Hoi Arnout,
Voor mij is het systeem al niet meer zo nieuw...ik vlieg eral ruim een maand mee ;-) .
Ik moest een alternatief hebben voor mijn DLG-tje zodat ik gerust de hele middag kan vliegen zonder de frequentie de hele dag te bezetten.
Ik heb beide soort ontvangers de 4 kanaals heb ik in de DLG gezet maar zal die ook in anders schuimspul zetten de 8 kanaal heb ik nu tijdelijk in mijn superzoom gezet om eerst te testen hoe goed alles werkt.
De 8 kanaals ontvangers ga ik in mijn sebart 50 series kissies zetten.
Even een leuk weetje als het signaal weg valt geeft de ontvanger dat aan, ik heb gewoon eens mijn zender en ontvanger aan gezet en heel langzaam de aluminium zenderkoffer dichtgedaan. Dit om eens een gevoel te krijgen hoe snel het signaal geblokt worden.
Nou ik kon de koffer helemaal dicht doen

ik vermoed dat het koffertje een beetje als antenne gaat fungeren en bleef gewoon ontvangen op zender in koffer/ ontvanger op 3 meter, in iedergeval voor mijn een geeft het een veilig gevoel.
Zoals gezegt het werkt echt goed want ik ben met beide modelen erg ver weg weeste vliegen, de DLG erg hoog en ver weg en de superzoom laag en ver weg.
Ik ben benieuwd wat andere eventueel gebruikers hier op het MBF ervan vinden.
M.v.g.,
Heino