Fryske Smiet 'm Heech Classic, Dokkum 23 augustus 2014

De verwachting zijn nog steeds niet goed genoeg. De wind zit op het randje, maar er wordt zeker regen verwacht. Zoals de voorspelling er nu uitziet gaat het niet door. Iemand nog nuttige informatie?

Hoi Jorn,

Nog even wachten met het besluit en kijken hoe de voorspellingen zich ontwikkelen; met name wanneer de passage van het koufront is. Het ziet er in ieder geval niet goed uit.
Momenteel geeft weather pro dat overeenkomt met wetterzentrale, aan dat de wind 6 m/s is, maar wel met forse uitschieters tot 12 m/s. Grootste neerslag is wel in de vroege ochtend rond 06.00 uur horende bij een koufront.

Hoi Jorn,

Balen als het niks wordt, maar als het niet vliegbaar lijkt dan is het zonde om het hele eind te rijden!
Voor mij was Almere wat wind betreft wel een beetje op de grens van wat ik aan kan.
Als het door gaat kom ik, maar of het ook vliegen wordt zie ik dan wel.
Succes met de beslissing

Dat weet ik niet, misschien dat ik zo even ga proberen.

Er is nu ook meer regen voorspeld. :( Ben er bang voor.

Hallo iedereen,

Helaas moet ik meedelen dat dat ik genoodzaakt ben om de F3K-wedstrijd op het veld van de Dokkummer Modelvlieg Club die op de uitwijkdatum van 30 augustus zou worden gehouden af te gelasten. De reden hiervoor is de voorspelde regen die naar verwachting een groot deel van de dag invloed zal hebben. Ook de wind zal gedurende het eerste deel van de dag van grote invloed kunnen zijn.

Hiermee is deze wedstrijd definitief afgelast en komt er geen inhaaldatum voor deze wedstrijd bij Dokkum in het wedstrijdseizoen van 2014 meer. De wedstrijd zal volledig van de kalender worden gehaald en heeft geen invloed op de ranking van het NK F3K 2014.

Graag zie ik jullie allemaal weer bij een volgende wedstrijd.

Met vriendelijke groet, Jorn Beerendonk

Jammer maar goede beslissing denk ik Jorn! Ik zal morgen mijn balast buis inbouwen zodat ik volgende keer ook met wind mee kan doen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo iedereen,

Hiermee is deze wedstrijd definitief afgelast en komt er geen inhaaldatum voor deze wedstrijd bij Dokkum in het wedstrijdseizoen van 2014 meer. De wedstrijd zal volledig van de kalender worden gehaald en heeft geen invloed op de ranking van het NK F3K 2014.

Jorn Beerendonk
Deze afgelasting kan wel degelijk invloed hebben op de ranking van het NK 2014.

Uit het regelementen document voor 2014

Ter bepaling van de NK en de ploeg EK/WK telt de som van de (beste)
wedstrijden en wel als volgt:
Afhankelijk van het aantal gevlogen wedstrijden zal het daarachter
vermelde aantal wedstrijden worden meegeteld:
Wedstrijden/meetellend
3/3
4/3
5/3
6/4
7/5
8/5

Volgens mij is met deze afgelasting dan de Nederlands Kampioen al bekend.

Ha, inderdaad Alex. Wat ik had moeten schrijven is dat het vervallen van deze wedstrijd betekent dat deze wedstrijd geen gevolgen heeft voor de huidige ranking. Maar ik wil best een nulletje voor je opschrijven hoor, volgens mij kun je dat wel lijden:p

Gefeliciteerd Alex! Volgend jaar naar Kroatië?

Back