Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Die extensie maakt niet uit. Maar wat bedoel je met 4 id?
Daar ben ik inmiddels achter. Ik heb inmiddels ontdekt dat de update software in de root van firmware moet staan. Nu krijg ik wel de opties om te installeren. Volgende probleem meld zich nu, update wacht op de ontvanger. Die verliest de verbinding. De ID's waar ik het over heb krijg je als de software niet in de root staat. Het is inmiddels gelukt, he he.

Dank voor de hulp

Laatst bewerkt:
Je moet bij een OTA de ontvanger pas aanzetten nadat je de update hebt gestart op de zender. Ook maakt het niets uit waar de firmware staat. Ik kies het bestand via de file manager en kies dat OTA via internal module. Dan wacht deze op de ontvanger en zet je die aan. Die kies je dan en daarna bevestig je de update wanneer je de huidige versie ziet van de ontvanger. Dat heb ik zojuist gedaan bij een Archer SR12+

ik blijf sukkelen met mijn bushmaster flap aileron setup. de normale setup ailerons en dan een switch met flaps en elevator gemixt werkt gewoon. Als ik een schakelaar programmeer voor flap en aileronmix dan werken deze ook gewoon normaal. Maar op de een of andere manier gaat hij dan ook altijd elevator mee mixen in die programmatie... ik heb al nieuwe modellen opgezet in de zender, verschillende manuals en filmpjes bekeken, maar niemand heeft blijkbaar dat probleem... hmmm

Je zult iets meer informatie moeten geven. Ik snap ongeveer wat er gebeurt maar niet precies.

- Wat doet je elevator dan als je flaps + aillerons samen mixt? Netto zou hij niet moeten reageren. Je geeft toch geen flap down?

- hoe heb je de mix voor flap - elevator compensatie geprogrammeerd? Op welke schakelaar? Welke input en welke output(s)? Curve of gewicht?

- hoe heb je de flap+ailleron mix opgezet? Welke schakelaar? Welke input en welke output(s)? Curve of gewicht?

Je kunt proberen een foto of screenshot te posten van de 3 mixes of het even opschrijven.
Heb je mijn recept uit post 1991 gevolgd?

En nog een controlevraag: je schreef eerder dat je elevator verspringt bij het schakelen van flight modes.
Heb je een flight mode gebruikt om te wisselen tussen full-span ailleron of normaal? Zo ja, kan het zijn dat
je per flight mode individuele hoogteroer trim hebt gekozen? Je kunt dat zien in het "trims" menu, maar je kan
ook zien dat je trim setting verspringt bij het wisselen van flight modes.

Een laatste controlevraag: zet je de elevator-flap compensatie UIT bij het schakelen naar full-span ailleron?
Probeer dat eens niet te doen. Mogelijk is de compensatie niet 0 bij neutrale flapstand. Als je dan de compensatie
uitzet met je flaps neutraal, verspringt je hoogteroer. Elevator - flap compensatie kun je 1 keer goed inregelen
en altijd aan laten staan.

Laatst bewerkt:
Back