weet vallen er wat frames weg nu en dan...

Wie gebruikt de telemetrie versie nog en welk bereik haal je hiermee tijdens de rijkweidte test? Vertrouw je hierbij op de biepjes om rijkweidte te evalueren?

Back