Fryske Smiet 'm Heech Classic, Dokkum 23 augustus 2014

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe laat begint dit eigenlijk?
Ben van plan om te kome kijken, neem een MiMi mee in de auto, en mijn zoon.

Het weer lijkt komende zaterdag wel heel erg Dokkums te worden! Maar wie weet verbetert de voorspelling nog... We wachten het af.

Ondertussen zit ik hier met mijn handen in m'n haar over het weer morgen. Afhankelijk van welke bron je gebruikt is het weer morgen net wel of net niet goed genoeg om de wedstrijd te houden. Pfff, wat is dit altijd een lastige beslissing!

Heeft iemand goeie input om tot een besluit te komen?

Jorn,

De laatste wedstrijden hebben we steeds 10 ronden gevlogen. Uitgaande van een paar regen onderbrekingen zouden we toch wel minstens tot de helft moeten kunnen komen zodat je een geldige wedstijd hebt. Garage open zetten zodat we snel modellen droog kunnen leggen dan moet het mogelijk zijn. Overigens komt afstel mij ook wel goed uit maar dat is meer om persoonlijke reden :p

Heeft iemand goeie input om tot een besluit te komen?

Ik weet niet of mijn input hieronder valt, maar voor mij geldt dat ik geen zin heb om 2,5 uur heen en 2,5 uur terug te rijden om vervolgens maar 5 rondes te vliegen, als dat al lukt. En vliegen in veel wind met regen erbij past niet echt bij "lekker DLG-en" voor mij.

Voor de wedstrijd van morgen haak ik af...........:(

Jorn,

Is inderdaad een lastige. Buienradar was de hele week het meest positief. Wat wel nu overeenkomt met de weersites (meteoblue, wetterzentrale, buienradar), dat vanaf 10.00 tot ongeveer 14.00 uur gaat miezeren. Alleen de pluim en weather pro geeft ook aan dat het na 14.00 uur blijft miezeren.
Na 14.00 uur ververst overigens buienradar de voorspellingen!

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of mijn input hieronder valt, maar voor mij geldt dat ik geen zin heb om 2,5 uur heen en 2,5 uur terug te rijden om vervolgens maar 5 rondes te vliegen, als dat al lukt. En vliegen in veel wind met regen erbij past niet echt bij "lekker DLG-en" voor mij.

Voor de wedstrijd van morgen haak ik af...........:(

Heej Bart,

Natuurlijk is dat ook goede input. Je bent niet de enige. Ik heb ondertussen 5 afmeldingen binnen vanwege het weer, op een groep van 19 deelnemers is dat een behoorlijke aderlating. Uiteindelijk organiseren wij de wedstrijd voor de deelnemers en als die niet op komen dagen, wat is dan het nut van het organiseren?
Aan de andere kant moet ik me wel aan de regeltjes houden, anders is straks het eind zoek.

Ik zit nog steeds in dubio. Waarom kan het niet gewoon of mooi, of gewoon ouderwets kikukalote weer zijn!:onweer:

Back